Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autovedajad astusid ERAA vastu

    Mittetulundusühingu ERAA kasutada on üsnagi suured summad. Ühingu äritulud olid 1996. aastal 56,4 miljonit krooni ja puhaskasum 7 miljonit krooni.
    22 töötajaga ühingu palgakulud olid mullu 3,4 miljonit, seega oli töötajate keskmine brutopalk 12 800 krooni kuus. Võrdluseks: transpordisektori töötajate keskmine kuupalk Eestis on 3800 krooni.
    Lähetuskuludeks on 1996. aastal kulunud 1,77 miljonit, seega 147 000 krooni kuus. Selle rahaga saaks iga töötaja käia praegu korra kuus Kanaari-reisil. Ka esinduskulud on ERAA-l esinduslikud -- 48 000 krooni kuus. Ühingu tänavune puhaskasum küünib 10 miljoni kroonini.
    Terav vastuseis ERAA lihtliikmete ja nõukogu vahel lahvatas tänavu 30. juunil, kui mitmed nõukogu liikmed tulid üldkogu istungile mandaadipakkidega, mis võimaldas hääletustulemusi mõjutada. Selgus, et üldkogule eelnenud tööpäeval oli nõukogu ERAA liikmeks vastu võtnud 70 firmat, millest enamik polnud selleks hetkeks äriregistrisse kantud. Lõviosa uutest liikmesfirmadest kuulub nõukogu liikmetele.
    Loomulikult valis üldkogu piisava häältearvuga tagasi sama nõukogu ja probleeme polnud ka põhikirja paranduste läbisurumisega. ERAA eelarve koostamine, kinnitamine ja kasutamine jäi nüüdsest nõukogu pädevusse.
    Üldkogu otsuste kehtetuks tunnistamiseks esitasid autovedajad 1. septembril Tallinna linnakohtule hagi. Kohtu eelistung sel teemal on määratud 20. jaanuarile.
    «Kui nõukogu liikmed koondasid kogu võimu enda kätte, võib neid kui rahvusvaheliste veolubade jaotajaid kahtlustada ebavõrdse konkurentsi tekitamises autotransporditurul,» märgib OÜ Aatomik Transport juhatuse liige Heiki Paarop. Tema sõnul on 2/3 defitsiitsemaid (Itaalia ja Austria) tolli vahelesegamiseta reise teha võimaldavaid CEMT-veolube eraldatud just ERAA nõukogu liikmete firmadele.
    ERAA liikmele maksab TIR-vihik 850 krooni, mitteliikmele viis korda rohkem ehk 4250 krooni. Järgmiseks aastaks on Eestile eraldatud 384 CEMT-veoluba, mis ei rahulda vajadust.
    Üleeile vaidlustasid veondusfirmad kohtus ka enda väljaheitmise ERAAst. «Tallinna linnakohtu määrusega peatati 24 firma osas ERAA nõukogu otsuse täitmine ja nad on liikmed edasi,» kommenteerib eilset sündmuste käiku vandeadvokaat Maidu Kaasik advokaadibüroost Tark & Co.
    Nõukogu tegevusega pole rahul ligi viiendik ERAA 479 liikmest. ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp on väitnud, et rahulolematutest moodustunud initsiatiivgrupp tegutseb ühenduse lõhkumiseks, toetusallkirjade saamiseks olevat kasutatud pettust ja väljapressimist.
    «Kuldkepi väide, et minu toetusallkiri erakorralise üldkogu kokkukutsumiseks on saadud pettuse teel, ei vasta tõele,» märgib ASi Hesa Truck juht Aleksander Pruuli.
    «Ministeerium on veolubade jaotamise delegeerinud ERAA-le, kuid paika pole pandud põhimõtteid, mille järgi lube jaotatakse,» nendib autoettevõtete liidu asedirektor Villem Tori.
    «Kuna suhted ERAAs on läinud väga teravaks, vaatame seekord taotlused koos läbi ja hoiame protsessi ministeeriumi kontrolli all,» nentis teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonna juhataja asetäitja Alar Ehasalu pärast eilset ERAA-konflikti arutavat nõupidamist.
    Möödunud aastal ühingu eelarvesse ligi 4 miljonit krooni maksnud ASi Meoni-Parsek juhatuse esimehe Jüri ?ehovtsovi sõnul on ERAA nõukogul siiski võimalik assotsiatsiooni liikmeid veolubade jagamise kaudu mõjutada.
    «Ma tahan teada, kuhu ja kuidas on nõukogu meie raha kulutanud,» märgib ASi SP Transit Eesti tegevdirektor Roman Loov. Tema sõnul on alust arvata, et ERAA miljonid võivad bilansipäevade vahel liikuda hoopis muudel kontodel. «Kuna liikmete eest püütakse raha kasutamist igati varjata, võib asi olla isegi kriminaalne,» lisab ta.
    ERAA nõukogu tegevuse salastatus annab põhjust kuulujuttude levimiseks.
    Kinnitamata andmetel käisid nõukogu liikmed ja sekretariaadi töötajad ERAA raha eest peredega Las Vegases puhkamas. Samuti räägitakse, et ERAA presidenti, Tallinna Sadama juhatuse esimeest Enn Sarapit kasutatakse lihtsalt ära ja tema elukaaslane, teede- ja sideministeeriumi kantsler Ruth Martin loob ministeeriumis ERAA nõukogule soodsa fooni.
    Või et Saku AB AS saab ERAA-lt sooduslaene. Huvi pakuks ka vahenduse ja ekspedeerimisega tegeleva ning raamatupidamisteenust osutava OÜ EIA Konsult tegevus. Nimetatud firma omanikud on Toivo Kuldkepp, ERAA TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti, infoosakonna juhataja Ermo Perolainen ja pearaamatupidaja Riina Ruiso.
    «Ma ei soovi kummalisi nimesid kandvate riiulifirmadega samasse organisatsiooni kuuluda, eriti kui need firmad on asutanud minu poolt valitud nõukogu liikmed,» ütleb ASi Svex Eesti juhatuse esimees Jaan Lepp. Tema sõnul pole vastuolu põhjus veolubade jagamises, vaid nõukogu liikmete eetikakriisis. «Nad juhivad meie mittetulundusühingut nagu enda aktsiaseltsi,» lisab Lepp.
    ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp on sõnaosav mees. Ta väidab, et väliskapitalil loodud veondusfirmad tahtsid suvel ERAAs jämeda otsa enda kätte haarata ja Eesti kapitali kaitseks moodustasidki juhatuse liikmed rea uusi firmasid.
    «Kõik oli seaduslik ja pretensioonid on alusetud,» väidab Kuldkepp. Tema sõnul on 6--30 veokiga firmades 64% Eesti veokitest, aga 1--5 veokiga ERAA liikmetel on 55% häältest. «Et tagada ERAA stabiilsus, peabki nõukogu eelistama Eesti kapitalil loodud firmasid ja loomulikult pole õige, et samapalju hääli on ühe vana Kamazi tüüpi auto ja mitmekümne uue Volvo või Scania omanikul,» õigustab Kuldkepp hääletusmasina loomist.
    Ka Enn Sarap kommenteeris ühel sügisesel ümarlauakohtumisel, et idee hulk firmasid asutada oli väga hea äriidee.
    «Selline suhtumine ERAA presidendi poolt hämmastas meid väga,» meenutab Paarop.
    Konflikti lahendust ootavatel veofirmadel on jäänud neli võimalust: säilitada praegune ERAA nõukogu, leppida ühingust väljaviskamisega ja maksta teelubade eest viiekordset hinda ning minna pankrotti, 10. detsembri üldkogul valida uus ERAA nõukogu ja teha põhikirja parandusi või luua uus organisatsioon.
    Valjo Liivamägi, AS A.T.V. ja Saku AB AS:
    OÜ Oma Auto OÜ Veovelled
    OÜ Tugev Telg
    OÜ Autovedur
    OÜ Veopoiss
    OÜ Teetegija
    OÜ Teevalvur
    OÜ Teetallaja
    Ole Loigu, AS A.T.V. ja Saku AB AS:
    OÜ Autotuur
    OÜ Teetuur
    OÜ Matkatuur
    OÜ Veoratas
    OÜ Raeratas
    OÜ Valuratas
    OÜ Veoveduk
    OÜ Äriveod
    Tiit Porkveli, ERAA nõukogu liige, ASi A.T.V. juhatuse esimees, Saku AB ASi nõukogu esimees:
    OÜ Kohe Kohal
    OÜ Isevedaja
    OÜ Veoveli
    OÜ Ilus Auto
    OÜ Tahhomeeter
    OÜ Tahhograaf
    OÜ Veoseabi
    OÜ Kaubaabi
    OÜ Porkveliaana
    Aivo Härmaste, ERAA nõukogu liige, ASi Alu Veok juhatuse esimees:
    OÜ Veovõim
    OÜ Veovägi
    OÜ Veovend
    OÜ Laoveli
    OÜ Laomees
    OÜ Laotäitja
    OÜ Laokratt
    OÜ Vaimuvõim
    Jüri Suursoo, ERAA nõukogu liige, AS Baltlink:
    OÜ Veoveerem
    OÜ Veosevedaja
    OÜ Veovelg
    OÜ Vaimuvägi
    Tiit Rand, AS Loksa Auto:
    OÜ Kobe Vedu
    Rein Kompost, ERAA nõukogu liige, ASi Loksa Auto direktor:
    OÜ Puukodar
    OÜ Puuvedaja
    OÜ Laoliider
    OÜ Veoliider
    OÜ Vapper Vedaja
    OÜ Asjalik Vedu
    OÜ Tulus Vedu
    OÜ Lahe Vedu
    OÜ Rearüütel
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Nädala lood: kell kuus tuled tööle, kell kaheksa hakkab palk jooksma Nädala ülevaade juhile, ettevõtjale ja investorile
Äripäev avaldas sel nädalal artikleid väga heast, aga ka väga halvast juhtimisest, kirjeldas mitme ettevõtlusvaldkonna käekäiku ja leidis suurte koondajate vahelt üles neid, kes ambitsioonikalt kasvavad.
Äripäev avaldas sel nädalal artikleid väga heast, aga ka väga halvast juhtimisest, kirjeldas mitme ettevõtlusvaldkonna käekäiku ja leidis suurte koondajate vahelt üles neid, kes ambitsioonikalt kasvavad.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luteri kirik ootab juba 12 aastat luba Tallinna kõrgeima büroo ehitamiseks
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.