• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Island ei taha astuda ELi

    Islandil ei ole mingit otsest majanduslikku vajadust ELi minna, sest sellega 1994. a sõlmitud Euroopa majanduspiirkonna (EMP) leping tagab Islandile vaba pääsu Euroopa siseturule, lisas president. Mäletatavasti sõlmiti EMP leping ELi ja EFTA riikide vahel. Praegu kuuluvad sinna peale Islandi Norra, Liechtenstein, ?veits.
    See leping annab Islandile kõik ELi soodustused, kuid jätab talle ühtlasi võimaluse sõlmida iseseisvad lepingud ELi mittekuuluvate riikidega. Presidendi sõnul võimaldab praegune süsteem nautida ELi siseturu vilju, kuid loovutamata seejuures oma otsustusõigust Brüsselile.
    Islandi erakondadest pooldavad riigi astumist ELi vaid opositsioonis olevad sotsiaaldemokraadid, kuid valitsusparteid ei ole avalikku ELiga seotud arutelu käivitanud.
    Islandi ELi-vastase hoiaku peamine põhjus on kalapüük, mis annab 70% kõigist Islandi ekspordituludest ja on riigi heaolu peamine alus. ELis kuulub kalapüük põllumajanduspoliitika alla ja otsustusõigus selle üle läheks Brüsselile, mis oleks Islandile majanduslikult ohtlik.
    Presidendi arvates on EList väljaspool olemine riigile üksnes kasulik. «Majandus globaliseerub nii kiires tempos, et me võime sõlmida kaubandussuhteid kas Põhja-Ameerika, Aasia või Lõuna-Ameerika riikidega, ilma et me peaksime Euroopast välja tegema,» sõnas ta. «Kuid see muidugi ei tähenda, nagu sooviks Island Euroopa edasisest arengust kõrvale jääda.»
    Majanduslikult saab Island hästi hakkama. 1990. aastate algul oli Islandis küll majanduskriis, kuid isegi siis tõusis töötus ainult viie protsendini, mis näitab väga paindlikku tööturgu. Praegu on tööta neli protsenti aktiivsest rahvastikust.
    Mullu oli majanduskasv 5,25% ja tänavu 4,5%. Inflatsioon on püsinud keskpanga seatud piires ja on sel aastal 2% ja tuleval aastal kuni 3%.
    Teiste Euroopa riikide eeskujul valmistub Island praegu piiride avamiseks, täie hooga käib riigiettevõtete erastamine ja pensionisüsteemi reformimine. KL-ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.