22 detsember 1997

Ekspedeerijad on raskustes veo korraldamisega viimasel nädalal

Meoni-Parsek

- Hind: 45 600 kr

- Etteteatamisaeg: 4 päeva

- Veoaeg: 5 päeva

- Makseaeg: 14 päeva pärast veo teostamist

Tallinna Autoveod

- Hind: 46 400 kr

- Etteteatamisaeg: 7--12 päeva

- Veoaeg: 5--7 päeva

- Makseaeg: pärast kauba saabumist, lepingu korral kuni 14 päeva

Skaneksped

- Hind: 48 800--50 400 kr

- Etteteatamisaeg: 5--8 päeva

- Veoaeg: 5--7 päeva

- Makseaeg: 0--30 päeva -- sõltuvalt tellija reitingust

- Märkused: ümberlaadimiseta

Võru Trans

- Hind: 52 000 kr

- Etteteatamisaeg: 7 päeva

- Veoaeg: 5 tööpäeva

- Makseaeg: lepingu korral 14 päeva

- Märkused: võimalikud deklarandi ja maakleri teenused

ASG Eesti

- Hind: 56 000 kr

- Etteteatamisaeg: 14 päeva

- Veoaeg: 7 päeva

- Maksetingimus: krediidileping

Ei soovita ühelgi ettevõtjal jätta kauba transportimist Euroopast Eestisse aasta viimasele nädalale. Ootamatult tekkinud veovajaduse rahuldamine on enamikule ekspedeerijatest üle jõu käiv ülesanne või lahendatav suurte kulutustega.

Meoni-Parsek. Pakkumine ei vasta esitatud tingimusele, kuna kehtib vedude puhul, mis teostatakse enne 23. detsembrit. Meoni-Parseki kommertsdirektori Mati Tamme väitel on itaallased mugavad inimesed ja lõpetavad töö juba 23. detsembril. Pärast seda sinna Eestist enam ühtegi koormaga veoautot ei sõida. Kliendi tellimust on võimalik täita vaid siis, kui ta nõustub kinni maksma ka tühisõidu (24 000 krooni) Itaaliasse, mis on 50% täiskoorma hinnast.

Tallinna Autoveod. Veosoovist etteteatamisajana on märgitud vähemalt seitse päeva. Ka üleküsimisel kinnitati, et 24. detsembri hommikul tellimust esitades on nulli lähedane võimalus, et 29. detsembril alustab Itaaliast Eesti poole sõitmist veoauto koos kliendi koormaga.

Skaneksped. Kui eelmised aastalõpud on olnud transpordis välja müüdud, siis tänavu on rohkem autosid ja kaubakogused vähenenud, mistõttu võib leida Euroopast koormat ootava auto ka 24. detsembril tellimuse esitajale. Kui samal päeval õnnestub ka laadida, jõuab koorem veel enne aasta lõppu Eestisse. Paraku Skanekspedi sellise võimaluse leidmiseks kasutada ei saa, sest firma lõpetab tänavu töö 23. detsembril.

Võru Trans. Pakkumistest ainus reaalne transpordivõimalus. Firma juhataja Hanno Järv kinnitab, et Itaaliasse läksid paari veofirma autod, millest ühel ei ole veel isegi tagasikoormat. Kliendile on aga viimase nädala vedu tavalisest 1000 Saksa marga võrra kallim.

ASG Eesti. Pika etteteatamisaja ja kõrge hinna poolest aasta viimasele nädalale kohane pakkumine. Pakutud tingimused annavad ekspedeerijale kindluse, et ta on võimeline täitma kliendi veosoovi ka aasta viimasel nädalal. Arvatavasti pole ASG-l seda vaja siiski teha, sest kahenädalane etteteatamisaeg teeb pakkumise kasutamise raskeks. Klient ei tea ootamatult tekkivat veovajadust kaks nädalat ette. Majanduslikult mõtlev klient ei planeeri ka teadlikult vedu aasta viimasele nädalale.

Hetkel kuum