Eesti ehitusmaterjalide tööstus on 1998. aasta esimese kahe kuuga jõudnud ligi 200 miljoni kroonise müügitulemuseni.
Jaanuaris-veebruaris müüdi ehitusmaterjale 193,1 mln krooni eest, mis ületab eelmise aasta sama ajavahemiku tulemust 48% võrra.
Ehitusmaterjali tööstuse ettevõtted müüsid 1998. aasta veebruaris tööstustoodangut jooksvates hindades 89,7 mln krooni eest, mis moodustas 3,2% vabariigi tööstustoodangu kogumüügist ning 4% töötleva tööstuse toodangu müügist. Kõik ettevõtted müüsid 1998. aasta veebruaris kokku 2,84 mld krooni eest tööstustoodangut, sh töötleva tööstuse firmad 2,24 mld krooni eest. Tööstustoodangu müügi andmetega on haaratud kõik 50 ja enama töötajaga ettevõtted.
Aasta alguses tõusis ka ehitusettevõtete toodangumaht. Kõige edukamad olid seinamaterjalide tootjad 161protsendilise kasvuga. Eriti hea kuu oli ehitusmaterjalide tootjatele veebruar, kui ükski materjaligrupp ei jäänud alla 1997. aasta tulemusele. ETA
Kinnisvarafirma LVM ehitab Süda tänavale kuuekorruselise korterelamu, mille ühe ruutmeetri müügihinnaks tuleb 12 600 krooni.
«Ehitus algab kuu aja pärast ning aasta pärast peab maja valmis olema,» märkis LVMi maakler Anne Luik. Tema sõnul on hoone kuuenda ning viienda korruse korterid juba müüdud, samuti pool neljandat korrust.
Esimesele korrusele on kavandatud büroopinnad. Maja ehitusalune pind on 703 m². Ehituse finantseerimiseks käivad läbirääkimised Hansapangaga. Maja projekti autor on arhitektuuribüroo Künnapuu & Padrik. BNS
Ehitushinnaindeks tõusis statistikaameti teatel 1998. aasta I kvartalis võrreldes 1997. aasta IV kvartaliga 2,4%.
Sealhulgas tõusis eramuindeks 2,5% ja korruselamuindeks 2,4%. Tööstushooneindeks tõusis 2,5% ja ametihooneindeks 2,3%.
Ehitushinnaindeksit tõstis 1998. aasta esimeses kvartalis kõige enam tööjõukulutuste kallinemine.
1997. aasta I kvartaliga võrreldes oli ehitustegevus 1998. aasta I kvartalis 9,5% kallim.
Ehitushinnaindeks väljendab ehitustegevuse maksumuse muutust ehitusplatsi otsekulude tasemel. ETA
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele