• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 30.04.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lätlaste autonäitusel laiutavad eestlaste firmad

Samale tiitlile pretendeerivad ka äsjased autonäitused Vilniuses ja Tallinnas. Auto 98 võib neid lüüa külastajate arvult, pindalad on ligilähedaselt võrdsed kõigil kolmel. Lätlased loodavad 80 000 külastajale (Motorexil käis üle 62 000 huvilise).
Silma torkab Eesti firmade suur osakaal eksponentide seas -- Kommest Auto Läti tütarfirma, Eurowest, Eesti pankade Läti liisingufirmad, Balti Autoosad jne.
Näituse täht -- uus Volkswageni Põrnikas -- jääb suurel osal külastajatest tõenäoliselt kahe silma vahele, sest asub ühe rehvimüüja kitsukeses tarvikupaviljonis asuvas boksis. Volkswagenit ennast osalejate seas ei ole.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pool näitust on meie mõistes Musta- ja pool Lasnamäel -- Riias pole korralikku messikeskust. Eestlaste eneseuhkust tõstavad paviljonide vahel kurseerivad marsruuttaksod, mis kannavad tuttavat logo -- Riga Taxi osanik on Tulika Takso.
Motorex kuulus juba tänavu rahvusvahelisse messikalendrisse, kuhu ka lätlased pürivad. Auto 98 pressiülem Atis Jansons loodab, et paarisaastatel hakkab rahvusvahelisse kalendrisse kuuluma Eesti, paaritutel aastatel Läti näitus.
Eestlastest osalejad kippusid messikorraldusest rääkides peast kinni haarama. Toyota Balti marketingijuht Üllar Lanno üritas hommikust saati tulutult projektorit laenutada ja kurtis, et kohalikud on kuskile kadunud.
Ka Kommest Auto nõukogu esimees Toomas Rüütmann möönis, et korralduslikke probleeme jätkub. «Kõva tahe teha, aga pole tahet teenust pakkuda. Asi on aga siiski märgatavalt paranenud,» lisas ta.
Erinevalt Motorexist saab Riias näha põnevaid vene ja USA autosid -- nt ca 33 000 dollarit maksvat PAZ-bussi.
Kui tarvikupaviljon jätab tagasihoidliku mulje, siis sõiduautode paviljon annab Tallinnale silmad ette. Igati tasemel on ka väljapanek, mis jääb avatuks pühapäevani. Pilet maksab 2,5 latti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele