Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lätlaste autonäitusel laiutavad eestlaste firmad
Samale tiitlile pretendeerivad ka äsjased autonäitused Vilniuses ja Tallinnas. Auto 98 võib neid lüüa külastajate arvult, pindalad on ligilähedaselt võrdsed kõigil kolmel. Lätlased loodavad 80 000 külastajale (Motorexil käis üle 62 000 huvilise).
Silma torkab Eesti firmade suur osakaal eksponentide seas -- Kommest Auto Läti tütarfirma, Eurowest, Eesti pankade Läti liisingufirmad, Balti Autoosad jne.
Näituse täht -- uus Volkswageni Põrnikas -- jääb suurel osal külastajatest tõenäoliselt kahe silma vahele, sest asub ühe rehvimüüja kitsukeses tarvikupaviljonis asuvas boksis. Volkswagenit ennast osalejate seas ei ole.
Pool näitust on meie mõistes Musta- ja pool Lasnamäel -- Riias pole korralikku messikeskust. Eestlaste eneseuhkust tõstavad paviljonide vahel kurseerivad marsruuttaksod, mis kannavad tuttavat logo -- Riga Taxi osanik on Tulika Takso.
Motorex kuulus juba tänavu rahvusvahelisse messikalendrisse, kuhu ka lätlased pürivad. Auto 98 pressiülem Atis Jansons loodab, et paarisaastatel hakkab rahvusvahelisse kalendrisse kuuluma Eesti, paaritutel aastatel Läti näitus.
Eestlastest osalejad kippusid messikorraldusest rääkides peast kinni haarama. Toyota Balti marketingijuht Üllar Lanno üritas hommikust saati tulutult projektorit laenutada ja kurtis, et kohalikud on kuskile kadunud.
Ka Kommest Auto nõukogu esimees Toomas Rüütmann möönis, et korralduslikke probleeme jätkub. «Kõva tahe teha, aga pole tahet teenust pakkuda. Asi on aga siiski märgatavalt paranenud,» lisas ta.
Erinevalt Motorexist saab Riias näha põnevaid vene ja USA autosid -- nt ca 33 000 dollarit maksvat PAZ-bussi.
Kui tarvikupaviljon jätab tagasihoidliku mulje, siis sõiduautode paviljon annab Tallinnale silmad ette. Igati tasemel on ka väljapanek, mis jääb avatuks pühapäevani. Pilet maksab 2,5 latti.