Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jaguari uus superauto jõuab Eestisse
Ehkki ka paari aasta eest tootmisse läinud Jaguar XK8 (vt Äripäeva autotest 02.05.1997) kiirusomadustele polnud midagi ette heita --100 km/h käes 7 sekundiga ja lõppkiirus 247 km/h --, polnud sellest Jaguarile veel küll. Märtsikuiseks Genfi autonäituseks oli Jaguaril tootmisküps uus mudel XKR, mis samasuguse kere sees peidab küll sama töömahuga, 4-liitrist mootorit, kuid mille võimsus on senise 294 hj asemel tervelt 370. Sama mootor võeti mullu kasutusele Jaguar XKRi juures.
Jaguari kinnitusel on XKRi näol tegemist kiireima Jaguariga läbi ajaloo. 100 km/h tuleb kupeel kätte 5,4 ja kabrioletil 5,4 sekundiga. Siiski pole need näitajad kõige olulisemad, sest eelkõige on kiirenduse esmaklassilisus märgatav suurtel kiirustel. Auto lõppkiirus on küll vaid 3 km/h suurem kui XK8 oma, kuid siin on põhjus asjaolu, et jõudes 250 kilomeetrini tunnis, sekkub juhi tegevusse elektrooniline kiirusepiiraja.
Varustusest pole sellise auto puhul mõtet rääkida, sest enam-vähem kõik, mida autodele üldse paigaldatakse, kuulub standardvarustusse. Lisavarustuse nimekiri on lühike, koosnedes nt purgihoidjatest, istmesoojendusest, soojendusega esiistmetest ja soojendatavast esiklaasist, sisse ehitatud GSM-telefonist ja mäluga esiistmetest.
Esimesed uued Jaguarid läksid Saksamaale. Autod anti klientidele üle 8. mail, mil 50 autost koosnev konvoi Inglismaalt Saksamaale teed alustas. Enne kojusõitu tehti läbi veel ühepäevane sõidukursus Silverstone'i ringrajal.
Eestis toimub XKRi esmaesitlus 29. mail, esitlusel osaleb ka Briti prints Andrew.