• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 22.05.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaguari uus superauto jõuab Eestisse

Ehkki ka paari aasta eest tootmisse läinud Jaguar XK8 (vt Äripäeva autotest 02.05.1997) kiirusomadustele polnud midagi ette heita --100 km/h käes 7 sekundiga ja lõppkiirus 247 km/h --, polnud sellest Jaguarile veel küll. Märtsikuiseks Genfi autonäituseks oli Jaguaril tootmisküps uus mudel XKR, mis samasuguse kere sees peidab küll sama töömahuga, 4-liitrist mootorit, kuid mille võimsus on senise 294 hj asemel tervelt 370. Sama mootor võeti mullu kasutusele Jaguar XKRi juures.
Jaguari kinnitusel on XKRi näol tegemist kiireima Jaguariga läbi ajaloo. 100 km/h tuleb kupeel kätte 5,4 ja kabrioletil 5,4 sekundiga. Siiski pole need näitajad kõige olulisemad, sest eelkõige on kiirenduse esmaklassilisus märgatav suurtel kiirustel. Auto lõppkiirus on küll vaid 3 km/h suurem kui XK8 oma, kuid siin on põhjus asjaolu, et jõudes 250 kilomeetrini tunnis, sekkub juhi tegevusse elektrooniline kiirusepiiraja.
Varustusest pole sellise auto puhul mõtet rääkida, sest enam-vähem kõik, mida autodele üldse paigaldatakse, kuulub standardvarustusse. Lisavarustuse nimekiri on lühike, koosnedes nt purgihoidjatest, istmesoojendusest, soojendusega esiistmetest ja soojendatavast esiklaasist, sisse ehitatud GSM-telefonist ja mäluga esiistmetest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Esimesed uued Jaguarid läksid Saksamaale. Autod anti klientidele üle 8. mail, mil 50 autost koosnev konvoi Inglismaalt Saksamaale teed alustas. Enne kojusõitu tehti läbi veel ühepäevane sõidukursus Silverstone'i ringrajal.
Eestis toimub XKRi esmaesitlus 29. mail, esitlusel osaleb ka Briti prints Andrew.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele