Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lühiuudised välismaalt
Ukraina rahanduse ja majanduse üldine olukord viitab sellele, et riik on finantskriisi äärel, ütles MFK Renaissance'i analüütik Charles Sanders.
Erilist muret teeb Ukraina riigivõlg, sest see on liiga lühiajaline ja kallis. Ukraina üheksa miljardi grivnase sisevõla tähtaeg on vaid üheksa kuud ning 12 miljardi dollarilise välisvõla tähtaeg seitse aastat.
Ukraina välisvõlg on kasvanud 1994. aasta 450 miljonilt dollarilt 12 miljardile dollarile. Riigil on raske normaalselt funktsioneerida, kui ta saab laenu 15protsendilise intressimääraga, ütles Sanders. INTERFAX-BNS
Prantsuse riikliku lennufirma Air France lennud seiskusid eile peaaegu täielikult, kui piloodid alustasid varem väljakuulutatud streiki.
Lennufirma allikate teatel jäi ära 75--90 protsenti regulaarreisidest. Välismaa lennufirmasid liiklusseisak ei puudutanud. 98 protsenti lennufirma 3200 piloodist ühines streigiga protestiks plaani vastu kärpida palku 500 mln frangi võrra aastas, et rahastada firma laienemisplaani, mis näeb muuhulgas ette 70 uue lennuki ostmise ning uute lennuradade ehitamise Pariisi lennuväljadele. REUTERS-BNS
Klaipeda laevaremonditehase Vakaru Laivu Remontase potentsiaalsed investorid peavad esitama Leedu erastamiskomisjonile uued pakkumused, ütles riigivarafondi esindaja.
Leedu tahab, et 92,81 protsendi aktsiate potentsiaalsed ostjad teeksid paremad pakkumused ning näitaksid, et nad on valmis oma lubadusi täitma.
Vakaru Laivu Remontase aktsiate ostmisest on huvitatud kolm investorit: Leedu-Ukraina ühisfirma Azovlitas, Balti laevaremonditehase ja Talinvest Suprema ühisfirma ning üks Läti laevandusfirma. BNS
Euroopa komisjon kaebas Austria Euroopa kohtusse, väites, et Viin rikkus blokisiseseid reegleid, kui tõstis läbipääsumaksu Brenneri kurus.
Komisjon otsustas anda asja kohtu lahendada, sest ELi transpordiministrid ei suutnud märtsi kohtumisel otsustada, kui palju veokid ELi kiirteede, sealhulgas Brenneri kuru kasutamise eest maksma peavad.
Maksu tõstmisega tahab Austria suunata liikluse ümber keskkonnatundlikust Tiroolist. REUTERS-BNS