• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saksamaalt sõidukit ostes kehtivad kindlad reeglid

    (vt ka ÄP 15.05.98)

    Sõiduki eksportimiseks Saksamaalt peab sõiduki ostu-müügi vormistamise asukoha vastavale ametile tegema sõiduki eksportnumbrimärkide taotlemise avalduse (neid numbrimärke nimetatakse ka tollinumbriteks).
    Tollinumbri saamise eeltingimus on ekspordikindlustuse lepingu sõlmimine, mille jaoks vajaliku vormi võite saada igast Saksamaa autoklubi ADAC filiaalist. Leping (ARISA) sõlmitakse kehtivusajaga alates 15 päevast kuni 12 kuuni.
    15 päeva kehtiv kindlustus maksab 149 Saksa marka (1192 krooni). Kuu aega kehtiv kindlustus läheb maksma 297 Saksa marka (2376 krooni) ja see kindlustus kehtib kõigis Euroopa riikides.
    Eksportimiseks mõeldud sõiduki registreerimisnumbrid antakse välja ainult sõidukitele, millel on kehtiv tehnilise ülevaatuse märge.
    Sõiduki kasutamisloa saamiseks peab kaasa võtma järgmised dokumendid:
    - kahepoolne kollane ARISA-kindlustuse kaart;
    - sõiduki tehniline pass või tõend sõiduki arvelt mahavõtmise kohta;
    - eksportija isikut tõendav dokument (originaal) või tema volitus või volituse koopia.
    Väljaveo luba, rahvusvaheline sõiduki tehniline pass ning registreerimisnumbrid maksavad kokku ligikaudu 140 Saksa marka.
    Sõidukeid, mis viiakse Saksamaalt välja isiklikuks otstarbeks eraisikute poolt ning mis on varustatud eksportnumbritega, ei pea väljaveopiiril registreerima. Kuid sellel riigipiiril, kus sõiduk väljub Euroopa Liidu liikmesriikidest, võidakse sõidukile vormistada nn standardne dokument, mida kasutatakse hiljem statistilistel eesmärkidel.
    Kui müüjaga sõlmiti leping käibemaksu tagastamise kohta, peab piiril võtma templi väljavedu kinnitavale dokumendile.
    Kui teel sihtkohaks olevasse riiki tuleb ületada mõne teise Euroopa Liitu mittekuuluva riigi piir, on võimalik, et peab tasuma maksu, mis garanteerib, et sõiduk ei jää illegaalselt selle riigi territooriumile. Riigist väljudes makstakse see summa tagasi.
    Sihtpunkti riiki jõudes peab piiril registreerima sõiduki riiki sissetoomise. Probleemide ärahoidmiseks tuleks eelnevalt vastavatest ametitest (toll, maksuamet jt) välja uurida nõuded ja piirangud sõidukite sisseveoks ja samuti vajalike maksete suurused.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Repliik: et kalli elektri talumise valu meenuks ka soojal suvel
Aastaaegade vaheldumine annab ka Eesti avalikule arvamusele hooajalise iseloomu. Just praegu, kui elektri hind on laes, tuleks küsida, kas mõni korralik tänapäevane tuulepark on tõesti nii talumatu, et sellele tuleb pidevalt rahalist ja poliitilist lõivu maksta, kirjutab Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv.
Aastaaegade vaheldumine annab ka Eesti avalikule arvamusele hooajalise iseloomu. Just praegu, kui elektri hind on laes, tuleks küsida, kas mõni korralik tänapäevane tuulepark on tõesti nii talumatu, et sellele tuleb pidevalt rahalist ja poliitilist lõivu maksta, kirjutab Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv.
Tänast Tallinna börsi tõusu vedas Enefit Green
Tallinna börs lõpetas tänase kauplemispäeva tubli tõusuga, head minekut näitasid nii Pro Kapital Grupp kui Enefit Green.
Tallinna börs lõpetas tänase kauplemispäeva tubli tõusuga, head minekut näitasid nii Pro Kapital Grupp kui Enefit Green.
Euroopa aasta idufirmade seast tõusevad esile Wise ja Wolt
Euroopa idufirmad ja eeskätt tehnoloogiasektorist tõmbavad tänavu raha kokku rekordilised 107 miljardit eurot, mida on aasta varasemast ligikaudu kolm korda rohkem, vahendab CNBC.
Euroopa idufirmad ja eeskätt tehnoloogiasektorist tõmbavad tänavu raha kokku rekordilised 107 miljardit eurot, mida on aasta varasemast ligikaudu kolm korda rohkem, vahendab CNBC.
Mänguturul tasub investoritel vaadata vanade tegijate poole
Kuigi mängutootjate aktsiad on pandeemia algusest kõvasti kasvanud, ei pruugi olla veel hilja kasvust osa saada, rääkis Äripäeva börsitoimetuse ajakirjanik Aivar Õepa. Siiski on tema hinnangul idufirmade asemel mõistlikum vaadata turul juba kanda kinnitanud ettevõtete poole.
Kuigi mängutootjate aktsiad on pandeemia algusest kõvasti kasvanud, ei pruugi olla veel hilja kasvust osa saada, rääkis Äripäeva börsitoimetuse ajakirjanik Aivar Õepa. Siiski on tema hinnangul idufirmade asemel mõistlikum vaadata turul juba kanda kinnitanud ettevõtete poole.