• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,76%39 681,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,68
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,76%39 681,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,68
  • 17.06.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Keelumärk võõraste vastu

Kui Kakumäe supelranda sõitja lõpuks tänavate rägastikus õige sissesõidutee üles leiab, paneb teda piduripedaalile vajutama punane keelumärk Sooranna tänava alguses.
Ahvatlus märki rikkuda on suur, sest ametlikult jõuab rannahooneni pärast pikka jalutuskäiku metsateel ja rannaribal.
«Varem pargiti nii, et liinibuss ei pääsenud mööda,» põhjendab Haabersti linnaosa valitsuse vanema asetäitja Rudolf Oberg keeluala vajalikkust. Ta lisab, et igal kevadel pöörduvad nende poole kohalikud elanikud ja nõuavad teede sulgemist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Keelavaid liiklusmärke on üles seatud ka Pirital ja Meriväljal. Seal aga on aga parklakohti mitu korda rohkem kui Kakumäel.
Oberg kinnitab, et Kakumäe tasulises parklas on 200 parkimiskohta ja poolsada kohta lisab endine helikopterite maandumisplats.
Eelmisel aastal keelumärgi saanud tänava elanik Liis Lichfeld kurdab, et autod kihutavad keelumärgi alt läbi pidevalt.
Vahel sõidavad nad otse randa ja hakkavad liiva peal rallitama, kirjeldab Lichfeld. Siis jääb mõni neist liiva kinni ja autoomanik tormab kohalikke inimesi appi paluma, et rutake, auto vajub juba akendeni vette. «Aga meie mõtleme siis, et paras teile,» lisab ta.
Keelumärkide ülespanemiseks piisab elanike avaldusest linnaosa valitsusele.
Liikluskorralduskeskus otsustab tänavate sulgemise linnaosa valitsuse avalduse põhjal, käies enne kohapeal tutvumas.
Tallinna transpordiameti peaspetsialisti Aado Kuuse sõnul on omaalgatuslikud keelavad märgid probleemiks eelkõige kesklinnas.
Enamik teid on linna omad ja nende sulgemine pole õigustatud, leiab Kuuse. Ta toob näiteks Veduri tänava elanikud, kes hiljuti tahtsid oma tupikuga lõppevale tänavajupile tõkkepuud. «Mul läks kaua aega selgitamaks, et teed on kõigi kasutada ja kui ma tahan nende maja juures autot ümber keerata, siis ma seda ka teen,» räägib Kuuse.
Liikluskorralduskeskuse peaspetsilist Urmas Kaarepere räägib, et üha enam soovitakse erahoove märgistada ja sulgeda keelumärkidega. «Tuleb kuni kaks märgi ülespanemise luba nädalas,» arvestab ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele