• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.06.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Auto ja kella hübriid jõuab sügisel teedele

Daimler-Benzi ja ?veitsi kellatootja Swatchi ühisloominguna valminud pisike linnaauto Smart (siin-seal juba kella ja Mersu ristsugutiseks ristitud) oli esmakordselt avalikkuse ees juba mullu sügisel Frankfurdi autonäitusel. Auto tootma hakkamine venis seoses skandaalse nn põdratestiga, mille käigus Rootsi ajakirjanikud Smarti suurema venna, A-klassi Mercedese kummuli keerasid. Oli selge, et pisi-Mersu äparduse järel pöördub avalikkuse teravdatud tähelepanu kohe A-klassi Mercedesega väliskujult üsna sarnasele Smartile ja on vaid aja küsimus, mil ka see auto «vahele võetakse».
Uuendatud Smart, mis on eelmisest variandist laiem ja madalam, jõuab tootmisse seitsmekuulise hilinemisega tänavu oktoobris ja erineb aastatagusest mudelist veel uue vedrustuse ja 45 mm võrra madalamale viidud raskuskeskme poolest. Esialgu jõuab Smart Belgia, Saksamaa, Prantsusmaa, Itaalia, Luksemburgi, Hollandi, Austria, ?veitsi ja Hispaania turule.
Smart hakkab liinilt tulema kolmes varustusastmes, järgmise aasta veebruaris lisandub ka luksvariant smart & passion.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Smarti mootor on kolmesilindriline turboga varustatud 600cm³ jõuallikas, mis sõltuvalt modifikatsioonist on kas 45- või 55hobujõuline. Käigukast on kuuekäiguline ja tänu elektroonikale pole juhil tarvidust käigu vahetuseks siduripedaali vajutada.
Märkimist väärivad ka plastist kerepaneelid ja sändvit?-platvorm, mis tähendab, et peaaegu kõik olulised agregaadid on viidud põranda alla.
Odava autoga Smarti näol tegu ei ole -- kui näiteks Hyundai Atose (mahutab siiski neli inimest) hind on kuskil 12 000--13 000 Saksa marga kandis, siis kahekohaline Smart hakkab maksma sõltuvalt varustusest 16 000--20 000 marka.
See-eest on rikkalik Smarti varustus, sisaldades nii kaht turvapatja, ABS-pidureid, immobilaiserit kui paljut muud.
Tööjõule tehtavate kulude kokkuhoidmiseks hakatakse autot tootma Prantsusmaal. Kuna aga suures osas sihitakse siiski Saksa turgu, rajati Smarte tootev tehas Saksamaa ja Prantsuse piiri vahetusse lähedusse Hambachi.
Smarti põhilisteks sihtgruppideks on üksikud inimesed ja lasteta abielupaarid, samuti loodetakse, et autot hakatakse ostma pere teiseks või kolmandaks autoks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele