• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Auto ja kella hübriid jõuab sügisel teedele

    Daimler-Benzi ja ?veitsi kellatootja Swatchi ühisloominguna valminud pisike linnaauto Smart (siin-seal juba kella ja Mersu ristsugutiseks ristitud) oli esmakordselt avalikkuse ees juba mullu sügisel Frankfurdi autonäitusel. Auto tootma hakkamine venis seoses skandaalse nn põdratestiga, mille käigus Rootsi ajakirjanikud Smarti suurema venna, A-klassi Mercedese kummuli keerasid. Oli selge, et pisi-Mersu äparduse järel pöördub avalikkuse teravdatud tähelepanu kohe A-klassi Mercedesega väliskujult üsna sarnasele Smartile ja on vaid aja küsimus, mil ka see auto «vahele võetakse».
    Uuendatud Smart, mis on eelmisest variandist laiem ja madalam, jõuab tootmisse seitsmekuulise hilinemisega tänavu oktoobris ja erineb aastatagusest mudelist veel uue vedrustuse ja 45 mm võrra madalamale viidud raskuskeskme poolest. Esialgu jõuab Smart Belgia, Saksamaa, Prantsusmaa, Itaalia, Luksemburgi, Hollandi, Austria, ?veitsi ja Hispaania turule.
    Smart hakkab liinilt tulema kolmes varustusastmes, järgmise aasta veebruaris lisandub ka luksvariant smart & passion.
    Smarti mootor on kolmesilindriline turboga varustatud 600cm³ jõuallikas, mis sõltuvalt modifikatsioonist on kas 45- või 55hobujõuline. Käigukast on kuuekäiguline ja tänu elektroonikale pole juhil tarvidust käigu vahetuseks siduripedaali vajutada.
    Märkimist väärivad ka plastist kerepaneelid ja sändvit?-platvorm, mis tähendab, et peaaegu kõik olulised agregaadid on viidud põranda alla.
    Odava autoga Smarti näol tegu ei ole -- kui näiteks Hyundai Atose (mahutab siiski neli inimest) hind on kuskil 12 000--13 000 Saksa marga kandis, siis kahekohaline Smart hakkab maksma sõltuvalt varustusest 16 000--20 000 marka.
    See-eest on rikkalik Smarti varustus, sisaldades nii kaht turvapatja, ABS-pidureid, immobilaiserit kui paljut muud.
    Tööjõule tehtavate kulude kokkuhoidmiseks hakatakse autot tootma Prantsusmaal. Kuna aga suures osas sihitakse siiski Saksa turgu, rajati Smarte tootev tehas Saksamaa ja Prantsuse piiri vahetusse lähedusse Hambachi.
    Smarti põhilisteks sihtgruppideks on üksikud inimesed ja lasteta abielupaarid, samuti loodetakse, et autot hakatakse ostma pere teiseks või kolmandaks autoks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Andrus Tamm: Narvas aitaksid luua töökohti ainult heanaaberlikud suhted
Ühe konsultatsioonifirma hinnangul tõi Nord Stream 2 projekt Soome ligikaudu 600 töökohta ja 413 miljoni euro jagu majanduslikku kasu. Kas te kujutate ette, kuidas oleks Ida-Virumaale ja Eestile tervikuna mõjunud selline rahasüst, küsib Keskerakonna Narva nimekirjas kandideeriv Andrus Tamm vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
Ühe konsultatsioonifirma hinnangul tõi Nord Stream 2 projekt Soome ligikaudu 600 töökohta ja 413 miljoni euro jagu majanduslikku kasu. Kas te kujutate ette, kuidas oleks Ida-Virumaale ja Eestile tervikuna mõjunud selline rahasüst, küsib Keskerakonna Narva nimekirjas kandideeriv Andrus Tamm vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
Ainult Dow Jones suutis nädalat alustada tõusuga
USA peamistest indeksitest vedas end üles poole ainult Dow, samas kui tehnoloogiasektor tiris allapoole nii Nasdaqi kui ka S&P 500 indeksit, vahendab Reuters.
USA peamistest indeksitest vedas end üles poole ainult Dow, samas kui tehnoloogiasektor tiris allapoole nii Nasdaqi kui ka S&P 500 indeksit, vahendab Reuters.
Euroopa andis Tallinna Haigla ehitamisele rohelise tule Puudu on 240 miljonit
Euroopa Komisjon andis eile õhtul põhimõttelise heakskiidu Eesti taastekavale, sealhulgas Tallinna Haigla rajamise rahastamiseks 280 miljoni euro ulatuses.
Euroopa Komisjon andis eile õhtul põhimõttelise heakskiidu Eesti taastekavale, sealhulgas Tallinna Haigla rajamise rahastamiseks 280 miljoni euro ulatuses.
Suure plaaniga VKG juht ei näe miljarditehases riiklikku tähtsust
Viru Keemia Grupp teatas suvel, et tahab Eestisse rajada biotoodete tootmiskompleksi ligikaudu 800 miljoni euro eest. Küll aga tegi ettevõtte juhtkond teadliku valiku eriplaneeringu liigi valimisel, selgitas grupi juht Ahti Asmann.
Viru Keemia Grupp teatas suvel, et tahab Eestisse rajada biotoodete tootmiskompleksi ligikaudu 800 miljoni euro eest. Küll aga tegi ettevõtte juhtkond teadliku valiku eriplaneeringu liigi valimisel, selgitas grupi juht Ahti Asmann.