• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.07.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volvo ja VW salaläbirääkimised

Volkswageni kontserni juht Ferdinand Piech ja Volvo tegevdirektor Leif Johansson kinnitasid oma kohtumist Göteborgis, kuid ei soostunud jutuajamist avalikustama. Volvo pressiesindaja teatas, et kohtumine puudutas juba olemasolevat diiselmootorite tootmise alast koostööd.
Pärast selle teate ilmumist kerkis Stockholmi börsil Volvo aktsia 8%, mis tähendas firma börsiväärtuse kasvu 12,8 mld Eesti krooni võrra, ja Volkswageni aktsia Frankfurdi börsil 5%.
Analüütikud siiski eriti ei usu kahe firma ühinemisse, küll aga peavad võimalikuks nende tihedamat koostööd detailide ja veoautode tootmisel. Londoni analüütik Karl Ludvigsen peab loogiliseks, et pärast seda, kui Volkswageni läbirääkimised Scaniaga ummikusse jooksid, on see pöördunud Volvo poole.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Volvo juhtkond on avalikult teatanud, et firma vajab suurt koostööpartnerit, kuna ta on sõiduautode turul vaid väike ni?itootja. Volvo tegevdirektor Leif Johansson on avalikult öelnud, et Volvo tugevuseks ei ole mitte sõiduautode tootmine, vaid veoautode, busside ja ehitusmasinate valmistamine, mis moodustavad 47% firma kogukäibest.
Kuna Volkswagenit huvitab just veoautotootmine, siis on tema huvi Volvo vastu üsna loogiline. Kuid teisest küljest on ka tema sõiduautod teist tüüpi kui Volvo omad. DI-KL-ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele