Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Äriidee: tasuline pöidlaküüt

    «Lugesin viis-kuus aastat tagasi ajalehest, et mujal maailmas on selline teenus olemas. Mõtlesime sõbraga Eestiski proovida, kas tasulisele pöidlaküüdile võiks turgu olla,» ütleb uut teenust pakkuva firma OÜ Vismutar juhatuse esimees Marko Karda?.
    Inimene, kes on otsustanud tasulise hääletamisteenuse kasuks, peab esmalt helistama tasulisel infoliinil, mille kõnemaksumus on 40 krooni minut pluss kaugekõnemaks. Tasulisele infoliinile jätab hääletaja oma kontakttelefoninumbri, sihtpunkti, kuhu ta soovib sõita, ning asukoha, kust hääletaja peale võetakse. Samuti peab hääletaja jätma infoliinile kuupäeva ja kellaaja ning ütlema, mitu inimest soovib auto peale tulla. Seejärel teatab tasulist hääletamisteenust pakkuv firma järgneva ööpäeva jooksul hääletajale, milline auto nad soovitud kuupäeval ja kellaajal teetolmust üles korjab.
    Haapsalus elav elupõline hääletaja, Lääne Elu ajakirjanik Aivar Õepa ei usu, et süsteem tööle hakkab. «Kõneminuti hind võrdub Tallinn-Haapsalu bussipileti hinnaga ning helistades ei saa ma ikkagi olla sajaprotsendiliselt kindel, et keegi mu tee servast üles korjab,» on kogemustega hääletaja kindel.
    Karda? ei eita, et tasulist hääletamisteenust kasutada sooviva inimese võib tagasi peletada teadmine, et tal tuleb teenuse eest maksta hind, mis on võrdne bussipileti hinnaga.
    «Ükski helistaja ei kuluta ära tervet minutit, et oma andmeid jätta. Olen ise proovinud, andmed jõuab automaatvastajale üles lugeda poole minuti jooksul,» lohutab Karda? kõhklejaid.
    Samas tunnistab Karda?, et üheksaga algav tasuline infoliin võib tekitada hääletajas umbusku ning kõhedust. «Seda infoliini seostatakse esmalt ikkagi intiimteenustega. Lisaks on paljudes firmades 9-seeria telefoninumbrid suletud ning hääletada sooviv inimene ei saa töö juurest helistada.»
    Hääletajale sobiva auto leidmiseks soovitab Karda? autojuhtidel firma mobiiltelefonile helistada ning jätta oma kontakttelefon. «Ebameeldivuste ärahoidmiseks nõuame autojuhtidelt ka automarki ja registreerimise numbrit.» Autojuhtide stimuleerimiseks lubab Karda? igal kuul hääletajaid sõidutavate autojuhtide vahel välja loosida bensiinikaardid viiesaja krooni väärtuses.
    Aivar Õepa leiab, et mõistlikum oleks taas sisse seada autostopi kaardid, mis olid kasutusel seitsmekümnendatel aastatel. «Kasu sai autojuht, kes hääletaja peale võttis ning tee ääres seisja jõudis sihtkohta,» ütleb Õepa.
    Riigikogu liige Toomas Vilosius sõidab töönädalatel peaaegu iga päev Haapsalust Tallinna tööle ja õhtul tagasi. «Mina ei saa kellaajaliselt oma sõite ette planeerida, kuid on kindlasti autojuhte, kes saavad,» ütleb Vilosius.
    Vilosiusel ei ole tasulise pöidlaküüdi teenuse vastu midagi. «Kui nõukogude ajal autostopi kaardisüsteem käima läks, siis see teenus võib ammuilma rakenduda,» arvab Vilosius.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.