• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,05
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,05
  • 20.10.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läänemere laevafirma NTLi kuulsusetu lõpp

Eelmise aasta aprillis suurte Läänemere kaubaveoplaanidega alustanud laevafirma Nordic Trucker Line (NTL) on esitanud Stockholmi linnakohtule pankrotiavalduse.
Kui rootslane Gustaf Myrsten mullu kevadel NTLi asutas, oli tema plaan luua katamaraaniühendus Tallinna ja Helsingi vahele ning kaubavedu Rootsi Oxelösundi ja Peterburi vahele. NTL lootis enda kätte saada kuni 20% Venemaa treilerivedudest ja üüris suure parvlaeva M/S Gotland.
Seejärel noteeriti NTL Stockholmi SBI-nimekirjas ja tehti uusemissioon 59,2 miljoni Eesti krooni väärtuses. Stardikapitaliks tegi NTL laenu 80 miljonit krooni. Aga äri ei käivitunud nii, nagu plaanitud. Loodetust tunduvalt väiksemad veosemahud sundisid NTLi Gotlandi laeva juba paari kuu pärast väiksema vastu välja vahetama. 1997. a kahjumiks jäi 76,8 miljonit krooni. Aktsionärid olid sunnitud raha hankimiseks tegema kaks uut aktsiaemissiooni -- 46,9 ja 13,6 miljoni krooni väärtuses.
Kui läinud suvel laevafirma ikkagi tegevust korralikult käima ei saanud, müüdi firma senise osaniku Venemaa kaubandusfirma Leningrad-Impex kontrolli all olevale uuele Rootsi firmale, mis sai nimeks samuti Nordic Trucker Line, samal ajal kui vana firma võttis endale uueks nimeks NTL Resurs.DI-ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele