• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,11%39 807,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,11%39 807,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • 20.10.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läänemere laevafirma NTLi kuulsusetu lõpp

Eelmise aasta aprillis suurte Läänemere kaubaveoplaanidega alustanud laevafirma Nordic Trucker Line (NTL) on esitanud Stockholmi linnakohtule pankrotiavalduse.
Kui rootslane Gustaf Myrsten mullu kevadel NTLi asutas, oli tema plaan luua katamaraaniühendus Tallinna ja Helsingi vahele ning kaubavedu Rootsi Oxelösundi ja Peterburi vahele. NTL lootis enda kätte saada kuni 20% Venemaa treilerivedudest ja üüris suure parvlaeva M/S Gotland.
Seejärel noteeriti NTL Stockholmi SBI-nimekirjas ja tehti uusemissioon 59,2 miljoni Eesti krooni väärtuses. Stardikapitaliks tegi NTL laenu 80 miljonit krooni. Aga äri ei käivitunud nii, nagu plaanitud. Loodetust tunduvalt väiksemad veosemahud sundisid NTLi Gotlandi laeva juba paari kuu pärast väiksema vastu välja vahetama. 1997. a kahjumiks jäi 76,8 miljonit krooni. Aktsionärid olid sunnitud raha hankimiseks tegema kaks uut aktsiaemissiooni -- 46,9 ja 13,6 miljoni krooni väärtuses.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui läinud suvel laevafirma ikkagi tegevust korralikult käima ei saanud, müüdi firma senise osaniku Venemaa kaubandusfirma Leningrad-Impex kontrolli all olevale uuele Rootsi firmale, mis sai nimeks samuti Nordic Trucker Line, samal ajal kui vana firma võttis endale uueks nimeks NTL Resurs.DI-ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele