• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estline'i laevade monopol kõigub

    Tallinna valimine vahesadamaks tähendaks reisijate võtmist praegu Tallinna--Stockholmi liinil sõitvatelt Estline'i kaubamärgiga laevadelt ja Tallinna--Helsingi liini laevadelt.
    ELi nõuete järgi peavad Soome ja Rootsi vahel opereerivad laevafirmad tax free müügi säilitamiseks järgmisel hooajal läbima ühe ELi välise vahesadama. Taxfree kaubandus laevadel moodustab ligikaudu 40 protsenti laevafirma sissetulekutest.
    Nii Silja kui Viking kaaluvad võrdse võimalusena Tallinna ja Maarianhamina sadamat.
    Silja Line Eesti juhatuse esimehe Feliks Mäguse sõnul on laevafirmad raske valiku ees. Teekond Eesti kaudu tuleb umbes sama pikk kui Ahvenamaa kaudu, kuid Tallinna sadamasse siseneda on laevadel mõnevõrra lihtsam. Maarianhamina kaudu sõites ei pea aga reisijad läbima tülikat passikontrolli.
    Kuna Viking Line on registreeritud Ahvenamaal, oleks Mäguse sõnul loogiline, kui selle laevad hakkaksid läbima Maarianhamina sadamat.
    Silja Line on juba mitu aastat tegutsenud Tallinna--Helsingi liinil. Mägus lisas, et ehkki Silja Line Eesti emafirma ja tema isiklikult eelistaks Tallinna sadamat, räägib palju tegureid selle kahjuks. Tallinnas on sadamamaksud umbes kümme korda suuremad kui Ahvenamaal.
    Mägus nõustus väitega, et suurte ja mugavate laevade siinsele turule tulek võtaks reisijaid ära Tallinna--Stockholmi liinil kurseerivatelt E-Liini ASi kahelt laevalt ja ka Tallinna--Helsingi vahel sõitvatelt reisilaevadelt.
    Estline'i kaubamärki omava E-Liini ASi omaniku Eesti Merelaevanduse arendusdirektor Viktor Palmet ei näinud võimalust, kuidas saaks Silja Line või mõni muu laevafirma hakata praegu Tallinna ja Stockholmi vahel sõitma. Tema sõnul ei võimalda seda teha kuni 2000. a 17. juulini Eesti riigi ja E-Liini vahel kümneks aastaks sõlmitud kontsessioonileping.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sulev Alajõe: Pärnu majandusarengut takistav oskustööjõu nappus istub haridussüsteemi augus
Kohalikele tugevustele rajatud spetsialistiõpe aitab piirkonda investoritele atraktiivsemaks muuta, kirjutab Eesti 200 esinumber kohalikel valimistel Pärnus Sulev Alajõe vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
Kohalikele tugevustele rajatud spetsialistiõpe aitab piirkonda investoritele atraktiivsemaks muuta, kirjutab Eesti 200 esinumber kohalikel valimistel Pärnus Sulev Alajõe vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
Algas Arco Vara aktsiate märkimine
Täna algab Arco Vara täiendavate aktsiate märkimise periood, mis kestab oktoobri keskpaigani.
Täna algab Arco Vara täiendavate aktsiate märkimise periood, mis kestab oktoobri keskpaigani.
Tootjahinnaindeks tõusis üle 15 protsendi
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, tõusis tänavu augustis võrreldes juuliga 1,7 protsenti, aga võrreldes eelmise aasta augustiga 15,5 protsenti.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, tõusis tänavu augustis võrreldes juuliga 1,7 protsenti, aga võrreldes eelmise aasta augustiga 15,5 protsenti.
Eesti ükssarvikute asutajad: peagi on Eestis 15 miljardifirmat
Miljardieurose väärtusega arenevaid tehnoloogiafirmasid on Eestis rohkem kui kusagil Euroopas, kuidas saavutatud edu säilitada ja mida saaks riiks selleks ära teha, rääkisid kolmapäeval Äriplaani konverentsil lavale astuvad Eesti ükssarvikute asutajad portaali Foundme.io vahendusel.
Miljardieurose väärtusega arenevaid tehnoloogiafirmasid on Eestis rohkem kui kusagil Euroopas, kuidas saavutatud edu säilitada ja mida saaks riiks selleks ära teha, rääkisid kolmapäeval Äriplaani konverentsil lavale astuvad Eesti ükssarvikute asutajad portaali Foundme.io vahendusel.