Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estline'i laevade monopol kõigub
Tallinna valimine vahesadamaks tähendaks reisijate võtmist praegu Tallinna--Stockholmi liinil sõitvatelt Estline'i kaubamärgiga laevadelt ja Tallinna--Helsingi liini laevadelt.
ELi nõuete järgi peavad Soome ja Rootsi vahel opereerivad laevafirmad tax free müügi säilitamiseks järgmisel hooajal läbima ühe ELi välise vahesadama. Taxfree kaubandus laevadel moodustab ligikaudu 40 protsenti laevafirma sissetulekutest.
Nii Silja kui Viking kaaluvad võrdse võimalusena Tallinna ja Maarianhamina sadamat.
Silja Line Eesti juhatuse esimehe Feliks Mäguse sõnul on laevafirmad raske valiku ees. Teekond Eesti kaudu tuleb umbes sama pikk kui Ahvenamaa kaudu, kuid Tallinna sadamasse siseneda on laevadel mõnevõrra lihtsam. Maarianhamina kaudu sõites ei pea aga reisijad läbima tülikat passikontrolli.
Kuna Viking Line on registreeritud Ahvenamaal, oleks Mäguse sõnul loogiline, kui selle laevad hakkaksid läbima Maarianhamina sadamat.
Silja Line on juba mitu aastat tegutsenud Tallinna--Helsingi liinil. Mägus lisas, et ehkki Silja Line Eesti emafirma ja tema isiklikult eelistaks Tallinna sadamat, räägib palju tegureid selle kahjuks. Tallinnas on sadamamaksud umbes kümme korda suuremad kui Ahvenamaal.
Mägus nõustus väitega, et suurte ja mugavate laevade siinsele turule tulek võtaks reisijaid ära Tallinna--Stockholmi liinil kurseerivatelt E-Liini ASi kahelt laevalt ja ka Tallinna--Helsingi vahel sõitvatelt reisilaevadelt.
Estline'i kaubamärki omava E-Liini ASi omaniku Eesti Merelaevanduse arendusdirektor Viktor Palmet ei näinud võimalust, kuidas saaks Silja Line või mõni muu laevafirma hakata praegu Tallinna ja Stockholmi vahel sõitma. Tema sõnul ei võimalda seda teha kuni 2000. a 17. juulini Eesti riigi ja E-Liini vahel kümneks aastaks sõlmitud kontsessioonileping.