Koonderakond on linna osalusega Expoplakatis juba aasta alguses broneerinud suure hulga reklaamipindu. Expoplakatil on kesklinna piirkonnas suurim arv suurtahvleid, lisaks sajad elektripostide külge seatud reklaamiplakatid.
Keskerakonna teenindamisest Expoplakat Lauri Vitsuti sõnul huvitatud ei olnud ja Keskerakond pöördus seepeale OÜ Megameedia poole. Viimasele ei andnud kesklinna valitsus aga reklaamiluba, põhjendades keeldumist sellega, et firma oli kevadel ilma loata reklaami paigaldanud ja usalduse kaotanud.
Vitsuti sõnul maksis Megameedia kõik trahvid ja maksud korralikult ära ja põhjust millegi eest tagantjärele karistada polnud.
Üle-eelmisel nädalal kisuti kesklinna valitsuse korraldusel öösel maha Megameedia poolt loata paigaldatud Q GSMi tänavareklaamid. Megameedia esitas seepeale politseisse avalduse omandi riisumise kohta kriminaalasja algatamiseks.
Kesklinna valitsus polnud Vitsuti sõnul kohtuasjast huvitatud ja esmaspäeva õhtul jõuti kokkuleppele, et Megameedia saab reklaamiloa.
Lauri Vitsuti sõnul saab linna osalusega Expoplakat reklaamipindasid rentida märksa odavamalt kui Megameedia.
Expoplakatile ja veel viiele välireklaamifirmale kehtib soodustariif 65 kr/m², kuid Megameedia maksab volikogu kehtestatud määra järgi rohkem, 75--150 kr/m².
Kesklinnas kaua aega haljastuse ja reklaami eest vastutanud vanema asetäitja Urmas Mikk töötab nüüd Expoplakati nõukogu esimehena. Urmas Mikk ütles eile, et Expoplakatil oli linnaosaga sõlmitud leping enne uute tariifide kehtima hakkamist ja seda lepingut ei saanud niisama katkestada.
Kesklinna valitsuse haljastuse ja linnakujunduse osakonna juhataja Kaia Sarnet kinnitas, et kui volikogu võttis 1996. aastal vastu reklaamimaksu määruse, oli osadel firmadel leping varasemast madalamate hindadega ja lepinguid ühepoolselt ilma kohtusse minekuta muuta ei saanud. Siis otsustas Tallinna reklaaminõukogu kehtestada varem lepinguid omanud firmadele nn efektiivsuse indeksi ja anda 15% allahindlust, jätkas Sarnet.
OÜ Megameedia juhatuse esimees Villu Ainsam sõnas eile pärast reklaamiloa saamist, et ehkki aktsepteerib volikogu kehtestatud hindu, oleks õiglane, kui kõik reklaamifirmad saaks võrdsed võimalused.