• OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 02.11.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Air võib asuda koostööle SASiga

Estonian Airi omanikfirma Maersk Airi asepresident avalike suhete alal Marita Pedersen kinnitas reedel, et Taani Maersk Air astub Star Alliance'i assotsieerunud liikmeks 28. märtsil 1999. Star Alliance'i liikmed on Skandinaavia lennufirma SAS, Saksa lennukompanii Lufthansa, Kanada rahvuslik lennufirma Air Canada, USA lennufirma United Airlines, Brasiilia lennukompanii Varig ja Tai lennufirma Thai Airways International.
Eesti lennuameti peadirektor Toomas Peterson peab tõenäoliseks, et Maersk Airi ühinemisel Star Allliance'iga läheb sama teed ka Estonian Air. Eesti lennufirma liitumisel Star Alliance'iga tekivad Estonian Airil tihedamad partnerlussuhted SASiga, kellega on seni olnud tüliküsimuseks Tallinna--Stockholmi ja Tallinna--Kopenhaageni lendude jagunemine.
Samas jääb Soome lennukompanii Finnair, kellega Estonian Air on seni teinud koostööd Tallinna--Helsingi lennuliinil, teise lennundusühendusse One World.
Estonian Airi asepresident Toomas Leis ütles, et firma kaalub erinevaid kommertskoostöö variante ja Star Alliance on vaid üks võimalikest partneritest. Ta lisas, et Star Alliance'i ja One Worldi kõrval on ka Hollandi lennufirma KLM ja Swissair Group.
«Täpsemalt ma praegu midagi öelda ei saa,» ütles Leis. Tema väitel langetab Estonian Air oma otsuse Maersk Airist sõltumata.
Toomas Petersoni sõnul hakkab maailma lennunduses lähiajal toimuma huvitavaid asju. Aktiivne integratsioon toimub üle maailma ja väikesed lennufirmad, mille hulka võib arvata ka Maersk Airi, peavad hakkama üheskoos tegutsema, lisas ta.
Toomas Leis rääkis, et koos Finnairi ja Läti firmaga Air Baltic avab Estonian Air tänavu Tallinna--Riia lennuliini. Ta tunnistas, et maailmas konkureerivad omavahel suured lennufirmade grupid ja üksiktegijatel pole tulevikku. «Eesmärk on saada partnerite kaudu ligipääs ka sellistele turgudele, kuhu me ise ei lenda ja mille jaoks meie käed praegu lühikeseks jäävad,» põhjendas Leis ühinemisläbirääkimisi suuremate ühendustega.
Estonian Air on selle aasta kümne kuu tulemuste põhjal kahjumis, kui suures, keeldus Leis ütlemast. Ta väitis, et Estonian Air täidab erastamisel võetud kohustuse ja jõuab järgmise aasta lõpuks kasumisse. Estonian Airi eelmise aasta kahjum oli 56 miljonit krooni, mis oli 30 miljonit krooni väiksem kui 1996. aastal. Lennufirmas töötab 380 inimest.
Estonian Airi omanikud on Maersk Air (49% aktsiatest), Eesti riik (34%) ja Balti Cresco Investeerimisgrupi AS (17%).

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele