• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,27%6 618,37
  • DOW 30−0,07%45 985,54
  • Nasdaq 0,61%22 397,78
  • FTSE 1000,07%9 214,83
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%97,9
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,27%6 618,37
  • DOW 30−0,07%45 985,54
  • Nasdaq 0,61%22 397,78
  • FTSE 1000,07%9 214,83
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%97,9
  • 04.11.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Dvigateli uus hingamine

Norra firma investeering seisab maa erastamise taga

Suuremahulise tellimuse täitmiseks võtab Dvigatel uuest aastast tööle veel 50 kvalifitseeritud töölist. Praegu on töölisi vastavalt vajadusele juurde toodud Sillamäelt ja Kohtla-Järvelt.
Dvigatelis töötab 600 inimest. Kvalifitseeritud töölise kuupalk on Dvigatelis 8000 kuni 9000 krooni.
Keevitusseadmete soetamiseks seeriatoodangu tarvis võttis ettevõte Ühispangalt 5 miljonit krooni krediiti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«See tellimus võimaldab meil minna üksiktootmiselt üle seeriatootmisele ja suurendada oluliselt tootlikkust,» ütles Dvigateli peadirektor Ants Pilving. Järgmisel aastal toodab Dvigatel Norra laevaehitaja jaoks 100 laevarooli ja 30 erineva suurusega toitetrumlit.
«Nüüd on nad veendunud, et Dvigateli toodangu kvaliteet vastab nõuetele,» lisas ettevõtte nõukogu esimees Ülo Pärnits.
Norrakatele hakatakse tootma sertifitseerimisfirma Bureau Veritas kontrolli all. Kokku vaatab Veritas laeva rooli, trumli või tunneli tootmisprotsessi üle kolm korda -- esmalt materjali, millest detaili tegema hakatakse, siis heidetakse pilk tootmisele ja lõpuks kontrollitakse valmistoodangut.
Pärnitsa sõnul on Ulstein valmis investeerima või tulema Dvigateli osanikuks. Norra laevaehitusfirmal on kavas paigutada Eesti ettevõttesse üle 650 miljoni krooni, kuid eeldusel, et ettevõttel oleks kinnisvara, sh maad.
«Pärast kolme aastat visa tööd õnnestus meil nüüd lõpuks viie kinnistu ostuleping erastamisagentuuriga alla kirjutada ja lähikuudel peaks need kinnistusraamatusse kantama,» selgitas ta. Ülejäänud 48 Dvigateli territooriumil asuva kinnistu vormistamine sõltub Tallinna linnavalitsusest.
Ulstein varustab seadmetega naftapuurtorne teenindavaid laevu terves maailmas.
Pilvingu sõnul on Dvigatelil lootus Ulsteini kaudu saada tellimusi teisteltki laevaehitusfirmadelt. Nii näiteks on kõne all olnud veekindlate vaheseinte tootmine.
Tuleval nädalal tulevad Eestisse Norra firma Norlift esindajad, et sel teemal läbi rääkida. Veel on juttu olnud laevakraanadele osade toomisest. Kokku moodustavad erinevad laevaosad praegu Dvigateli toodangust umbkaudu 40 protsenti.
ASi Dvigatel omanikeks on AS Mainor 40 protsendi ning Saksa firmasid esindav AS Logit Eesti, ehitusfirma AS Emet ja 350 ettevõtte töötajast koosnev AS Dvital, igaüks 20 protsendi ulatuses.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele