Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sinine tuli tekitab vaidlusi
Eesti varuosakauplustes ja bensiinijaamades müüdavad Lõuna-Korea päritolu H4-halogeenpirnid külvavad segadust.
Probleeme pole World Light H4 Laser White'iga, mis annab veidi sinaka varjundiga valge valguse, küll aga sinist valgust andvate World Light H4 Diamond Blue'dega.
Diamond Blue valgus sarnaneb esmapilgul uutel luksautodel (BMW, Audi, Mercedes) kasutatavate ksenoontuledega. Diamond Blue sinine valgus kippus paraku pimestama vastusõitvate autode juhte. Oktoobris ARKs koos tarbijakaitseametiga tehtud katsed näitasid, et lampide kvaliteet on kõikuv, värvus ei mahu standardi piiresse ja vaatamata Euroopa sertifikaadi olemasolule ei või neid Eestis kasutada.
Eriti nõutud olid just tänaseks keelatud sinise valgusega lambid, mis lasid samuti tagasihoidlikel autodel Mercedese moodi välja näha.
Nüüd on Eestisse jõudnud ka niinimetatud Diamond Blue Light'id. Lähemal ajal lisanduvad maaletooja kinnitusel H4-lampidele ka H1- ning H3-lambid.
ARK leiab, et Diamond Blue kvaliteet on kehv ja Eestisse need lambid siiski ei sobi.
Diamond Blue kvaliteet on nii kehv, et minu soovitus on firmadel, kes seda maale tuua kavatsevad, sellele kaubamärgile oma aega mitte raisata. Nn Diamond Blue Light on küll parem, kuid siiski on kvaliteet kehv.
Tarvikuturul toimuv on praegu veel üsna segane. Autoturgudel müüakse igasugust kraami, eriti hull on asi turvavarustusega, mis võib isegi ohtlikuks osutuda.
Müüakse näiteks kodus tehtud pidurivoolikuid, mille kohta pole mingit garantiid, et see survele ka vastu peab, või rooliotsi, mille materjal on nii kehv, et need juba nädala pärast loksuvad.