• OMX Baltic−0,43%290,84
  • OMX Riga−0,79%882,87
  • OMX Tallinn−0,48%1 847,21
  • OMX Vilnius−0,15%1 133,35
  • S&P 500−0,69%5 635,99
  • DOW 30−0,37%41 685,21
  • Nasdaq −1,27%17 583,38
  • FTSE 1000,42%8 717,03
  • Nikkei 2251,2%37 845,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,15
  • OMX Baltic−0,43%290,84
  • OMX Riga−0,79%882,87
  • OMX Tallinn−0,48%1 847,21
  • OMX Vilnius−0,15%1 133,35
  • S&P 500−0,69%5 635,99
  • DOW 30−0,37%41 685,21
  • Nasdaq −1,27%17 583,38
  • FTSE 1000,42%8 717,03
  • Nikkei 2251,2%37 845,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,15
  • 03.12.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Air pööras Finnairile selja

«Korraga saab võtta ainult ühe naise ja igal partneri valikul on oma hind,» kommenteeris järgmisest hooajast Finnairiga koostöö katkemist Estonian Airi president Børge Thornbech. «Pealegi valis Finnair endale lennundusalliansi One World kaudu juba teised partnerid,» lisas ta. SAS Eesti ja Soome vahel siiski lendama ei saa hakata, sest Skandinaavia lennufirmale pole lennunduslepinguga selleks õigusi antud.
Finnairi Tallinna lennujaama ülem Laur Kokla ütles, et kahe lennufirma koostöö lihtsustas reisimist Eesti ja Soome vahel, sest see andis reisijale suurema valikuvõimaluse. Nii näiteks sai hommikul vara Tallinnast Helsingisse Estonian Airi lennukiga ja tagasi võis lennata Finnairiga. Lennukites oli kindel arv kohti mõlema lennufirma tarvis. «Eks me nüüd lenda kumbki oma lennukitega edasi nagu enne koostööle asumist,» nentis ta.
Estonian Airi asepresidendi Toomas Leisi sõnul võidab koostööst SASiga eelkõige Eesti lennureisija. Ta saab järgmisel hooajal kasutada EuroBonuse püsikliendi-
süsteemi kõigil sellega ühinenud firmade lennukitel. Laieneb ka võimalus lende valida ja ühitada.
Alates 28. märtsist alustavad Estonian Air ja SAS koodijagamise lende Tallinna--Stockholmi, Tallinna-
Kopenhaageni ja Tallinna--Oslo liinil. See võimaldab jaotada reisid päeva peale laiali reisijaile sobivamaid aegu arvestades. Praegu väljuvad kahe lennufirma lennukid hommikul samasse sihtkohta 20minutiliste vahedega ja see ei ole Leisi hinnangul majanduslikult mõistlik. Lendamise mugavamaks muutumisel suureneb tema hinnangul ühtlasi Tallinna osa transiit-
lennujaamana.
Varem ei jõudnud Estonian Air ja SAS lendude jagamisel Tallinna--Stockholmi ja Tallinna--Kopen-
haageni liinil omavahel kokkuleppele ja sellealastesse vaidlustesse pidid sekkuma kahe maa transpordi-
ministrid.
Lindgreni sõnul on Estonian Airi erastamiskonkursi kaotanud SASi huvi eelkõige oma mõjuvõimu suurendamine siinses kasvavas turupiirkonnas. «Kui siin ei ole meie, tuleb siia keegi teine,» märkis ta.
Thornbech ütles, et Maersk Airil ei ole kavas oma osalusest Eesti rahvuslikus lennufirmas loobuda ja seda küsimust pole juhtkond arutanud.
Lennuameti peadirektori Toomas Petersoni sõnul on eile sündinud koostööleppel paljude heade külgede juures ka oma ohud. Ta viitas konkurentsi kadumisele Tallinnast Skandinaaviamaade pealinnadesse kulgevatel lennuliinidel. Tallinna--Helsingi liinil ennustas ta aga võitluse teravnemist Estonian Airi ja Finnairi vahel.
SAS kuulub lennufirmade ühendusse Star Alliance koos Lufthansa, United Airlinesi, Thai Airwaysi, Air Canada, Spanairi ja Icelandairiga.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele