• OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 05.01.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamija eksib

Isegi parimad kodumaise reklaami jaoks tehtud plaanid võivad viltu minna, kuid vigu saab vältida.
Tihti ei suuda kodumaise reklaami tegijad vastu panna kiusatusele saada tuntuks, esinedes ise enda valmistatud telereklaamiklippides või kasutades trükireklaamis endast või oma pereliikmetest tehtud fotosid.
Selline teguviis on ohtlik, sest enamik kohalikke reklaamitegijaid ei ole piisavalt autoriteetsed isikud toodete tutvustamiseks.
Teine viga. Kui ei suudeta tagada piisavat kaubaga varustatust, et rahuldada reklaamiga tekitatud nõudlust, kaotab reklaamija rohkem kui potentsiaalse kaubakäibe suurenemise, sest raha, mis reklaamile kulutati, on raisatud ning firma hea maine kahjustatud.
Kolmandaks. Ei tasu kulutada liiga palju mittekommerts-reklaamile.
Heategevuslikud üritused ja mittetulundusorganisatsioonid ootavad alati toetusi.
Eriti raske on ära öelda reklaamist keskkooli aastaraamatutes, kirikubuklettides, kehakultuuriürituste programmides ning seltside ja korporatsioonide publikatsioonides. Harva osutuvad sellised reklaamid tulutoovaks.
Kui otsustatakse reklaami paigutada sellistesse kohtadesse, nimetagem seda «toetus heategevusorganisatsioonile», mitte reklaamikuluks.
Autor: Rain Teimann

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele