«Kindel on see, et Keskerakonna ja Reformierakonna kampaania maksumus ei saa olla sama suur kui teistel,» ütles reklaamivahendusfirma Media Pool tegevdirektor Raigo Piibar. Tema hinnangul ulatub ainuüksi Keskerakonna plakatikohtade rent 5 miljoni kroonini, millele peaks plakatite valmistamise, ideede ja reklaamidega mujal meedias lisanduma teist samapalju.
Reklaamifirma Zoom juht Kaur Hanson lausus, et tõenäoliselt jääb Keskerakonna ja Reformierakonna kampaania maksumus kummalgi 10 miljoni krooni sisse. «Korraliku telereklaami tegemine, nagu Keskerakonnal, algab 200 000 kroonist,» väitis Hanson. «Samas maksab näiteks Mõõdukate teleklipp arvatavasti mõnikümmend tuhat krooni või tegi selle üldse kellegi onupoeg.»
Raigo Piibari sõnul juhib reklaamikampaaniaid jälgides kulude edetabelit Keskerakond, kellele järgneb Reformierakond. Paar miljonit krooni odavamalt on hakkama saanud Isamaaliit, siis tulevad Mõõdukad ja seejärel Koonderakond ning Maarahva Erakond, väitis Piibar.
Silmatorkavalt suurt reklaamikampaaniat tegevad Keskerakond ja Reformierakond kinnitavad senini, et nende valimiseelarve on varem avaldatud raamides ehk 3--5 miljoni krooni vahel. Sama suurt eelarvet väidavad ka mitmed teised erakonnad, kelle reklaamikampaania on samas tunduvalt tagasihoidlikum.
«Oleme kõvasti kokku hoidnud ja meie eelarve jääb 3--4 miljoni krooni sisse,» ütles Isamaaliidu nõunik Andrus Villem.
Keskerakonna peasekretär Küllo Arjakas selgitas sama suurt valimiseelarve numbrit, et Keskerakonnal on lepingud varem sõlmitud ja sellevõrra saavad nad soodsamalt reklaami teha. «Avaldame oma numbrid ja sponsorid pärast valimisi ja sealt on kõik näha,» kinnitas ta.
Reformierakonna peasekretär Heiki Kranich väitis, et nende erakonna kampaania maksumus pole kindlasti sama suur kui Keskerakonnal. «Oleme oma kampaania kokku tõmmanud kolmele nädalale ja siin on ikka silmaga nähtav massivahe,» lausus Kranich. «Meie esialgne eelarve on 3--4 miljonit krooni ja lõplik eelarve selgub nädala jooksul pärast valimisi,» väitis ta.
«Keskerakonna valimiskampaania on meie omast umbes neli korda ulatuslikum,» väitis Maarahva erakonna fraktsiooni esimees Tiit Tammsaar. Tema sõnul on Maarahva erakonna valimiseelarve ainult 2,5 miljonit krooni.
Reklaamispetsialisti Kaur Hansoni hinnangul on Keskerakonna reklaamikampaania strateegiliselt kõige paremini läbi mõeldud. Kummalisemaid reklaamikampaaniaid on tema sõnul Isamaaliidul, mis on teistest selgesti eristuv. «Reklaamimaailmas öeldakse selliste asjade kohta, et seda polegi keegi teinud, see on ennast ise teinud,» lausus Hanson.
Erakonnad peavad oma valimisplakatid laupäeva keskööks aiaplankudelt ja majaseintelt ära koristama, sest valimiste päeval 7. märtsil on reklaami tegemine keelatud.