• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • 19.03.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Renault ostab Nissanit

See koostöösoov tuli turgudele üllatuseks, sest alles eelmisel nädalal olid Nissani samateemalised läbirääkimised DaimlerChrysleriga ummikusse jooksnud.
Nissan avaldas lootust, et leping sõlmitakse juba enne märtsi lõppu, mil lõpeb Jaapani eelarveaasta. Nissani president ja peadirektor Yoshikazu Hanawa ütles, et firmad täiendavad teineteist ning et liit loob olulise sünergia. Ühinemine tooks mõlemale kaasa märgatava kokkuhoiu, sest nad saavad ära kasutada teineteise tootmisstruktuure välisriikides.
Strateegilise liidu peamine tingimus on, et Renault saab oma kontrolli alla umbes 35% Nissanist. Üle 33,4protsendilise osalusega kaasneb ühtlasi vetoõigus juhatuse otsustele, samas ei anna see piisavat õigust igapäevase tegevuse juhtimiseks. Turuanalüütikute hinnangul läheb see Renault'le maksma kuni 76,6 miljardit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nissani juhatus arutab ettepanekut täna. Renault' plaani peab heaks kiitma ettevõtte töötajate nõukogu. Kokkuleppe tingimusi ei ole avaldatud. Nissani allikate teatel ootab Jaapani autotootja Prantsuse firmalt vähemalt 57 miljardi krooni suurust investeeringut. Esialgu ei ole selge, kui suure osa Nissani võlast on Renault valmis enesele võtma. Analüütikute hinnangul peaks Renault konsolideerima vähemalt veerandi Nissani 298,9 miljardi krooni suurusest võlakoormast.
Teine probleem peale võla on kultuurierinevused. Kas Renault saab pärast ühinemist vabad käed Nissani korrastamiseks ja kas Renault' juhid on üldse selleks suutelised, küsivad analüütikud.
Nissan on maailma autotootjate seas 7. ja Renault 11. kohal. Koos tõuseksid firmad tootmismahult (4,8 miljonit autot aastas) neljandaks ja müügilt viiendaks autofirmaks.
Autor: AP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele