• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti transiit lõikab Soome boikotist kasu

    Kui Soome sadamad ei ole suutelised Vene kaubaautosid transporditöötajate ametiühingu boikoti tõttu teenindama, suunavad Vene kaubatellijad veod läbi Eesti ja teiste Balti riikide sadamate, ütles eile Venemaa autovedajate assotsiatsiooni osakonnajuhataja Vladimir Donskoi. «Soomlaste aktsiooni tõttu suurenevad veod Eesti kaudu tõenäoliselt ka siis, kui ametiühing boikoti lõpetab,» lisas ta.
    Soome sadamad teenindasid enne 8. aprillil alanud boikotti iga päev ligi tuhandet Vene kaubaautot, mis vedasid Euroopa riikidest kaupa Venemaale. Eesti on suuteline transiidina teenindama poole seni Soome arvele langenud Vene kaubaautotransiidist, mis suurendaks praegust Eesti maanteetransiidi mahtu kuus korda, ütles teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonna juhataja Alar Ehasalu.
    Praegu sõidab Eestist Venemaale iga päev ligi sada kaubaautot. Narva, Luhamaa ja Koidula piiripunkt suudavad teenindada kuni 600 autot päevas.
    Tallinna tolliinspektuuri juhataja Toomas Udu ütles, et transiidimahu suurenemisega võib tekkida vähese liikumisruumi tõttu kitsaskoht Narva piiripunktis, kuid Tallinna sadamate tolliväravad suudavad töömahu mitmekordistumisega toime tulla.
    «Mida rohkem venelasi tuleb, seda parem,» ütles Eesti autovedajate assotsiatsiooni juht Toivo Kuldkepp. Eesti vedajate iga Venemaale tehtava veo omahind langeb ligi 3500 krooni võrra, kui venelased oma transiidi Eestisse suunavad. Eesti autovedajad hakkaksid saama senisest rohkem tasuta veolubasid ning ei peaks maksma igakord kaubakoormaga piiri ületades kõrget loamaksu. Praegu saavad Eesti vedajad Vene transpordiministeeriumilt liiga vähe tasuta veolubasid, sest Eesti autovedajate aktiivsus Venemaal ületab venelaste veoaktiivsuse Eestis rohkem kui seitse korda. Möödunud aastal tegid eestlased Venemaale 29 000 reisi, venelased Eestisse vaid 4000 reisi.
    Tollimaaklerifirmad on juba alustanud ettevalmistusi, et autovoolu Venemaalt vastu võtta. Eile kohtus tollimaaklerifirma Vellaru juht Vello Arusaar Läti Parex Brokeru Sistema esindaja Andris Lipacisega, et teha koostööd Vene autovedajate ja kaubatellijate teenindamiseks. Lipacis ütles, et ta näeb ette lähiajal Läti sadamatest läbi Eesti Peterburi suunduvate vedude arvu kasvu. «Vene kaubaautodele põleb roheline tuli,» ütles Lipacis. «Mu firma võidab sellest.»
    Soome transporditöötajate ametiühing peatas aprilli alguses Helsingi sadamas Vene kaubaautode laadimise, et vähendada Vene vedajate osatähtsust. Praegu veavad 80% kõikidest Soome kaudu Venemaale liikuvaist kaupadest venelased, sest nende teenus on soomlaste omast odavam. Soome vedusid takistab Venemaal kehtiv 38tonnine veoauto täismassi piirang, soomlaste autod on efektiivsuse nimel mõeldud raskemateks vedudeks. Eestis kehtib ELi normi järgi 40t täismassi piirang.
    Eile alustasid Soome transpordiministeeriumi esindajad Moskvas Vene autovedajate assotsiatsiooniga läbirääkimisi, et leida kompromiss veomahtude vahekorra muutmiseks ja vedude Balti riikidesse suunamise vältimiseks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Jah, nüüd tuleb seljad kokku panna!
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Tallinna börs alustas uut nädalat kukkumisega
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.