Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti transiit lõikab Soome boikotist kasu

    Kui Soome sadamad ei ole suutelised Vene kaubaautosid transporditöötajate ametiühingu boikoti tõttu teenindama, suunavad Vene kaubatellijad veod läbi Eesti ja teiste Balti riikide sadamate, ütles eile Venemaa autovedajate assotsiatsiooni osakonnajuhataja Vladimir Donskoi. «Soomlaste aktsiooni tõttu suurenevad veod Eesti kaudu tõenäoliselt ka siis, kui ametiühing boikoti lõpetab,» lisas ta.
    Soome sadamad teenindasid enne 8. aprillil alanud boikotti iga päev ligi tuhandet Vene kaubaautot, mis vedasid Euroopa riikidest kaupa Venemaale. Eesti on suuteline transiidina teenindama poole seni Soome arvele langenud Vene kaubaautotransiidist, mis suurendaks praegust Eesti maanteetransiidi mahtu kuus korda, ütles teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonna juhataja Alar Ehasalu.
    Praegu sõidab Eestist Venemaale iga päev ligi sada kaubaautot. Narva, Luhamaa ja Koidula piiripunkt suudavad teenindada kuni 600 autot päevas.
    Tallinna tolliinspektuuri juhataja Toomas Udu ütles, et transiidimahu suurenemisega võib tekkida vähese liikumisruumi tõttu kitsaskoht Narva piiripunktis, kuid Tallinna sadamate tolliväravad suudavad töömahu mitmekordistumisega toime tulla.
    «Mida rohkem venelasi tuleb, seda parem,» ütles Eesti autovedajate assotsiatsiooni juht Toivo Kuldkepp. Eesti vedajate iga Venemaale tehtava veo omahind langeb ligi 3500 krooni võrra, kui venelased oma transiidi Eestisse suunavad. Eesti autovedajad hakkaksid saama senisest rohkem tasuta veolubasid ning ei peaks maksma igakord kaubakoormaga piiri ületades kõrget loamaksu. Praegu saavad Eesti vedajad Vene transpordiministeeriumilt liiga vähe tasuta veolubasid, sest Eesti autovedajate aktiivsus Venemaal ületab venelaste veoaktiivsuse Eestis rohkem kui seitse korda. Möödunud aastal tegid eestlased Venemaale 29 000 reisi, venelased Eestisse vaid 4000 reisi.
    Tollimaaklerifirmad on juba alustanud ettevalmistusi, et autovoolu Venemaalt vastu võtta. Eile kohtus tollimaaklerifirma Vellaru juht Vello Arusaar Läti Parex Brokeru Sistema esindaja Andris Lipacisega, et teha koostööd Vene autovedajate ja kaubatellijate teenindamiseks. Lipacis ütles, et ta näeb ette lähiajal Läti sadamatest läbi Eesti Peterburi suunduvate vedude arvu kasvu. «Vene kaubaautodele põleb roheline tuli,» ütles Lipacis. «Mu firma võidab sellest.»
    Soome transporditöötajate ametiühing peatas aprilli alguses Helsingi sadamas Vene kaubaautode laadimise, et vähendada Vene vedajate osatähtsust. Praegu veavad 80% kõikidest Soome kaudu Venemaale liikuvaist kaupadest venelased, sest nende teenus on soomlaste omast odavam. Soome vedusid takistab Venemaal kehtiv 38tonnine veoauto täismassi piirang, soomlaste autod on efektiivsuse nimel mõeldud raskemateks vedudeks. Eestis kehtib ELi normi järgi 40t täismassi piirang.
    Eile alustasid Soome transpordiministeeriumi esindajad Moskvas Vene autovedajate assotsiatsiooniga läbirääkimisi, et leida kompromiss veomahtude vahekorra muutmiseks ja vedude Balti riikidesse suunamise vältimiseks.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.