Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
IT-probleemid kahandavad pankade usaldusväärsust
Eile häiris Ühispanga tööd telefonikaabli katkestusest tingitud siderike, mis puudutas seitset panga harukontorit ja nende juures olevate pangaautomaatide tööd. Rikke kõrvaldasid Ühispanga sidespetsialistid koostöös Eesti Telefoniga ja õhtuks side taastus.
15.--18. mail oli Ühispanga pangasüsteem korrast ära kokku üle 13 tunni. Peaserveri rikke tõttu oli selle aja jooksul mitme tunni vältel häiritud nii kontorite, pangaautomaatide ja makseterminalide töö.
Ühispangas kasutatav 40 miljonit krooni maksev Sun Starfire server on 99,95 protsenti töökindel ja juhtus väga ebatõenäoline viga, mille esinemisvõimalused on erakordselt väikesed, ütles Ühispanga avalike suhete osakonna juhi asetäitja Andres Aarma.
Sun Microsystemsi tööpartneri MicroLinki turundusdirektor Allan Sombri kinnitas, et tegemist on spetsiifilise ja mahuka tehnikaga. «Kui sellega midagi juhtub, on väga raske kiiresti öelda, mis viga on,» lausus ta.
Ühispanga IT-valdkonna juhi asetäitja Tõnu Liik ütles, et tegemist oli rikkega kohas, mis oli dubleeritud. «Kõrvaldasime kahtlase masina ja analüüsime sündmust. Panime uue serveri käima, et oma kliente kaitsta,» märkis Liik. «See juhtum on toonud moraalset kahju ja õõnestab klientide usaldust,» nentis ta.
Sel aastal on Ühispanga IT-alased investeeringud mullustest väiksemad ning on suunatud makseautomaatidesse ja U-pangandusse, rääkis Liik.
Ühispanga avalike suhete osakonna juhataja Eero Raun ei soovinud avalikustada sel aastal tehtud IT-alaste investeeringute mahtu, põhjendades, et need ei ole eelmise aastaga võrreldes märkimisväärsed. Mullu ulatus IT investeeringute maht 100 miljoni kroonini.
Ühispanga infotehnoloogia valdkonnas hiljuti toimunut ei hakanud Hansapanga IT-juht Tõnis Sildmäe kommenteerima. «Infotehnoloogia ei ole lihtne,» lausus Sildmäe. «Mina soovin Ühispanga IT-spetsialistidele jõudu,» lisas ta.
Sildmäe rääkis, et seoses praegu toimuva Hoiupanga ja Hansapanga andmebaaside ühendamisega võib ka Hansapangal probleeme ette tulla. Paar nädalat tagasi esinesid häired, mis takistasid internetipanga kasutamist.
«Töötame selle nimel, et probleeme oleks vähem,» ütles Sildmäe. Suve keskpaigaks tahab Hansapank andmebaaside ühendamise lõpetada.
Optiva Panga IT hoolduse osakonna juhataja Jevgeni Astanovski rääkis, et Optiva Pangaski on esinenud sidekatkestusi. «Eesti Telefoni probleemidest pole keegi kaitstud,» sõnas Astanovski. Tema sõnul tekivad Optivas häired harvemini, sest situatsioon pangas on suuremate pankadega võrreldes stabiilsem.
«Ühispangas toimub praegu ääretult raske pangasüsteemide ja riistvara vahetamine,» rääkis Astanovski. Hansapanka mõjutab aga Hoiupangaga ühinemine. Ta ütles, et Optiva töötab ühe süsteemiga juba neli aastat ja panga spetsialistid oskavad võimalikke häireid ära hoida.