Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Täiesti uus sõna müügistrateegias
Eesti Energia tootmisdirektori Lembit Vali ja tariifiosakonna juhataja Jüri Johannsoni uue müügistrateegia järgi (ÄP 26.05 «Uus elektrimaks lööb väiketarbijat») peab ettevõte panema kliendid osalema püsikulutuste katmises läbi eraldi maksu, mis võib ulatuda kuni 30 protsendini keskmisest kuutarbimisest.
Seda mõtteviisi järgides tuleks kõigil kauplustel kehtestada nn sisseastumismaks.
Tuleb tunnistada, et vastavalt uuele mõtlemisele oleme senimaani olnud tänamatud kliendid. Kaupluse uksest sisse astudes oled potentsiaalne klient. Oma viibimisega kaupluses tekitad kulusid: kulutad uksi ja põrandaid, sinu pärast on valgustus sisse lülitatud, koristaja peab su poriseid jälgi pühkima, reklaamid on üles seatud, kaubadki riiulisse pandud jne. Praegu ei maksa uksest sisse astuja, potentsiaalne klient, nendest püsikuludest midagi ja juhtub sedagi, et lahkutakse tänamatult ühtegi ostu tegemata.
Aga uue mõtlemise järgi... Teeme arvutuse Maksimarketi jaoks. Selle aasta esimese kvartali käive kolmes Tallinna Maksimarketis oli kokku 136 miljonit krooni, st 43,3 miljonit krooni kuus. Sellest 30% on 13,6 miljonit krooni, mis tuleks Eesti Energia müügistrateegia järgi eraldi maksustada. Ühes kuus tehakse Maksimarketist kokku üle 255 000 ostu. Kuna keskmiselt käiakse poes kahekesi, külastab Maksimarketit 500 000 klienti kuus. Jagades 13,6 miljonit 0,5 miljoniga saame 27,2 krooni. See ongi summa, millega tuleks maksustada iga Maksimarketisse sisse astuv potentsiaalne klient. Kui arvestada veel neid, kes mingit ostu ei tee ja niisama ringi vahivad (umbes 10%), tuleks igat Maksimarketisse sisseastujat maksustada 24,72 krooniga, ümmarguselt 25 krooniga. Selle juurde võiks ju rääkida kaupade hinna alandamisest. Kaupluste omanikud võiks kaaluda Eesti Energia uue geniaalse müügistrateegia kasutuselevõttu -- pea 30% käibe kasvu kui maast leitud.
Eesti Energia nõukogul tuleks tootmisdirektor Lembit Vali ja tariifiosakonna juhataja Jüri Johannson saata pikaajalisse komandeeringusse maailma ärikeskustesse uut müügistrateegiat tutvustama -- võib-olla see ongi Eesti Nokia!