Sulev Oll • 31 mai 1999

Protsent varguse ohvrit ei huvita

Arvestades autode hiigelmassi, mis iga päev Rocca al Mare kaubanduskeskuse ees peatub, pole see, et kolm autot kuus ei lahku sealt omaniku soovil, mingi alus appikarjeks. Seda enam, et kauplus peaks tegelema kauplemise, mitte kaupluse ees seisvate autode valvamisega.

Ometi on igale omanikule tema auto kallis. Teisalt pole ka Tallinna suurkauplused mingid keldripoed, mille ees poekülastaja autot teistest raske eristada.

Vaatamata tuhandetele külastajatele päevas ja sellest tulenevale hiigelkäibele ei ulatu poekülastajate autod seni turvakaamerate vaatevälja, autosid pole kaemas ka turvamehe silm.

Mida turvamehe ja -kaamera silm suudab, on hästi näha kaubanduskeskuse ühe osa, Maksimarketi sees. Varguste arv on suudetud nii suure müügipinnaga kaupluse kohta viia minimaalseks, politseile on varguste kohta esitatud tänavu üle paarisaja avalduse. Paraku ei kuulu kaupluseesine poe sisemust turvava ESSi töökohustuste hulka.

Üks lahendus, mis autovargusi tuntavalt vähendaks, oleks valvatava parkla rajamine. See ei peakski hõlmama kogu hiigelsuurt parkimisplatsi ning olema parkijale sunduslik. Küll võiks poekülastajal olla võimalus valida, kas maksta parkimistasu ja olla auto säilimises kindlam või riskida kalli auto kaotamisega. See ei lähe jällegi kokku kaupluse omanike senise ideoloogiaga, kes pooldavad hõlpsasti, kiiresti ning tasuta kasutatavat parklat.

Hetkel kuum