• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liidrid löövad odavuse ja uuega

    Keskklassi veokite turuliidrid on Eestis Iveco ja Mercedes. Iveco trump on väike ekspluatatsioonikulu, Mercedes tõi müügile veokiklassi uusima mudeli Atego.
    Riigisisesteks vedudeks mõeldud 6--11,99tonnise täismassiga veokeid on tänavu Eestis teiste veokiklassidega võrreldes müüdud kõige vähem. Vaid üheksast müüdud veokist kuulub neli Ivecole ja kolm Mercedesele. MAN ja Volkswagen on müünud ühe veoauto.
    Juba neli aastat Iveco klient olnud Adavere lihatööstuse tegevdirektor Harri Nukke hindab Iveco veokite vastupidavust. Iveco EuroCargole on poole miljoni läbitud kilomeetri jooksul tehtud korralise tehnohoolde välist remonti 100 000 krooni eest. «Auto sõidab tehnohooldest tehnohooldeni rahulikult ära,» on Nukke rahul. Probleeme on 6tonnise täismassiga Iveco TurboDaily masinaga, millel Nukke väitel laguneb sidur ja generaator.
    Iveco veokeid müüvast Iv Plussist öeldi, et siduri ja generaatori vead ei ole TurboDailyle tüüpilised, küll on tüüpviga rattalaagrites. Esinenud vead peaks saama kõrvaldatud tuleva aasta alguses müügile tuleva uue veokimudeli juures.
    Mercedesele kuulub praegu kõige uuem veok autoturul. Ategoga vahetati välja eelkäija LK. Uuel margil on eelmisega võrreldes 6% väiksem kütusekulu. Atego kulutab 100 kilomeetrile 18 liitrit kütust. Ategol on ka kontrollsüsteem, mille abil saab juht rooli tagant lahkumata kontrollida pidurite seisundit, õlitaset, jahutusvedeliku taset jne.
    Mercedesel kuulub keskklassi veokite hulka ka Vario mudel. Vario on Ategost ca 30 000 krooni odavam, kuid on seetõttu vaesema standardvarustusega. Näiteks ei kuulu selle hulka ABS-pidurid.
    Veokite ostmisel tuleb arvestada, et Iveco tarnetähtaeg on neli kuud, Mercedesel kolm kuud.
    täismass -- 6500?12 000 kg
    võimsus -- 136 ?227 hj
    kandejõud -- 3680?7830 kg
    teljevahe -- 3105?5670 mm
    sillad -- 4x2
    hooldusintervall -- 30 000 km
    hind pealisehituseta* -- 392 000?704 000 krooni + km
    täismass -- 7490 kg
    võimsus -- 115?152 hj
    kandejõud -- 3860?5040 kg
    teljevahe -- 3150?4800 mm
    sillad -- 4x2 ja 4x4
    hooldusintervall -- 22 500 km
    hind pealisehituseta* -- 418 070?710 814 krooni + km
    täismass -- 6500?10 500 kg
    võimsus -- 122?230 hj
    kandejõud -- 3225?7085 kg
    teljevahe -- 3020?4820 mm
    sillad -- 4x2 ja 4x4
    hooldusintervall -- 60 000 km
    hind pealisehituseta* -- 439 705?692 770 krooni + km
    * pealisehitus tehakse autoraamile peale Eestis kliendi soovi järgi
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Neeme Korv: kui läheks antiutoopia asemel hoopis ... restorani
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
Balti börsid lõpetasid nädala tugeva käibe- ja tõusupäevaga
Balti börsiindeks Baltic Benchmark sulgus eilsega võrreldes 1,17% kõrgemal ja ka põhinimekirja käive ületas Enefit Greeni abiga kaks korda keskmist.
Balti börsiindeks Baltic Benchmark sulgus eilsega võrreldes 1,17% kõrgemal ja ka põhinimekirja käive ületas Enefit Greeni abiga kaks korda keskmist.
Euroopa liidrid soovivad Poola küsimuse jätta komisjonile lahendada
Kuigi pea kõik Euroopa Liidu tippkohtumisele kogunenud liikmesriikide valitsusjuhid avaldasid muret Poolas õigussüsteemi sõltumatuse pärast, siis ei soovi enamik ELi liidritest leida lahendust tippkohtumise laua taga, vaid leiavad, et tüli peaks lahendama Ursula von der Leyeni juhitav Euroopa Komisjon.
Kuigi pea kõik Euroopa Liidu tippkohtumisele kogunenud liikmesriikide valitsusjuhid avaldasid muret Poolas õigussüsteemi sõltumatuse pärast, siis ei soovi enamik ELi liidritest leida lahendust tippkohtumise laua taga, vaid leiavad, et tüli peaks lahendama Ursula von der Leyeni juhitav Euroopa Komisjon.
Soome mõjukas majandusjuht sai maksuparadiisi tulu varjamise eest aasta tingimisi
Soome esimese astme kohtus mõistis aastase tingimisi vanglakaristuse laevafirma Finnlinesi endisele tegevjuhile ja Nokia Matkapuhelimet endisele juhile Antti Lagerroosile ulatusliku maksupettuse eest.
Soome esimese astme kohtus mõistis aastase tingimisi vanglakaristuse laevafirma Finnlinesi endisele tegevjuhile ja Nokia Matkapuhelimet endisele juhile Antti Lagerroosile ulatusliku maksupettuse eest.