Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liidrid löövad odavuse ja uuega

    Keskklassi veokite turuliidrid on Eestis Iveco ja Mercedes. Iveco trump on väike ekspluatatsioonikulu, Mercedes tõi müügile veokiklassi uusima mudeli Atego.
    Riigisisesteks vedudeks mõeldud 6--11,99tonnise täismassiga veokeid on tänavu Eestis teiste veokiklassidega võrreldes müüdud kõige vähem. Vaid üheksast müüdud veokist kuulub neli Ivecole ja kolm Mercedesele. MAN ja Volkswagen on müünud ühe veoauto.
    Juba neli aastat Iveco klient olnud Adavere lihatööstuse tegevdirektor Harri Nukke hindab Iveco veokite vastupidavust. Iveco EuroCargole on poole miljoni läbitud kilomeetri jooksul tehtud korralise tehnohoolde välist remonti 100 000 krooni eest. «Auto sõidab tehnohooldest tehnohooldeni rahulikult ära,» on Nukke rahul. Probleeme on 6tonnise täismassiga Iveco TurboDaily masinaga, millel Nukke väitel laguneb sidur ja generaator.
    Iveco veokeid müüvast Iv Plussist öeldi, et siduri ja generaatori vead ei ole TurboDailyle tüüpilised, küll on tüüpviga rattalaagrites. Esinenud vead peaks saama kõrvaldatud tuleva aasta alguses müügile tuleva uue veokimudeli juures.
    Mercedesele kuulub praegu kõige uuem veok autoturul. Ategoga vahetati välja eelkäija LK. Uuel margil on eelmisega võrreldes 6% väiksem kütusekulu. Atego kulutab 100 kilomeetrile 18 liitrit kütust. Ategol on ka kontrollsüsteem, mille abil saab juht rooli tagant lahkumata kontrollida pidurite seisundit, õlitaset, jahutusvedeliku taset jne.
    Mercedesel kuulub keskklassi veokite hulka ka Vario mudel. Vario on Ategost ca 30 000 krooni odavam, kuid on seetõttu vaesema standardvarustusega. Näiteks ei kuulu selle hulka ABS-pidurid.
    Veokite ostmisel tuleb arvestada, et Iveco tarnetähtaeg on neli kuud, Mercedesel kolm kuud.
    täismass -- 6500?12 000 kg
    võimsus -- 136 ?227 hj
    kandejõud -- 3680?7830 kg
    teljevahe -- 3105?5670 mm
    sillad -- 4x2
    hooldusintervall -- 30 000 km
    hind pealisehituseta* -- 392 000?704 000 krooni + km
    täismass -- 7490 kg
    võimsus -- 115?152 hj
    kandejõud -- 3860?5040 kg
    teljevahe -- 3150?4800 mm
    sillad -- 4x2 ja 4x4
    hooldusintervall -- 22 500 km
    hind pealisehituseta* -- 418 070?710 814 krooni + km
    täismass -- 6500?10 500 kg
    võimsus -- 122?230 hj
    kandejõud -- 3225?7085 kg
    teljevahe -- 3020?4820 mm
    sillad -- 4x2 ja 4x4
    hooldusintervall -- 60 000 km
    hind pealisehituseta* -- 439 705?692 770 krooni + km
    * pealisehitus tehakse autoraamile peale Eestis kliendi soovi järgi
  • Hetkel kuum
Jaeinvestoreid tuleb üha tõsisemalt võtta
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Fordi tegevjuht: jätsime kaks miljardit kasumit lauale
USA autotootja Fordi kvartalitulemused jäid prognoosidele alla, tegevjuhi sõnul jäi kaks miljardit dollarit kasumit teenimata.
USA autotootja Fordi kvartalitulemused jäid prognoosidele alla, tegevjuhi sõnul jäi kaks miljardit dollarit kasumit teenimata.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Raadiohommikus teeme selgeks lennunduse hetkeseisu
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.

Olulisemad uudised

Ministeerium värbas Ragn-Sellsi arendusjuhi asekantsleriks
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.