EVEA Panga endine pangasaal on üllatavalt väheste vahenditega reisibürooks muudetud. Rohkem on kulutatud ainult istumisnurga pehme mööbli peale.
Panga ja reisibüroo tegevuses pole funktsionaalset erinevust, leiab Continent Traveli juhatuse esimees Ivo Koost, kes väga väikese investeeringuga sisustusse on saanud funktsioneeriva reisibüroo.
Pangalett ja teenindusboksid on omal kohal ja täidavad edukalt uut ülesannet. Ruumi värvigammas pole juba panga aegadel eriti ühtlust olnud ning esialgu ei ole seda muudetud.
Sisustusega absoluutselt mitte harmoneeruv suurejoonelise pehme mööbliga istumisnurk häirib küll silma, kuid tal on kindel funktsioon -- lasta kliendil end kuningana reaalsusest väljatõstetuna tunda.
Metallist ja klaasist modernse pangasisustuse ning pehme istumisnurgaga moodustab konflikti maja üldvälimus, mis esindab kaheksakümnendate aastate ehitusstiili ning ei sobi kokku ei ühe ega teisega, kui üldse millegagi.
Probleemne on kaheksakümnendatel ehitatud maja torustik, mille jäljed paistavad laenurgas.
Maja suured aknad magistraali ääres on väga sobiv paik reklaamide asetamiseks aknale. Ka muudavad maast laeni aknad ruumi valgeks ja avaraks.
Kuigi enamik reisibüroosid on end sisse seadnud kesklinnas, arvab Ivo Koost, et kesklinnas pinna üürimine on mõttetu.
«Kesklinnas hulguvad peamiselt turistid, meist siin sõidavad mööda nii Viimsi-Merivälja kui ka Lasnamäe, samuti on oluline parkla olemasolu. Ameerikas asub 90% reisibüroodest kõrghoonete ülemistel korrustel. Üür tuleb ju kokkuvõttes ikkagi kliendi taskust.»
Kasutame pangast siia jäänud mööblit. Panga ja reisibüroo kontoril ei ole funktsionaalset vahet. Reisikorraldaja teenindab klienti nagu tellergi.
Panga endised sularahaboksid sobivad suurepäraselt konfidentsiaalseks reisimüügiks. Kliendil on õigus privaatsusele. On kliente, kes ei soovi, et nähakse, millele nad raha kulutavad. Kõrvalseisja võib kadedaks muutuda. Tavareiside müügiks sobib hästi pangalett, kus klient kiiremad asjad korraldada saab.
Oleme lisanud pehme mööbliga ootenurga. Suured, uhked ja hinnalised toolid on selleks, et klient ennast kuningana saaks tunda. Meie teenindajad istuvad kõik harilikel bürootoolidel. Ka lisab antiikne mööbel karmi ja selgepiirilisse teenindussaali veidi pehmust.
Eelmise valdaja EVEA Panga sisseseade sobib põhimõtteliselt ka reisibüroole. Esimese saali teenindusleti kallal on aeg oma töö teinud ja selle värvitoon ei harmoneeru interjööriga.
Üldmulje on hele, ilus must kivipõrand ja punased ootajate toolid on küllaltki tavalised, ei hea ega halb.
Tagumises saalis on põrandal esimese saaliga vastuolus olev «doro?ka» vaip ja samuti mittesobiv pehme helepruun nahkmööbel. Selle väljavahetamisega võidaks büroo kindlasti.
Ruumijaotus on loogiline, esimeses saalis toimuvad vähem aega nõudvad toimingud, tagumise saali kabiinid võimaldavad eraldatust.
Uued reklaampildid võiksid kunstipärasemad ja atraktiivsemad olla.
Autor: Anu Tarvis