Estline'i parvlaevad on peaaegu terve suve olnud reisijatest tulvil. Kolmel suvekuul juunist augustini oli reisijaid 132 000 ehk peaaegu 6% rohkem kui mullu samal ajal. Kaheksa esimese kuuga sõitis Tallinna ja Stockholmi vahet 300 000 inimest, mis on 45 000 võrra enam kui mullu samal ajal. «See on suurim reisijate arv, mis me saame endale lubada pärast veel ühe parvlaeva, Baltic Kristina liiniletoomist,» ütles Estline'i tegevdirektor Anders Wehtje. Ta prognoosib selle aasta reisijate arvuks 450 000, mis on 80 000 võrra rohkem kui 1998. aastal.
Reisijate arvu on Estline'il aidanud suurendada hindade järkjärguline vähendamine, mis sellele vaatamata on Wehtje sõnul jätnud firmale rahuldava kasumi. Sisuliselt on Estline jõudnud pärast Estonia katastroofi esmakordselt püsivasse kasumisse.
Maksuvaba müük, mida Euroopa Liidu reeglid ei puuduta, annab üha suuremat tulu. Selle müük suureneb võrdeliselt Põhjamaade reisijate arvu suurenemisega. Praegu moodustavad põhjamaalased reisijatest 85%.
Estline'i ootavad uued ajad, sest monopoli tagava kontsessioonilepingu tähtaeg saab täis 2000. aasta juunis ning pärast seda on liin kõigile laevafirmadele avatud.
Estline'i praegune omanik Esco Holding on andnud USA investeerimispangale Chase Manhattan ülesandeks leida firmale uus ostja.
«Lootsime asjaga enne suve valmis saada, aga läks teisiti,» ütles Anders Wehtje.
Estline'i osta soovijaid ei ole avalikustatud. Paljud peavad Silja Line'i tõenäoliseks ostjaks. Huvilised võivad olla ka Viking Line ja Eckerölinjen.
Kuna Läänemere reisilaevaliikluses on valitsemas suur konkurents, on loogiline, kui ostjaks osutub mõni turul olija, arvab Hansainvesti analüütik Joakim Helenius.
Eestlaste huvi Hansainvesti analüütik välistab, kuna neil ei ole piisavalt kapitali ja laenukulud on eestlastel märksa suuremad kui skandinaavlastel.
Autor: ÄP