Eesti Erastamisagentuuri (EEA) peadirektor Väino Sarnet ütles, et kaubaveo arendamine oleks GB Railwaysile äriplaani mõttes hea lahendus. Sarnet kahtles samas, kas sellise äriplaani rakendamine kompenseeriks GB Railwaysile riigipoolse reisijateveo dotatsiooni.
EEA ja GB Railways kooskõlastavad praegu Edelaraudtee erastamislepingu teksti, kuid erastamise põhiküsimus ehk riigi dotatsioon reisijateveole on endiselt lahtine.
Kui Eesti riik ja GB Railways dotatsioonide osas kokkuleppele ei jõua, võib EEA Briti firmale pakkuda Edelaraudteed koos Tallinna-lähedase elektrirongiliiklusega. Erastamiskõnelused jätkuksid sellisel juhul muudetud tingimustel, milleks võiks olla elektriraudtee reisijateveo teenuse üleandmine Edelaraudteele.
Eesti Raudtee on mitu aastat olnud elektriraudtee üleandmisest huvitatud.
Läbirääkimistel EEAga taotles GB Railways järgnevateks aastateks suuremat dotatsiooni kui selle aasta 150 miljonit krooni. Sarneti sõnul on praeguses olukorras parim võimalik lahendus see, kui riik säilitaks Edelaraudteele dotatsioonid lähiaastatel käesoleva aasta tasemel.
EEA nõukogu otsustas BG Railwaysi valida Edelaraudtee erastajaks tingimusel, et jõutakse kokkuleppele dotatsioonide osas.
GB Railwaysi juhatuse aseesimees Jeremy Long ütles, et ei kujuta reisijatevedu dotatsioonita ette.
Edelaraudtee saavutab tänavu ligi 220 mln krooni suuruse käibe, millest suurema osa moodustab riigi 150 mln kroonine dotatsioon.
Autor: BNS