• OMX Baltic0,34%303,72
  • OMX Riga−0,23%876,4
  • OMX Tallinn1,07%1 956,87
  • OMX Vilnius0,19%1 157,62
  • S&P 5000,00%5 693,31
  • DOW 300,00%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 1000,1%8 675,03
  • Nikkei 225−1,8%37 120,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,99
  • OMX Baltic0,34%303,72
  • OMX Riga−0,23%876,4
  • OMX Tallinn1,07%1 956,87
  • OMX Vilnius0,19%1 157,62
  • S&P 5000,00%5 693,31
  • DOW 300,00%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 1000,1%8 675,03
  • Nikkei 225−1,8%37 120,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,99
  • 21.10.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raudtee tahab tõsta naftaveo tariifi 13,5%

Ettevõtte nõukogu esimehe Ardo Ojasalu sõnul on Eesti Raudtee kaubaveotariifid ka uue korra rakendumisel regiooni madalaimad ning seetõttu pole kaubavoogude ümberpaiknemist karta.
«Meie ei muutnud tariifide süsteemi uisapäisa, see on põhjalikult läbi mõeldud,» kinnitas Ojasalu eile pressikonverentsil.
«Oleme veendunud, et Eesti transiidivõimalused on ka järgnevatel aastatel konkurentsivõimelised,» märkis ta.
Eesti Raudtee nõukogu kinnitas teisipäeval järgmiseks aastaks minimaalsed lepingulised kaubavedude transiidi tariifid. Tariifid on neljaastmelised ja tulenevad veomahust.
Eesti Raudtee peadirektori Parbo Juchnewitschi sõnul on tariifide aluseks infrastruktuuri kasutamise tasu arvestamise uus metoodika, mille ettevõte töötas välja koostöös PricewaterhouseCoopersiga.
Uue metoodika kohaselt koosneb infrastruktuuri kasutamise tasu baastariif kahest osast -- raudteele juurdepääsu tasu ja muutuv osa vastavalt läbitud rongkilomeetritele ja veetud tonnidele.
Metoodika esitatakse raudteeametile kinnitamiseks.
Juchnewitsch rõhutas, et konkreetsed tariifid määratakse kindlaks iga ettevõttega eraldi peetavatel läbirääkimistel.
«Suuremad transiidifirmad saavad kindlasti tariifisoodustust, mis võib olla kuni 15 protsenti. Eelkõige tahame anda soodustusi siis, kui meie klient kasutab marsruutronge, omanike vaguneid või kui klient teeb veomahu järgi ettemaksu,» selgitas ta.
Juchnewitschi sõnul on tariifitõus möödapääsmatu, et tagada vajalik investeeringute maht ja ettevõtte areng. «Eesti Raudtee peab aastas investeerima vähemalt 400 miljonit krooni, et konkurentsis püsida. Kui saame tänavu 100 miljonit krooni kasumit, siis sellest veel ei piisa,» rääkis ta.
Ojasalu lisas, et ühtlasi välditakse tariifide tõstmisega ristsubsideerimist veoste vahel.
Autor: BNS

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele