• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 26.11.99, 00:00

Bekkerist saab transiidisadam

«Nüüd, mil raudtee valmis, saame hakata tõsiselt tegelema transiidiga,» ütles OÜ Rasmusson juhatuse esimees Oleg Ivanov (22). Rasmussoni omanik on AS N-Terminal, mille suurosanik on miljardär Endel Siff.
Esimese projekti kohaselt tuleb Bekkeri sadamasse Kasahstanist ühes kuus kuni 40 000 tonni autotööstuses kasutatavat ferrokroomi siit edasi Saksamaale saatmiseks. Kahe firmaga on sõlmimisel lepingud saematerjali ja ühega alumiiniumi vedamiseks läbi Eesti.
Ivanovi väitel on Eesti jaoks tegu täiesti uute transiidivoogudega, mis seni käisid Läti ja Leedu sadamate kaudu. Sellega seoses saab Bekkeri sadamas tuleval aastal praegusele 250-le lisaks tööd veel umbes 300 inimest, lubas ta.
Bekkeri sadamasse viiva raudteelõigu ehitus üle Marati tänava algas kuu aja eest suure skandaaliga, mille lahendamises osalesid nii kaitseliit kui ka politsei.
Ivanovi väitel on politsei tänaseks Rasmussoni tegevuse õiguspäraseks tunnistanud ja sadama laiendamist toetab ka uus linnavalitsus.
Raudtee ülesõidukoha taastas Rasmusson omavahenditest ja see läks maksma 120 000 krooni. Kokku on firma investeerinud Bekkeri sadamasse 22 miljonit krooni, kavatsedes tuleval aastal lisada veel 60 miljonit krooni.
Ivanovi sõnul on Rasmussoniga sadama pärast kohtuvaidlust pidava Onako Eesti meeste ainuke ülesanne takistada sadama majandustegevust, sest Vene naftafirma Orenburgneft on terminali ehitamise eest neile kõvasti maksnud. Sama kinnitas ka Bekkeri sadama kapten Riho Randoja: «Ilma ise midagi tegemata loobivad nad meie tegemistele kogu aeg kaikaid kodaratesse, keeldudes igasugusest koostööst.»
Onako Eesti juhatuse liige Andrus Nurk kinnitas, et esindab Balti Baasi võlausaldajate, firmade Avetrans ja Benevent huve ja võitleb selle vastu, et pankrotipesa ei koormataks liigsete nõuetega. Raudtee ehitus oli tema hinnangul algusest peale ebaseaduslik ja toimus linnavalitsuse loata.
Balti Baasi pankrotipesa hõlmab kolmandikku Bekkeri sadama territooriumist, mis on antud 30 aastaks Rasmussoni kasutusvaldusse. Nimetatud lepingu on pankrotihaldur vaidlustanud. Balti Baasiga on seotud ligi 20 kohtuvaidlust.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele