Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bekkerist saab transiidisadam

    «Nüüd, mil raudtee valmis, saame hakata tõsiselt tegelema transiidiga,» ütles OÜ Rasmusson juhatuse esimees Oleg Ivanov (22). Rasmussoni omanik on AS N-Terminal, mille suurosanik on miljardär Endel Siff.
    Esimese projekti kohaselt tuleb Bekkeri sadamasse Kasahstanist ühes kuus kuni 40 000 tonni autotööstuses kasutatavat ferrokroomi siit edasi Saksamaale saatmiseks. Kahe firmaga on sõlmimisel lepingud saematerjali ja ühega alumiiniumi vedamiseks läbi Eesti.
    Ivanovi väitel on Eesti jaoks tegu täiesti uute transiidivoogudega, mis seni käisid Läti ja Leedu sadamate kaudu. Sellega seoses saab Bekkeri sadamas tuleval aastal praegusele 250-le lisaks tööd veel umbes 300 inimest, lubas ta.
    Bekkeri sadamasse viiva raudteelõigu ehitus üle Marati tänava algas kuu aja eest suure skandaaliga, mille lahendamises osalesid nii kaitseliit kui ka politsei.
    Ivanovi väitel on politsei tänaseks Rasmussoni tegevuse õiguspäraseks tunnistanud ja sadama laiendamist toetab ka uus linnavalitsus.
    Raudtee ülesõidukoha taastas Rasmusson omavahenditest ja see läks maksma 120 000 krooni. Kokku on firma investeerinud Bekkeri sadamasse 22 miljonit krooni, kavatsedes tuleval aastal lisada veel 60 miljonit krooni.
    Ivanovi sõnul on Rasmussoniga sadama pärast kohtuvaidlust pidava Onako Eesti meeste ainuke ülesanne takistada sadama majandustegevust, sest Vene naftafirma Orenburgneft on terminali ehitamise eest neile kõvasti maksnud. Sama kinnitas ka Bekkeri sadama kapten Riho Randoja: «Ilma ise midagi tegemata loobivad nad meie tegemistele kogu aeg kaikaid kodaratesse, keeldudes igasugusest koostööst.»
    Onako Eesti juhatuse liige Andrus Nurk kinnitas, et esindab Balti Baasi võlausaldajate, firmade Avetrans ja Benevent huve ja võitleb selle vastu, et pankrotipesa ei koormataks liigsete nõuetega. Raudtee ehitus oli tema hinnangul algusest peale ebaseaduslik ja toimus linnavalitsuse loata.
    Balti Baasi pankrotipesa hõlmab kolmandikku Bekkeri sadama territooriumist, mis on antud 30 aastaks Rasmussoni kasutusvaldusse. Nimetatud lepingu on pankrotihaldur vaidlustanud. Balti Baasiga on seotud ligi 20 kohtuvaidlust.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Luureülem: Harkivi vallutamiseks oleks vaja 300 000 meest
Venemaa relvajõud on jätkanud Harkivis avatud uue ründesuuna edendamist, aga selle vallutamiseks piisavat hulka vägesid piirkonnas pole, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Ants Kiviselg tänasel pressikonverentsil.
Venemaa relvajõud on jätkanud Harkivis avatud uue ründesuuna edendamist, aga selle vallutamiseks piisavat hulka vägesid piirkonnas pole, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Ants Kiviselg tänasel pressikonverentsil.