• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.11.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nissan muutub iiveldamiskindlaks

Taoline avastus tehti Nissani Euroopa Tehnoloogiakeskuses (Nissan European Technology Centre -- NETC) Inglismaal Cranfieldis. Madala sagedusega, tavaliselt 6 Hz sõidumüra tõttu tekib inimese kõhus resoneerimine ning seetõttu võib halveneda tema enesetunne. Et säästa Nissani omanikke edaspidi iiveldusest tekkivatest «metsapeatustest», töötati välja istmematerjal, mis vähendab oluliselt resoneerimist ja sõidumüra edasikandumist sõitjale. Uued istmed neelavad iiveldust põhjustavad helisagedused enne, kui need sõitjateni jõuavad.
Põhjalikult uuriti ka istmekatete vastupidavust. Selleks võtsid insenerid kasutusele teksamaterjaliga kaetud mehaanilise «istmiku», aluseks 70-kilone inimkeha. Testimise käigus suundub «istmik» autoistmele, liigub seal kolm korda edasi-tagasi ning eemaldub istmest. Sama protseduuri korratakse kolme päeva jooksul 15 000 korda järjest, test võrdub autojuhi 32 aasta vältel tehtud tööle- ja kojusõitudega.
Enam kui 6500 inimtöötundi kulutas Nissan müra- ja vibratsiooniallikate likvideerimiseks. Selleks puhuks töötas Nissan välja «tehiskõrvad», mis salvestasid digitaalselt kõik helid, mida inimkõrv ei kuule. Seejärel analüüsiti digitaalseid mõõtetulemusi muusikatööstuses kasutatava tehnoloogiaga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ümbritseva mürafooni vähendamiseks on uuel Primeral tehtud enam kui 40 suuremat uuendust, alustades reguleeritavatest vedrustuspuksidest kuni põhjaaluse kivilöögi kaitsekihini, mis summutab sõidumüra lahtisel killustikul. Erilised helikindlad materjalid on paigaldatud esipaneeli taha ja auto lakke. Tulemuseks on see, et kiirusel 100km/h on uue Primera sõidumüra vähenenud 20 protsendi võrra, mootori müratase on aga koguni 45 protsenti eelkäijast väiksem.
Praegu tegelevad Nissani insenerid 2000. aastal tootmisse mineva uue Nissan Almera kallal.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele