Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Universaalne Lada jõuab Eestisse
Esimene rong uhiuute Ladadega jõuab Eestisse juba täna-homme, kuid tolliformaalsused ja müügiettevalmistused nõuavad oma aja. ASi Lada Eesti turundusjuht Indrek Jakobsoni sõnul läheb aktiivseks müügiks järgmisel nädalal.
Lada 111 iseloomustamiseks võib öelda lühidalt: universaalkerega 110. Sõiduk on vaid kõrge tagaosaga, 2 sentimeetrit pikem ning 6,5 sentimeetrit kõrgem kui sedaankerega 110. Nii mootor kui salong on sama.
Et 111 on pikem ja kõrgem kui 110, ei anna talle siiski suurt põhjust hooplemiseks. Lääne päritolu liigikaaslastega võrreldes on Lada 111 koguni mõni millimeeter lühem kui Opel Astra Karavan ja kitsam kui Peugeot 306.
Mõlemad Ladad on universaalsete liigikaaslaste seas ühed pisemad ning kui arvata juurde suhteliselt pikk mootoriosa, pole nende salongi suurus kuigi märkimisväärne.
Mis puutub pagasiruumi mahutavusse, siis on täpseid võrdlusandmeid väga raske esile tuua. Togliatti tehase andmetes on märgitud Lada 111 pagasiruumi mahuks 750 liitrit.
Kõik Lääne autotehased toovad aga välja kaks näitajat: tagaistmed üleval ja tagaistmed all, kusjuures mahtu arvestatakse põrandast akende alumise servani (näiteks Opel Astra Karavani pagasiruumi maht on 480/1500 liitrit). Seega jääb vaid üle oletada, et Venemaal arvestatakse universaalkerega auto pagasiruumi mahtu põrandast laeni, tagaistmeid alla laskmata.
Loomulikult võib uut 111 võrrelda Lääne masinate asemel hoopis eelkäija VAZ 2104-ga. Sellisel juhul tuleb tunnistada, et tegemist on suisa suurepärase autoga. Pealegi odavaga. Igatahes teist vähem kui 100 000 krooni maksvat uut universaalkerega väikekeskklassi autot Eestist saada ei õnnestu.
Seetõttu polegi imestada, kui mõni nädal tagasi Paides toimunud messil oli huvi Ladade vastu väga suur. Maainimesele, kel rahaga priisata pole ja kelle aastane läbisõit kõigub 10 000 kilomeetri piires, on selline auto igati sobilik.
Ja ehkki mootorivalik piirdub 111-l esialgu sellega, kas võtta või mitte, on Lada 1,5 mootor teinud läbi suure arengu.
Kui vanad karburaatoritega Zhigulid olid väga visad käivituma ega tahtnud külma mootoriga paigast nihkuda, siis Boschi sissepritse on selle vea kõrvaldanud.
Mootori sooritusvõime osas on Ladal arengumaad veel piisavalt. Veidi suurema võimsuse ja väändemomendiga on uus 16klapiline mootor, millega varustatud universaal kannab numbrit 113 ja mis jõuab Eestisse järgmise aasta alguses.