• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Universaalne Lada jõuab Eestisse

    Esimene rong uhiuute Ladadega jõuab Eestisse juba täna-homme, kuid tolliformaalsused ja müügiettevalmistused nõuavad oma aja. ASi Lada Eesti turundusjuht Indrek Jakobsoni sõnul läheb aktiivseks müügiks järgmisel nädalal.
    Lada 111 iseloomustamiseks võib öelda lühidalt: universaalkerega 110. Sõiduk on vaid kõrge tagaosaga, 2 sentimeetrit pikem ning 6,5 sentimeetrit kõrgem kui sedaankerega 110. Nii mootor kui salong on sama.
    Et 111 on pikem ja kõrgem kui 110, ei anna talle siiski suurt põhjust hooplemiseks. Lääne päritolu liigikaaslastega võrreldes on Lada 111 koguni mõni millimeeter lühem kui Opel Astra Karavan ja kitsam kui Peugeot 306.
    Mõlemad Ladad on universaalsete liigikaaslaste seas ühed pisemad ning kui arvata juurde suhteliselt pikk mootoriosa, pole nende salongi suurus kuigi märkimisväärne.
    Mis puutub pagasiruumi mahutavusse, siis on täpseid võrdlusandmeid väga raske esile tuua. Togliatti tehase andmetes on märgitud Lada 111 pagasiruumi mahuks 750 liitrit.
    Kõik Lääne autotehased toovad aga välja kaks näitajat: tagaistmed üleval ja tagaistmed all, kusjuures mahtu arvestatakse põrandast akende alumise servani (näiteks Opel Astra Karavani pagasiruumi maht on 480/1500 liitrit). Seega jääb vaid üle oletada, et Venemaal arvestatakse universaalkerega auto pagasiruumi mahtu põrandast laeni, tagaistmeid alla laskmata.
    Loomulikult võib uut 111 võrrelda Lääne masinate asemel hoopis eelkäija VAZ 2104-ga. Sellisel juhul tuleb tunnistada, et tegemist on suisa suurepärase autoga. Pealegi odavaga. Igatahes teist vähem kui 100 000 krooni maksvat uut universaalkerega väikekeskklassi autot Eestist saada ei õnnestu.
    Seetõttu polegi imestada, kui mõni nädal tagasi Paides toimunud messil oli huvi Ladade vastu väga suur. Maainimesele, kel rahaga priisata pole ja kelle aastane läbisõit kõigub 10 000 kilomeetri piires, on selline auto igati sobilik.
    Ja ehkki mootorivalik piirdub 111-l esialgu sellega, kas võtta või mitte, on Lada 1,5 mootor teinud läbi suure arengu.
    Kui vanad karburaatoritega Zhigulid olid väga visad käivituma ega tahtnud külma mootoriga paigast nihkuda, siis Boschi sissepritse on selle vea kõrvaldanud.
    Mootori sooritusvõime osas on Ladal arengumaad veel piisavalt. Veidi suurema võimsuse ja väändemomendiga on uus 16klapiline mootor, millega varustatud universaal kannab numbrit 113 ja mis jõuab Eestisse järgmise aasta alguses.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

E-resident: õiglased tasud Eesti loomemajandusse!
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Läti ükssarvikulootus kaasas lisaraha
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Renault' lahkumise järel vuravad Moskva tehasest välja Moskvitšid
Moskva linnapea Sergei Sobjanin teatas, et Venemaa pealinn võtab seal asuva Renault' tehase üle ja see hakkab tootma Moskvitši kaubamärgiga autosid.
Moskva linnapea Sergei Sobjanin teatas, et Venemaa pealinn võtab seal asuva Renault' tehase üle ja see hakkab tootma Moskvitši kaubamärgiga autosid.
Bituumeni-kriis lööb jalgealuse vankuma: „Tööd jääb vähemaks ja kõik on kõigile võlgu“ Riigi otsus andis raskustes sektorile kõva hoobi
Vähe sellest, et Ukraina sõja tõttu on teede ehituseks tarvilikku bituumeni kättesaadavusega tõsiseid raskuseid, otsustas riik külmutada tänavu 50 teedeehituse objekti. „See on raske olukord. Jäädakse võlgu, makseajad pikenevad,“ kommenteeris olukorda Pigipada OÜ juhatuse liige Marek Koit, kelle sõnul lõi riik teedeehituse sektorit raskel ajal selga.
Vähe sellest, et Ukraina sõja tõttu on teede ehituseks tarvilikku bituumeni kättesaadavusega tõsiseid raskuseid, otsustas riik külmutada tänavu 50 teedeehituse objekti. „See on raske olukord. Jäädakse võlgu, makseajad pikenevad,“ kommenteeris olukorda Pigipada OÜ juhatuse liige Marek Koit, kelle sõnul lõi riik teedeehituse sektorit raskel ajal selga.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.