Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Talvel taltsuta pidurit
Esimene libe on teedel nõudnud esimesed ohvrid. Üks õnnetusele kaasaaitaja on siledaks sõidetud suverehvid, teiseks unustavad juhid suvega tõsiasja, et talvistes oludes on rehvi kontakt teega mitu korda kehvem kui suvel. Sama arv kordi pikeneb aga ka pidurdamiseks vajalik maa. Soola- ja liivapuistajatele lootmise asemel tundub mõistlikuma lahendusena sõita suvisest oluliselt väiksema kiirusega. Tähtis on samuti, et pidurid oleksid korras ja rehvid enam-vähem ühesuguselt kulunud.
Oluline on osata hoogu kiiresti maha võtta. Auto peatamise võtted on blokeerumatute ja blokeeruvate pidurite korral oluliselt erinevad. Esimeste puhul on auto kogu aeg juhitav, samas võivad sõidumeistrid blokeeruvate piduritega auto kiiremini seisma saada.
Auto kiireks peatamiseks talvel soovitavad asjatundjad blokeeruvate pidurite korral vajutada esmalt sidurile, siis pidurile. Ideaalsete tingimuste korral peaks auto seejärel liikuma otse. Kuna aga reaalsed sõidutingimused on teistsugused, tekib tõenäoliselt külglibisemine. Selle korrigeerimiseks tuleb piduripedaal üles lasta ja saavutada endine liikumissuund. Alles seejärel võib uuesti tugevalt pedaalile suruda.