• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tehasebosside dessant Eestisse andis uut lootust

    November oli kuu, mis tõi pea igal nädalal Eestisse ühe järjekordse autotehase tähtsa tegelase: Hyundai Motor Co. esindaja Sam-Soo King, Fiat Auto S.P.A. piirkonnajuht Salvatore Ferrari, Suzuki Motors Co. juhatuse esimees Yoshio Saito, General Motorsi Ida-Euroopa müügioperatsioonide juht Hans A. Rogl.
    Kuivõrd Hyundai esindajat innustas Eestit külastama uute mudelite turuletulek, Fiat Auto piirkonnajuhti otselepingu sõlmimine Itaalia Autoga ja Suzuki juhti rõõm Suzukide suure turuosa üle Eestis, siis olid need visiidid eeskätt tunnustuseavaldused siinsetele edasimüüjatele. General Motorsi esindajat kannustas siia tulema aga pigem mure Opelite väikese turuosa pärast kui soov automüüjatele õlale patsutada.
    Soomes on Opel menukaim automark, eestlased aga ostavad seda teenimatult vähe. Kui eestlased eelistaksid ainult odavaid Korea autosid või parema varustusega jaapanlasi, saaks kõik kõhna rahakoti süüks ajada. Aga võta näpust -- Volkswagen müüb Eestis palju edukamalt ja ehkki Fordi müüjad pole ise oma müügitulemustega sugugi rahul, on ka nende numbrid suuremad kui Opelil.
    Miks Opel teistega sammu ei suuda pidada, seda Rogl teada tahtiski. Üks põhjus on kindlasti pikemat aega kestev kõmu Baltmotorsi pankroti ümber, mis Opeli mainele Eestis just kasuks pole tulnud. Kuid see pole peamine. Näib, et Opeli enda jäik hinnapoliitika, kesine baasvarustus ning pikka aega muutumatuna püsinud mudelivalik mängivad märksa suuremat rolli. Zafira tõus müüduimaks mahtuniversaaliks tõestas ilmekalt, et viga pole nimes, vaid selles, mida tehasel rahvale pakkuda on.
    Igatahes on Opeli müüjad tõsiselt nõuks võtnud oma positsiooni Eestis parandada -- Ascar vahetas välja müügidirektori, Viking Motors taastas Opelite müügi Tammsaare tee salongis ning Hans A. Rogl lubas Eesti turu tegelikkust rohkem arvestada.
    Just paindlik hinnapoliitika on Eestis võtmeküsimus. Kui tehas kaasa ei aita, on paranemislootus väike. Seda tõestasid juba meie põhjanaabrid Italkon OY ja Inchcape Motors Finland OY. Esimene neist suutis oma jäiga suhtumisega Itaalia Autosse kahandada Fiatide müügi Eestis peaaegu olematuks, teine aga kasvatada Mazdade turuosa sooduskampaaniate abil mitmekordseks.
    - USA ajakiri Fortune valis sajandi ärimeheks Henry Fordi -- mehe, kes muutis auto rikka mehe mänguasjast töötava inimese tarbeesemeks.
    - Läti automüüjate liidu teatel on tänavu 10 kuuga Lätis registreeritud uutest autodest endiselt juhtival kohal Lada (643 uut Ladat). Järgnes Volkswagen 534, kolmandal kohal oli Renault (441). Eestis müüdi Ladasid sama ajaga vaid 78.
    - AS Korea Auto korraldas Tallinnas Viru väljakul kahepäevase show- . Väljas olid kõik Hyundai uued automudelid.
    - Eestis käis Fiat Auto S.P.A. piirkonnajuht Salvatore Ferrari, kes sõlmis ASiga Itaalia Auto otsemüügiõiguste lepingu, mis annab võimaluse müüa siinsetele nõudmistele nii varustuse kui ka hinna osas paremini vastavaid autosid.
    - Päästeamet täiendas oma autoparki 29 uue Nissani sõiduauto võrra, mis läksid maakondade päästeteenistuste inspektorite käsutusse.
    - Eestit külastas Suzuki juhatuse esimees Yoshio Saito. Visiidi peamine põhjus oli Suzuki suur turuosa Eestis, mis on Euroopa riikide seas suurem vaid Ungaris.
    - Isamaaliit teatas soovist kehtestada üleriigiline mootorsõidukimaks. Reformierakonnale see kavatsus paraku ei meeldinud ning maksu kehtestamine lükati teadmata ajaks edasi.
    - OÜ Balti Realiseerimiskeskus teatas Baltimaade suurima automüügikeskuse ehitusest Tallinna Paldiski maantee ja Tähetorni tänava ristmiku lähedale. Keskus peaks valmima juba jaanuaris.
    - ARK võttis kasutusele uue tarkvara, mis võimaldab operatiivteenistustel saada kiiret teavet autoregistri andmete ja toimingute kohta.
    - Austrias toimunud sajandi parimate sportlaste valimistel valiti teiste alade seas ka parim motospordi esindaja. Tiitli napsas endale prantslane Alain Prost.
    - Tallinnas käis General Motorsi Euroopa müügioperatsioonide juht Hans A. Rogl, kes arutas siinsete edasimüüjatega Opeli turuseisu.
    - 1999. aasta parimateks autosportlasteks valiti rallipaar Markko Märtin ja Toomas Kitsing.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Agris Adamberg: tubakaaktsiisiga saaks tervisekahjusid vähendada
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
USA aktsiad langevad hoogsalt: Nasdaq üle 4% miinuses
USA aktsiad läksid täna hoogsalt langusse, nii et keset börsisessiooni oli S&P indeks juba üle kolme ja Nasdaqi üle nelja protsendi vee all.
USA aktsiad läksid täna hoogsalt langusse, nii et keset börsisessiooni oli S&P indeks juba üle kolme ja Nasdaqi üle nelja protsendi vee all.
Parima juhi valem: rüsele omanikuga, murra stereotüüpi ja sütita kolleege Videod: kolme parima juhi töökaaslased räägivad suu puhtaks
Sel reedel selgub Pärnu Juhtimiskonverentsil 2022 Eesti parim tippjuht. Märtsi lõpus valis žürii finalistideks LHV juhi Madis Toomsalu, häirekeskuse juhi Kätlin Alvela ja Enefit Greeni juhi Aavo Kärmas.
Sel reedel selgub Pärnu Juhtimiskonverentsil 2022 Eesti parim tippjuht. Märtsi lõpus valis žürii finalistideks LHV juhi Madis Toomsalu, häirekeskuse juhi Kätlin Alvela ja Enefit Greeni juhi Aavo Kärmas.
Raadiohommik: Tartu kinnisvaraturust Londonisse loodava pangani
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis räägib LHV kõrge juht Erki Kilu alanud rahakaasamisest ja Suurbritanniasse panga tegemisest.
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis räägib LHV kõrge juht Erki Kilu alanud rahakaasamisest ja Suurbritanniasse panga tegemisest.
Vene gaasitarned Soome võivad katkeda Soomlased otsustasid arbitraaži pöörduda
Poola ja Bulgaaria järel on Vene gaasitarnete katkemine kätte jõudmas Soomes, mille suurim gaasifirma ei ole nõus Vene Gazpromile rublades maksma.
Poola ja Bulgaaria järel on Vene gaasitarnete katkemine kätte jõudmas Soomes, mille suurim gaasifirma ei ole nõus Vene Gazpromile rublades maksma.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.