Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tehasebosside dessant Eestisse andis uut lootust

    November oli kuu, mis tõi pea igal nädalal Eestisse ühe järjekordse autotehase tähtsa tegelase: Hyundai Motor Co. esindaja Sam-Soo King, Fiat Auto S.P.A. piirkonnajuht Salvatore Ferrari, Suzuki Motors Co. juhatuse esimees Yoshio Saito, General Motorsi Ida-Euroopa müügioperatsioonide juht Hans A. Rogl.
    Kuivõrd Hyundai esindajat innustas Eestit külastama uute mudelite turuletulek, Fiat Auto piirkonnajuhti otselepingu sõlmimine Itaalia Autoga ja Suzuki juhti rõõm Suzukide suure turuosa üle Eestis, siis olid need visiidid eeskätt tunnustuseavaldused siinsetele edasimüüjatele. General Motorsi esindajat kannustas siia tulema aga pigem mure Opelite väikese turuosa pärast kui soov automüüjatele õlale patsutada.
    Soomes on Opel menukaim automark, eestlased aga ostavad seda teenimatult vähe. Kui eestlased eelistaksid ainult odavaid Korea autosid või parema varustusega jaapanlasi, saaks kõik kõhna rahakoti süüks ajada. Aga võta näpust -- Volkswagen müüb Eestis palju edukamalt ja ehkki Fordi müüjad pole ise oma müügitulemustega sugugi rahul, on ka nende numbrid suuremad kui Opelil.
    Miks Opel teistega sammu ei suuda pidada, seda Rogl teada tahtiski. Üks põhjus on kindlasti pikemat aega kestev kõmu Baltmotorsi pankroti ümber, mis Opeli mainele Eestis just kasuks pole tulnud. Kuid see pole peamine. Näib, et Opeli enda jäik hinnapoliitika, kesine baasvarustus ning pikka aega muutumatuna püsinud mudelivalik mängivad märksa suuremat rolli. Zafira tõus müüduimaks mahtuniversaaliks tõestas ilmekalt, et viga pole nimes, vaid selles, mida tehasel rahvale pakkuda on.
    Igatahes on Opeli müüjad tõsiselt nõuks võtnud oma positsiooni Eestis parandada -- Ascar vahetas välja müügidirektori, Viking Motors taastas Opelite müügi Tammsaare tee salongis ning Hans A. Rogl lubas Eesti turu tegelikkust rohkem arvestada.
    Just paindlik hinnapoliitika on Eestis võtmeküsimus. Kui tehas kaasa ei aita, on paranemislootus väike. Seda tõestasid juba meie põhjanaabrid Italkon OY ja Inchcape Motors Finland OY. Esimene neist suutis oma jäiga suhtumisega Itaalia Autosse kahandada Fiatide müügi Eestis peaaegu olematuks, teine aga kasvatada Mazdade turuosa sooduskampaaniate abil mitmekordseks.
    - USA ajakiri Fortune valis sajandi ärimeheks Henry Fordi -- mehe, kes muutis auto rikka mehe mänguasjast töötava inimese tarbeesemeks.
    - Läti automüüjate liidu teatel on tänavu 10 kuuga Lätis registreeritud uutest autodest endiselt juhtival kohal Lada (643 uut Ladat). Järgnes Volkswagen 534, kolmandal kohal oli Renault (441). Eestis müüdi Ladasid sama ajaga vaid 78.
    - AS Korea Auto korraldas Tallinnas Viru väljakul kahepäevase show- . Väljas olid kõik Hyundai uued automudelid.
    - Eestis käis Fiat Auto S.P.A. piirkonnajuht Salvatore Ferrari, kes sõlmis ASiga Itaalia Auto otsemüügiõiguste lepingu, mis annab võimaluse müüa siinsetele nõudmistele nii varustuse kui ka hinna osas paremini vastavaid autosid.
    - Päästeamet täiendas oma autoparki 29 uue Nissani sõiduauto võrra, mis läksid maakondade päästeteenistuste inspektorite käsutusse.
    - Eestit külastas Suzuki juhatuse esimees Yoshio Saito. Visiidi peamine põhjus oli Suzuki suur turuosa Eestis, mis on Euroopa riikide seas suurem vaid Ungaris.
    - Isamaaliit teatas soovist kehtestada üleriigiline mootorsõidukimaks. Reformierakonnale see kavatsus paraku ei meeldinud ning maksu kehtestamine lükati teadmata ajaks edasi.
    - OÜ Balti Realiseerimiskeskus teatas Baltimaade suurima automüügikeskuse ehitusest Tallinna Paldiski maantee ja Tähetorni tänava ristmiku lähedale. Keskus peaks valmima juba jaanuaris.
    - ARK võttis kasutusele uue tarkvara, mis võimaldab operatiivteenistustel saada kiiret teavet autoregistri andmete ja toimingute kohta.
    - Austrias toimunud sajandi parimate sportlaste valimistel valiti teiste alade seas ka parim motospordi esindaja. Tiitli napsas endale prantslane Alain Prost.
    - Tallinnas käis General Motorsi Euroopa müügioperatsioonide juht Hans A. Rogl, kes arutas siinsete edasimüüjatega Opeli turuseisu.
    - 1999. aasta parimateks autosportlasteks valiti rallipaar Markko Märtin ja Toomas Kitsing.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.