Elvexi juhatuse esimehe Andi Kasaku kinnitusel suureneb seni autode esiklaase tootnud ettevõtte käive pärast küljeklaaside tootmishoone tööle hakkamist kuni kolm korda.
Uue tsehhi esimeses käivitusetapis saab tööd 35 inimest. Praegu töötab Elvexis üle 70 inimese.
Tartu ehitusfirma AS Linnaehitus peab eile alustatud rohkem kui 4000 ruutmeetri suuruse tootmispinnaga hoone tellijale üle andma 1. mail. Autode küljeklaaside tootmisliin käivitub juuli keskel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
«Uude tsehhi tuleb ka klaasitükeldusliin,» täpsustas Kasak. «Seni oleme ostnud mõõtulõigatud klaasi sisse.»
«Kontserni juhtidel on äärmiselt suur usaldus Eesti, Elvexi ja siin töötavate inimeste vastu,» põhjendas Kasak Saint-Gobaini otsust rajada Elvasse teine tehas. «Oluline argument oli ka soodne kulusituatsioon Eestis.»
Kontsernisisese töökorralduse alusel hakkab Elvex tootma autode küljeklaase vaid tagavaraosade turule, nagu praegu toodetakse esiklaasegi. Kasaku prognoosi kohaselt läheb 99,9 protsenti küljeklaasidest eksporti. Esiklaasidest läheb praegu eksporti 95 protsenti.
Elvex alustas autode esiklaaside tootmist 1991. aastal. Praegu valmistab ettevõte esiklaase 190 automargile. Kasak ei välistanud, et tulevikus võib Elvex toota ka tagaklaase. Elva autoklaasitehas omab ISO 9002 sertifikaati.
Elvexi eelmise aasta käive oli 78 miljonit ja kasum 12 miljonit krooni. Tänavu prognoositakse käibe ja kasumi kasvu umbes 15 protsenti.
Eelmise aasta augustist kannavad Elvexi klaasid maailma suurima autoklaaside tootja, Prantsusmaa emafirma Saint-Gobaini kaubamärki Sekurit. Samas säilitas Elvex õiguse ka oma kaubamärgile Elvex. Saint-Gobain omandas kogu Elvexi aktsiapaki 1996. aasta alguses.