• OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,59%5 784,8
  • DOW 300,78%42 410,04
  • Nasdaq 0,51%18 275,72
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,22
  • OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,59%5 784,8
  • DOW 300,78%42 410,04
  • Nasdaq 0,51%18 275,72
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,22
  • 08.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bänner kogub soosingut

Teist nädalat Daewoo Lanose kampaaniat tegev AS Pleione sai eelmisel nädalal nii palju kliente, et auto kättesaamise aeg venis kaks korda pikemaks, ütles müügijuht Tarmo Hillep. «Meil jookseb kampaania paralleelselt ka lehtedes ja raadios ning täpselt ei saa välja tuua, kust ostja infot sai,» selgitas ta. «Kuid palju on telefonikõnesid stiilis, et ma teie koduleheküljelt lugesin ja sooviksin täpsustada.»
Hillep lisas, et e-kirja saatja on sammu tagapool klientidest, kes on juba salongi tulnud, kuid kirjade hulk oli siiski üllatavalt suur.
Novembris ja detsembris kaks kolmenädalast internetikaubamaja reklaamikampaaniat teinud Index.neti disainer Joonas Kiik ütles, et kuigi suhteliselt pandi trükireklaami rohkem raha, oli bännerite efektiivsus palju suurem. «Internetitoodete puhul on bännerite eelis, et inimene saab kohe minna ja kasutada soodsat pakkumist,» selgitas Kiik.
Kuna Index.neti kampaania langes kokku jõulude-eelse ostubuumiga, oli Kiige sõnul külastatavuse kasv mitmekordne. «Internetikaubamaja käive tõusis 70%,» lisas ta.
Hansapanga jaepanganduse projektijuht Birjo Kiik ütles, et bänneritele läheb 3--4% reklaamieelarvest. «Kui kiiresti summa muutub, sõltub internetituru arengust,» rääkis Kiik. «Kui praegu on 1,5 mln elanikku ja 200 000 interneti ligipääsuga, siis on veel ruumi.»
Eesti Telefoni arendusjuht Kain Kalju ütles, et tõenäoliselt tekib bännerite näol muudele meediakanalitele juba sel aastal tuntav konkurent. «Eriti, kui kõik keskkonnad hakkavad korralikult bännereid müüma ja suudavad statistikas kokku leppida,» sõnas ta.
Kalju lisas, et peale külastusstatistika arvutamise tekitab praegu segadust ka teenuste võrdlemine. «Mail.ee külastatavus on väga suur, kuid seda kasutavad peamiselt koolilapsed, kes saavad ainult taskuraha,» selgitas ta. «Külastatavuselt järgmise -- Neti -- kliendid on seinast seina, aga Neti ei müü reklaami.»
Reklaamiturg on Eestis hinnanguliselt 700 mln krooni aastas ja internetti läheb sellest praegu paar protsenti.
Samal teemal rubriigis Turundus (lk 13).
Reklaambännerid internetis

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.10.24, 14:49
Sustinere: toote mõju tuleb jälgida kogu väärtusahelas
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele