• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 08.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turutõrked -- hind kujundatakse poliitikaga

Pean ÄP 4. veebruari juhtkirjas toodud loetelus praamipileti hindade tõstmisega seonduvat Eesti Vabariigi rahvuslikke huve mõjutavaks turutõrkeks. Kusjuures turutõrge ei ole vähem komplitseeritud kui riigikaitse või arstiabi küsimuste puhul. AS Saaremaa Laevakompanii on praegu monopoolsete õigustega riigi tellimuse täitja. Kui valitsus leiab, et monopoolne ettevõtja, kes pakub meile vältimatut transporditeenust, peab saama hinda tõsta, peaksime küsima, kuidas see mõjutab meid kui turutõrke tõttu tema sundkliente. Kui me sellegi hinnatõstmise peame kinni maksma, jääb meil muud olulist rahastamata, ettevõtluse kliima saartel kannatab kurjasti. Peale hiidlaste-saarlaste on piletihinna suhtes tundlikud ka meie võimalikud kliendid ja äripartnerid.
Kas Ida-Virumaal ettevõtja maksab vahetult enne Jõhvit mingi 26kilomeetrise maanteelõigu läbimise eest mingit uut «tõstetud hinda», nagu seda peab tegema sama pika hiidlaste meretee ületamise eest? Ei maksa ju. Ei ole kuulnud, et meie seadusandjad parlamentäärid sooviks, et ettevõtja Narva all oleks halvemas seisus kui Hiiumaal. Sellest minu ootus, et vääramatu olukord nagu möödapääsmatu meretee ei teeks vahet sisse ka teistpidi. Seetõttu ei saa praamipiletite hinna tõstmisest tekkivat kulude survet panna praami kasutajatele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele