Hansapanga suhtekorraldusjuht Ando Noormets sõnas eile, et praegu tehakse juba ligi 80 protsenti panga kõigist tehingutest läbi elektrooniliste kanalite ja vaid 20 protsenti pangakontoris.
Hansapangal on ligikaudu 109 500 internetipanga klienti, kellest umbes 78 000 on erakliendid.
Internetipanga teenuste maksustamisega võib Hansapank teenida eraklientide pealt orienteeruvalt ligi 17 miljonit krooni aastas.
«See on väga julge samm Hansapanga poolt, kuid samas on see mõistlik tegevus,» sõnas Ühispanga asepresident Jürgen Lamp. Ühispanga juhtkond ei ole otsustanud, kas internetipanga teenused muuta eraklientidele tasuliseks, see selgub Lambi sõnul paari nädala pärast.
«Mina isiklikult pooldan igasuguste alternatiivkanalite maksustamist, kuid praegu olen kahevahel,» tõdes Lamp. «Raha internetipanga teenuste eest hakatakse võtma varem või hiljem.»
Ühispangal on 35 000 ja Optiva pangal on kokku 7000 internetipanga klienti.
Selle aasta algusest kallinesid nii Hansapanga kui Ühispanga e-teenused äriklientidele. Internetipanga vahendusel tehtud kodumaised maksed Eesti kroonides maksavad Hansapanga ärikliendile kolm krooni ülekandelt. Kallinesid ka Telehansa teenused.
Hansapanga internetipank jääb mittetasuliseks noortele ja seeniorkonto omanikele. Aprillis toimub veel muutusi Hansapanga teenuste hinnakirjas, näiteks tõuseb deebetkaardi kuutasu viie krooni võrra, kontoris tehtava sularahamakse hind tõuseb 15 kroonilt 25 kroonile.
Optiva Panga turukommunikatsiooni direktor Ruth Laidvee ütles, et lähima poole aasta jooksul ei ole Optival plaanis internetipanga teenuseid maksustada.
Praegu kehtib Optivas mitu sooduspakkumist, näiteks Visa Classicu krediitkaardi saab kuni 31. märtsini vaid 200 krooni eest, tavapärane aastamaks on 450krooni. Hansapangas maksab Visa krediitkaart aastas 600 krooni.