• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 10.03.00, 13:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bussijuhid vastustavad Edelaraudtee eraldi doteerimist

Enam kui kolme tuhandet bussijuhti ühendava transpordi ametiühing teatas hetk tagasi , et Edelaraudtee doteerimist ei saa otsustada lahus muust riigi reisijateveo poliitikast.
'Leiame, et nii bussi- kui rongiliiklus on Eesti jaoks vajalikud ja riik peab mõlemat transpordiliiki regionaalpoliitistel eesmärkidel rahaliselt toetama,' ütles Transpordi ametiühingu Lõuna-Eesti regiooni juht Peep Peterson. 'Meie arvates oleks tobe doteerimist jupiti otsustada põhimõttel, et täna erastame raudteed ja mõtleme raudtee rahadele, homme läheb bussifirma pankrotti, siis mõtleme bussiliiklusele,' lisas ta.
Vedurimeeste ametiühinguliit ja Edelaraudtee ametiühing levitasid eile avaldust, milles protesteerisid Edelaraudtee võimaliku dotatsioonita jätmise vastu. Nende hinnangul on katse lõpetada 2001. aastal riigisisene reisijatevedu diiselrongidega põhjendamatu ja ennatlik. 'Igasugune sotsiaalmajanduslik analüüs bussi- või rongiliikluse kohta puudub,' seisab avalduses.
Väidetavalt dotatsioonide puudumise tõttu läks möödunud nädalal pankrotti Eesti uks suuremaid bussiettevõtteid Eesti Buss, mille seniste liinide sulgemine tähendaks mõnedele maa-asulatele olulist sotsiaalset tagasilööki.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Piirkondlikku bussiliiklust on praegu doteerinud kohalikud omavalitsused otse ja maavalitsuste kaudu, riik on doteerinud peamiselt uute busside soetamist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele