Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Bussijuhid vastustavad Edelaraudtee eraldi doteerimist
Enam kui kolme tuhandet bussijuhti ühendava transpordi ametiühing teatas hetk tagasi , et Edelaraudtee doteerimist ei saa otsustada lahus muust riigi reisijateveo poliitikast.
'Leiame, et nii bussi- kui rongiliiklus on Eesti jaoks vajalikud ja riik peab mõlemat transpordiliiki regionaalpoliitistel eesmärkidel rahaliselt toetama,' ütles Transpordi ametiühingu Lõuna-Eesti regiooni juht Peep Peterson. 'Meie arvates oleks tobe doteerimist jupiti otsustada põhimõttel, et täna erastame raudteed ja mõtleme raudtee rahadele, homme läheb bussifirma pankrotti, siis mõtleme bussiliiklusele,' lisas ta.
Vedurimeeste ametiühinguliit ja Edelaraudtee ametiühing levitasid eile avaldust, milles protesteerisid Edelaraudtee võimaliku dotatsioonita jätmise vastu. Nende hinnangul on katse lõpetada 2001. aastal riigisisene reisijatevedu diiselrongidega põhjendamatu ja ennatlik. 'Igasugune sotsiaalmajanduslik analüüs bussi- või rongiliikluse kohta puudub,' seisab avalduses.
Väidetavalt dotatsioonide puudumise tõttu läks möödunud nädalal pankrotti Eesti uks suuremaid bussiettevõtteid Eesti Buss, mille seniste liinide sulgemine tähendaks mõnedele maa-asulatele olulist sotsiaalset tagasilööki.
Piirkondlikku bussiliiklust on praegu doteerinud kohalikud omavalitsused otse ja maavalitsuste kaudu, riik on doteerinud peamiselt uute busside soetamist.
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?