GB Railwaysi esindaja Jim Morgani sõnul soovib GB Railways Edelaraudtee erastamise järel pakkuda parimat võimalikku teenust selle toetuse piires, mida riik ettevõttele eraldab.
Varem kokkulepitust madalama dotatsiooni juures ei saa GB Railways tagada kogu varem välja pakutud uuenduste realiseerimist.
Kui riigikogu Edelaraudtee toetuskava homme heaks kiidab, peab GB Railways tegema uue äriplaani, mis tugineks uuele sõidugraafikule, ütles Morgan. Uue äriplaani ettevalmistamine võtab Morgani sõnul aega umbes 10 päeva.
Artikkel jätkub pärast reklaami
?Oleme pettunud, sest oleme kulutanud palju aega ja raha ning saavutanud nii väikse tulemuse, kuid loodetavasti saame nüüd edasi minna,? sõnas Morgan.
Esialgses pakkumises soovis GB Railways Edelaraudtee dotatsiooniks 189 miljonit krooni aastas, läbirääkimiste käigus Eesti erastamisagentuuriga vähenes dotatsioonisumma keskmiselt 170 miljoni kroonini aastas.
Teede- ja sideministeeriumi välja töötatud ja eile riigikogu majanduskomisjonile esitatud uue ASi Edelaraudtee toetusettepaneku kohaselt toetaks riik Edelaraudteed järgneva kümne aasta jooksul 1,36 miljardi krooniga.
Varem riigikogule esitatud ettepaneku kohaselt oleks kümne aasta toetus olnud 1,68 miljardit krooni.
Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson rõhutas, et 1,36 miljardi hulgas on ka selle aasta riigieelarvest eraldatud 151 miljonit ning Eesti Raudteele makstav infrastruktuuritasu, mis moodustab kokku ligi 400 miljonit krooni.
Kui riik otsustab Edelaraudteed mitte doteerida, peab riik siiski kolme-nelja aasta jooksul ehk seni, kuni olemasolev veerem ja infrastruktuur lõplikult lagunevad, jätkama raha eraldamist, selgitas Jürgenson. Toetussumma võib seejuures kasvada enam kui 300 miljoni kroonini aastas.
Autor: BNS