• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • 04.04.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

GB Railways ootab riigikogu

GB Railwaysi esindaja Jim Morgani sõnul soovib GB Railways Edelaraudtee erastamise järel pakkuda parimat võimalikku teenust selle toetuse piires, mida riik ettevõttele eraldab.
Varem kokkulepitust madalama dotatsiooni juures ei saa GB Railways tagada kogu varem välja pakutud uuenduste realiseerimist.
Kui riigikogu Edelaraudtee toetuskava homme heaks kiidab, peab GB Railways tegema uue äriplaani, mis tugineks uuele sõidugraafikule, ütles Morgan. Uue äriplaani ettevalmistamine võtab Morgani sõnul aega umbes 10 päeva.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Oleme pettunud, sest oleme kulutanud palju aega ja raha ning saavutanud nii väikse tulemuse, kuid loodetavasti saame nüüd edasi minna,? sõnas Morgan.
Esialgses pakkumises soovis GB Railways Edelaraudtee dotatsiooniks 189 miljonit krooni aastas, läbirääkimiste käigus Eesti erastamisagentuuriga vähenes dotatsioonisumma keskmiselt 170 miljoni kroonini aastas.
Teede- ja sideministeeriumi välja töötatud ja eile riigikogu majanduskomisjonile esitatud uue ASi Edelaraudtee toetusettepaneku kohaselt toetaks riik Edelaraudteed järgneva kümne aasta jooksul 1,36 miljardi krooniga.
Varem riigikogule esitatud ettepaneku kohaselt oleks kümne aasta toetus olnud 1,68 miljardit krooni.
Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson rõhutas, et 1,36 miljardi hulgas on ka selle aasta riigieelarvest eraldatud 151 miljonit ning Eesti Raudteele makstav infrastruktuuritasu, mis moodustab kokku ligi 400 miljonit krooni.
Kui riik otsustab Edelaraudteed mitte doteerida, peab riik siiski kolme-nelja aasta jooksul ehk seni, kuni olemasolev veerem ja infrastruktuur lõplikult lagunevad, jätkama raha eraldamist, selgitas Jürgenson. Toetussumma võib seejuures kasvada enam kui 300 miljoni kroonini aastas.
Autor: BNS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele