Inno Tähismaa • 10. mai 2000 kell 12:07

Kindlustusmaaklerid: Hansapanga Grupp petab seadust rikkudes kliente

Grupp tegutsevad kindlustusmaaklereid otsustas pöörduda hinna- ja konkurentsiameti ning kindlustusinspektsiooni poole seoses olukorraga, kus nende arvates rikutakse Hansapanga Grupis konkurentsiseadust, teatas maaklerfirma In Bro Partners tegevdirektor Jaak Rikson.

Teravaim on olukord Hansa Liisingus, kus kliente sunnitakse kasutama Hansa Liisingu tütarfirma Balti Kindlustusmaakleri teenuseid eesmärgiga teenida iga sõlmitud kindlustuslepingu pealt komisjonitasu.

Klientide jaoks tähendab sunnitud võimalus pahatihti kallima kindlustuse ostmist. Ettevõtetest klientidel, kellel on maaklerite koostatud nn. taylor made kindlustusprogrammid, võib sunnitud pakkumine olla kuni poole tavapärasest kallim.Konkurentsiseaduse järgi pole kaubaturgu valitseval ettevõttel õigust sundida klienti kokkuleppe sõlmimisel selliste tingimuste seadmises, mille kohaselt ühe kokkuleppe eelduseks on teine, esimesega mitteseotud kokkulepe, mida teine pool vaba valiku korral ei sõlmiks. Seetõttu on maaklerite arvates tegemist seaduserikkumisega, mille kohta oodatakse hinna- ja konkurentsiameti otsust.

Kindlustusinspektsiooni poole pöördutakse arvamuse saamiseks kindlustusmaakleri nimel suurima käibega kindlustusliigis - kaskokindlustuses - sisuliselt agendi tööd tegeva Balti Kindlustusmaakleri OÜ tegevuse hindamiseks. BKM pakub klientidele reeglina ainult ühe kindlustusfirma toodet, sõltumata vastava toote ja pakkuja sobivusest kindlustusvõtjale. Seetõttu ei ole heade kindlustustavade kohaselt õigustatud firma nimes sõnaühendi 'kindlustusmaakler' kasutamine, kuna maakler on ikkagi kliendi, mitte ühe kindlustusfirma esindaja.

Hetkel kuum