• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,17%39 694,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,17%39 694,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 29.09.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lääne autod vajavad testimist

Juba teist aastat järjest Tartu autonäitusel soovijatele tasuta akusid testiva Ormet Tamme sõnul on meie autode elektrisüsteemide olukord pehmelt öeldes hull. Peamine põhjus ei ole niivõrd meie autoomanike lohakus, kuivõrd tingimuste erinevus meil ja Saksamaal.
Saksast toodud Euroopa autodel on Tamme sõnul laadimispinge keskmiselt 13,5 volti, kuid meie tingimustes, kus autot kasutatakse suhteliselt lühikeste vahemaade läbimiseks, pidevalt käivitades ja jälle seisma jättes, on vaja vähemalt 14voldist laadimispinget (samas ei tohi see ületada 14,5 volti).
Soomest toodud autodel seda probleemi pole, sest autod on ehitatud põhjamaa karmi kliimat arvestades. Samuti on laadimispinge üldjuhul normis Jaapani päritolu autodel. Mõistagi pole nimetatud viga ainus, mis meie autosid vaevab. Palju on neid, millel on akud lihtsalt vananenud, kuivad, generaatori harjad on kulunud jne.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks testib AS Helvar Merca sel nädalavahetusel Tartus autode amortisaatoreid ja pidureid. Viimaste osas on Helvar Merca autokaupade divisjoni juhataja Marve Millendi sõnul olukord suhteliselt hea. ?Keskmine on täiesti rahuldav. Loomulikult on varasematel aastatel tulnud ette igasuguseid variante, kus autol amorte sisulisel polegi, kuid need on üsna üksikud juhused,? lausus Millen. Tester näitab ära mõlema amordi olukorra ja nende koostöö. Kui amordid töötavad erinevalt, muutub see auto juhitavusele juba ohtlikuks. ?Me saame inimestele näidata, et vaat see ja see amort pole enam päris korras, see vajaks väljavahetamist jne,? lausus Millend.
Kui varasematel aastatel tekitas probleeme testipaigale ligipääs, siis sedapuhku on toodud autode test näitusehoonest veidi eemale. Piletit ei pea testijad ostma.
Tänavuse Tartu autonäituse põhirõhk on autodel, kuid näituse projektijuhi Margus Kikkuli sõnul on piisavalt väljas ka tarvikute müüjaid. ?Kindlasti on näituse allahindlused ja kes soovib enne talve endale uusi rehve, akut või mida iganes, siis saab ta siit lisaks asjatundlikule nõustamisele ka arvestatava hinnasoodustuse, lausus Kikkul.
Kokku on näitusele kolmapäevase seisuga registreerunud üle poolesaja ettevõtte, neist 17 autofirmat. Näituse tõmbenumber on Sandman Grupi välja pandud Lotus sportauto, millega tutvustatakse uut VDO Dayton autostereot. Lisaks toimub kolm Eesti esmaesitlust: laiemale publikule näidatakse esmakordselt uut Volkswagen Sharani, Toyota Avensist ja Renault Scenic RX4.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele