• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lääne autod vajavad testimist

    Juba teist aastat järjest Tartu autonäitusel soovijatele tasuta akusid testiva Ormet Tamme sõnul on meie autode elektrisüsteemide olukord pehmelt öeldes hull. Peamine põhjus ei ole niivõrd meie autoomanike lohakus, kuivõrd tingimuste erinevus meil ja Saksamaal.
    Saksast toodud Euroopa autodel on Tamme sõnul laadimispinge keskmiselt 13,5 volti, kuid meie tingimustes, kus autot kasutatakse suhteliselt lühikeste vahemaade läbimiseks, pidevalt käivitades ja jälle seisma jättes, on vaja vähemalt 14voldist laadimispinget (samas ei tohi see ületada 14,5 volti).
    Soomest toodud autodel seda probleemi pole, sest autod on ehitatud põhjamaa karmi kliimat arvestades. Samuti on laadimispinge üldjuhul normis Jaapani päritolu autodel. Mõistagi pole nimetatud viga ainus, mis meie autosid vaevab. Palju on neid, millel on akud lihtsalt vananenud, kuivad, generaatori harjad on kulunud jne.
    Lisaks testib AS Helvar Merca sel nädalavahetusel Tartus autode amortisaatoreid ja pidureid. Viimaste osas on Helvar Merca autokaupade divisjoni juhataja Marve Millendi sõnul olukord suhteliselt hea. ?Keskmine on täiesti rahuldav. Loomulikult on varasematel aastatel tulnud ette igasuguseid variante, kus autol amorte sisulisel polegi, kuid need on üsna üksikud juhused,? lausus Millen. Tester näitab ära mõlema amordi olukorra ja nende koostöö. Kui amordid töötavad erinevalt, muutub see auto juhitavusele juba ohtlikuks. ?Me saame inimestele näidata, et vaat see ja see amort pole enam päris korras, see vajaks väljavahetamist jne,? lausus Millend.
    Kui varasematel aastatel tekitas probleeme testipaigale ligipääs, siis sedapuhku on toodud autode test näitusehoonest veidi eemale. Piletit ei pea testijad ostma.
    Tänavuse Tartu autonäituse põhirõhk on autodel, kuid näituse projektijuhi Margus Kikkuli sõnul on piisavalt väljas ka tarvikute müüjaid. ?Kindlasti on näituse allahindlused ja kes soovib enne talve endale uusi rehve, akut või mida iganes, siis saab ta siit lisaks asjatundlikule nõustamisele ka arvestatava hinnasoodustuse, lausus Kikkul.
    Kokku on näitusele kolmapäevase seisuga registreerunud üle poolesaja ettevõtte, neist 17 autofirmat. Näituse tõmbenumber on Sandman Grupi välja pandud Lotus sportauto, millega tutvustatakse uut VDO Dayton autostereot. Lisaks toimub kolm Eesti esmaesitlust: laiemale publikule näidatakse esmakordselt uut Volkswagen Sharani, Toyota Avensist ja Renault Scenic RX4.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Andi Pleskovski: laopindade turul valitsevad uued trendid
Neil, kel on kiirelt sobivat laopinda tarvis, tasub kärme olla, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Neil, kel on kiirelt sobivat laopinda tarvis, tasub kärme olla, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Evergrande jättis ka armuajal võlamaksed tegemata Ettevõte liigub pankroti poole
Hiina kinnisvaraarendaja Evergrande ei maksnud 30päevase armuaja jooksul osasid võlgasid tagasi, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed Reutersile. See võib tähendada, et massiivset ettevõtet ootab peagi pankrot.
Hiina kinnisvaraarendaja Evergrande ei maksnud 30päevase armuaja jooksul osasid võlgasid tagasi, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed Reutersile. See võib tähendada, et massiivset ettevõtet ootab peagi pankrot.
Ehitusettevõtete TOP: hinnatõusud pole enam järsud, vaid igapäevased
Seekordses Äripäeva TOPi saates räägime ehitusettevõtete TOPist. Suuremad ehitusprojektid on üsna pikaajalised ja praeguse hinnatõusulainetuse ajal on väga keeruline tööde maksumust prognoosida. Nii on ehitusturul tekkimas lepingud, kus peatöövõtja marginaal on fikseeritud, kuid ehitusega seotud kulud tasutakse avatud arvete alusel.
Seekordses Äripäeva TOPi saates räägime ehitusettevõtete TOPist. Suuremad ehitusprojektid on üsna pikaajalised ja praeguse hinnatõusulainetuse ajal on väga keeruline tööde maksumust prognoosida. Nii on ehitusturul tekkimas lepingud, kus peatöövõtja marginaal on fikseeritud, kuid ehitusega seotud kulud tasutakse avatud arvete alusel.
Eestis kaks elektritootjat rivist väljas, hind kasvab päeval üle 500 euro Elektri import Venemaalt on tugevalt pärsitud
Elektri hinna rekorditest saab viimasel ajal teatada igal esmaspäeval, kuid veelgi kurvem pilt vaatab vastu homme, kui keskmine elektri hind kasvab pea 470 eurole, mis on kümme korda kõrgem kui Eesti pikaajaline keskmine. Oma mõju on kindlasti ka Vene elektriimpordi piiratud mahul.
Elektri hinna rekorditest saab viimasel ajal teatada igal esmaspäeval, kuid veelgi kurvem pilt vaatab vastu homme, kui keskmine elektri hind kasvab pea 470 eurole, mis on kümme korda kõrgem kui Eesti pikaajaline keskmine. Oma mõju on kindlasti ka Vene elektriimpordi piiratud mahul.