• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,07
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,07
  • 05.10.00, 08:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Virtsu sadama uus kaubakai lubab vedada kolm korda rohkem kaupa

Virtsu sadama uus kaubakai lubab vedada senisest vähemalt kolm korda rohkem kaupa aastas ja toob Hanila valda vähemalt sada uut töökohta, kirjutab Lääne Elu.
Kaubakai rajatakse Virtsu sadama reisikai kõrvale. Ehitus algab tõenäoliselt 2002. aastal. Esmaspäeval tutvustasid AS Saarte Liinid ja OÜ E-Konsult Virtsu elanikele uue kaubakai keskkonnaekspertiisi tulemusi. 'Virtsulaste elutingimusi kaubakai ei halvenda ja sadama laiendamine ei riku keskkonnakaitse normatiive,' ütles keskkonnaekspertiisi teinud firma E-Konsult juhatuse esimees Lembit Linnupõld.
Pärast ekspertiisi tulemuste kinnitamist keskkonnaministeeriumis algatab Saarte Liinid sadama detailplaneeringu. AS Saarte Liinide arendusdirektori Peeter Oopkaubi sõnul on kaubakai rajamise hinnast vara rääkida. Ajakirjanduses pakutud 40 miljonit krooni pidas ta ligikaudseks maksumuseks.
'Projekteerimine pole veel alanud,' ütles Oopkaup. 'Maksumus võib olla väiksem, kai ehitatakse erainvesteeringutega.'

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu veetakse Virtsu kaudu ligi 150 000 tonni kaupa aastas. Lõviosa sellest moodustab Kurevere karjääri dolomiidikillustik ja -tuhk. Oopkaubi sõnul suudaks uus kai rohkemgi kaupa vahendada, kui ainult jätkuks, mida Lõuna-Läänemaalt meritsi vedada.
'Kaubakai ja laoplatsi ehitame merre,' lausus Oopkaup, viidates sellele, et sadamal ei teki vajadust ümberkaudseilt omanikelt maad juurde osta.
Virtsulased on soodsalt meelestatud. 'Peaksin rumal olema, kui ma ei toetaks sadama laiendamist,' ütles Hanila vallavanem Arno Peksar. Ta loodab, et kaubakai valmimise järel tekib Hanilas võimalus luua sada uut töökohta.
Uudise vahendas Lääne Elu ajakirjanik Andrus Karnau.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele