Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Virtsu sadama uus kaubakai lubab vedada kolm korda rohkem kaupa
Virtsu sadama uus kaubakai lubab vedada senisest vähemalt kolm korda rohkem kaupa aastas ja toob Hanila valda vähemalt sada uut töökohta, kirjutab Lääne Elu.
Kaubakai rajatakse Virtsu sadama reisikai kõrvale. Ehitus algab tõenäoliselt 2002. aastal. Esmaspäeval tutvustasid AS Saarte Liinid ja OÜ E-Konsult Virtsu elanikele uue kaubakai keskkonnaekspertiisi tulemusi. 'Virtsulaste elutingimusi kaubakai ei halvenda ja sadama laiendamine ei riku keskkonnakaitse normatiive,' ütles keskkonnaekspertiisi teinud firma E-Konsult juhatuse esimees Lembit Linnupõld.
Pärast ekspertiisi tulemuste kinnitamist keskkonnaministeeriumis algatab Saarte Liinid sadama detailplaneeringu. AS Saarte Liinide arendusdirektori Peeter Oopkaubi sõnul on kaubakai rajamise hinnast vara rääkida. Ajakirjanduses pakutud 40 miljonit krooni pidas ta ligikaudseks maksumuseks.
'Projekteerimine pole veel alanud,' ütles Oopkaup. 'Maksumus võib olla väiksem, kai ehitatakse erainvesteeringutega.'
Praegu veetakse Virtsu kaudu ligi 150 000 tonni kaupa aastas. Lõviosa sellest moodustab Kurevere karjääri dolomiidikillustik ja -tuhk. Oopkaubi sõnul suudaks uus kai rohkemgi kaupa vahendada, kui ainult jätkuks, mida Lõuna-Läänemaalt meritsi vedada.
'Kaubakai ja laoplatsi ehitame merre,' lausus Oopkaup, viidates sellele, et sadamal ei teki vajadust ümberkaudseilt omanikelt maad juurde osta.
Virtsulased on soodsalt meelestatud. 'Peaksin rumal olema, kui ma ei toetaks sadama laiendamist,' ütles Hanila vallavanem Arno Peksar. Ta loodab, et kaubakai valmimise järel tekib Hanilas võimalus luua sada uut töökohta.
Uudise vahendas Lääne Elu ajakirjanik Andrus Karnau.