Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    C-klassi Mercedes supertestis võitmatu

    Ajakiri AutoBild katsetas nelja kuu vältel viit keskautode liidrit: MB C200, Lexus LS200, Alfa Romeo 156, BMW 320 ja Saab 9-3. Uus C-klassi Mercedes osutus parimaks kõikides katsetes, välja arvatud Saksamaal tehtud ostutestis. Mercedese müüjad ei olnud lihtsalt nii asjatundlikud kui Lexuse müüjad.
    Autosid katsetati kõikvõimalikes tingimustes ja oludes. Juhitavuse osas näitasid peale Mercedese häid tulemusi Lexus ja Alfa Romeo. BMW ja Saab kaotasid kriisiolukorras suurel kiirusel juhitavuse, samuti kippusid mõlemad ?käest minema? märja asfaldi katses. Kiirustestis Nürburgringil jagas Alfa Romeo koguni Mercedesega võrdselt esimest-teist kohta, BMW tõusis kolmandaks, Lexus jäi neljandaks, Saab viiendaks.
    Järjestus hakkas muutuma aga pärast seda, kui katsetajad võtsid ette 7000kilomeetrise testsõidu läbi Prantsusmaa, Hispaania ja Itaalia, sõites kiirteel, põletavas kuumuses tolmustel teedel, kõrgmägedes miinuskraadide juures jm. Eesmärk oli kontrollida autode kasutamismugavust erinevates tingimustes. Siin tõusis BMW Mercedese järel teiseks, Saab kolmandaks, Lexus jäi neljandaks ja Alfa Romeo viiendaks.
    Reisilt tagasi jõudes pandi proovile autode füüsiline tugevus. Nn parklamüksust, milles autode paremasse tagumisse nurka sõideti tagant sisse seitsmekilomeetrise tunnikiirusega, ei teinud ei MB ega Saab väljagi. Lexusel nihkus tagapamper veidi paigast, BMW-l ja Alfa Romeol said kahjustada aga ka tagapaneel ning pagasiruumi luuk.
    Lõpetuseks saatsid testijad umbes 2 miljoni Eesti krooni väärtuses testimaterjali vastu seina. Ja et pilt efektsem saaks, siis mitte vastu siledat seina, vaid seina, mis ulatus vaid auto keskosani. Teisisõnu põrutasid autod täiel kiirusel vasaku esimese nurgaga vastu takistust.
    Siin tulid autode erinevused veelgi rohkem esile. Alfa Romeo A-piilar tõstis üles auto katuse, auto põhi deformeerus nii, et juhiistme ülemine osa oli otsapidi uksest väljas, rool ja armatuur nihkusid ligi pool meetrit tahapoole jne. Seevastu nägi Mercedese juhikoht pärast samasugust pauku välja nagu tervel autol. Esiklaas oli ühegi mõrata, auto uks käis kinni-lahti, nagu oleks masin oodanud salongis ostjat, mitte romulasse viimist. Sama turvaliseks osutus ka BMW, kolmandale kohale jäi Lexus, neljandale Saab ja viiendale Alfa Romeo. Selliseks kujunes ka lõppjärjestus.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Ettevõtlusminister Järvan: elektri hinna tõus ei mõjuta eriti ettevõtteid
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaministri Kristjan Järvani sõnul moodustavad energiakulud ettevõtete kogukuludest vaid paar protsenti. Põhjused, miks paljud firmad praegu raskustes on, on Järvani hinnangul hoopiski muud.
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaministri Kristjan Järvani sõnul moodustavad energiakulud ettevõtete kogukuludest vaid paar protsenti. Põhjused, miks paljud firmad praegu raskustes on, on Järvani hinnangul hoopiski muud.
Andre Nõmm: kõrged hoiuse intressid ilma kapitalijuhtimiseta on kui rattasõit ilma kiivrita
Suuremate hoiu-laenuühistute tegevus on üsna sarnane pankade tegevusega, sestap peaksid neile ka samasugused reeglid kehtima, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm asutuse blogis.
Suuremate hoiu-laenuühistute tegevus on üsna sarnane pankade tegevusega, sestap peaksid neile ka samasugused reeglid kehtima, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm asutuse blogis.
Vene toornafta tarned Euroopasse on kuhtunud
Juba enne täna jõustunud Euroopa Liidu keeldu Vene nafta impordile meritsi kukkusid Vene nafta tarned Euroopasse veerand miljoni barrelini päevas.
Juba enne täna jõustunud Euroopa Liidu keeldu Vene nafta impordile meritsi kukkusid Vene nafta tarned Euroopasse veerand miljoni barrelini päevas.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
“Lavajuttude” lemmikud räägivad oma portfellidest, rahapoliitikast ja juhtimisest
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Eliisa Matsalu: häbi, Jaak Roosaare ja LHV!
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Omniva avas tuleviku postkontori
Omniva uus postkontor on postkontor kolis Tallinna Kaubamaja B-korpuse galeriisse, see on esimese kaheksast aastavahetuse ümber uue vormi saavast postkontorist.
Omniva uus postkontor on postkontor kolis Tallinna Kaubamaja B-korpuse galeriisse, see on esimese kaheksast aastavahetuse ümber uue vormi saavast postkontorist.

Olulisemad lood

Venemaa analüüsib, kuidas reageerida nafta hinnapiirile Zelenskõi: hind sobib Venemaale
Venemaa ei nõustu toornafta hinna ülempiiriga 60 dollarit barreli kohta, milles Euroopa Liit kokku leppis, vahendas riiklik uudisteagentuur Tass Kremli pressiesindajale Dmitri Peskovile viidates.
Venemaa ei nõustu toornafta hinna ülempiiriga 60 dollarit barreli kohta, milles Euroopa Liit kokku leppis, vahendas riiklik uudisteagentuur Tass Kremli pressiesindajale Dmitri Peskovile viidates.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.