Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    C-klassi Mercedes supertestis võitmatu

    Ajakiri AutoBild katsetas nelja kuu vältel viit keskautode liidrit: MB C200, Lexus LS200, Alfa Romeo 156, BMW 320 ja Saab 9-3. Uus C-klassi Mercedes osutus parimaks kõikides katsetes, välja arvatud Saksamaal tehtud ostutestis. Mercedese müüjad ei olnud lihtsalt nii asjatundlikud kui Lexuse müüjad.
    Autosid katsetati kõikvõimalikes tingimustes ja oludes. Juhitavuse osas näitasid peale Mercedese häid tulemusi Lexus ja Alfa Romeo. BMW ja Saab kaotasid kriisiolukorras suurel kiirusel juhitavuse, samuti kippusid mõlemad ?käest minema? märja asfaldi katses. Kiirustestis Nürburgringil jagas Alfa Romeo koguni Mercedesega võrdselt esimest-teist kohta, BMW tõusis kolmandaks, Lexus jäi neljandaks, Saab viiendaks.
    Järjestus hakkas muutuma aga pärast seda, kui katsetajad võtsid ette 7000kilomeetrise testsõidu läbi Prantsusmaa, Hispaania ja Itaalia, sõites kiirteel, põletavas kuumuses tolmustel teedel, kõrgmägedes miinuskraadide juures jm. Eesmärk oli kontrollida autode kasutamismugavust erinevates tingimustes. Siin tõusis BMW Mercedese järel teiseks, Saab kolmandaks, Lexus jäi neljandaks ja Alfa Romeo viiendaks.
    Reisilt tagasi jõudes pandi proovile autode füüsiline tugevus. Nn parklamüksust, milles autode paremasse tagumisse nurka sõideti tagant sisse seitsmekilomeetrise tunnikiirusega, ei teinud ei MB ega Saab väljagi. Lexusel nihkus tagapamper veidi paigast, BMW-l ja Alfa Romeol said kahjustada aga ka tagapaneel ning pagasiruumi luuk.
    Lõpetuseks saatsid testijad umbes 2 miljoni Eesti krooni väärtuses testimaterjali vastu seina. Ja et pilt efektsem saaks, siis mitte vastu siledat seina, vaid seina, mis ulatus vaid auto keskosani. Teisisõnu põrutasid autod täiel kiirusel vasaku esimese nurgaga vastu takistust.
    Siin tulid autode erinevused veelgi rohkem esile. Alfa Romeo A-piilar tõstis üles auto katuse, auto põhi deformeerus nii, et juhiistme ülemine osa oli otsapidi uksest väljas, rool ja armatuur nihkusid ligi pool meetrit tahapoole jne. Seevastu nägi Mercedese juhikoht pärast samasugust pauku välja nagu tervel autol. Esiklaas oli ühegi mõrata, auto uks käis kinni-lahti, nagu oleks masin oodanud salongis ostjat, mitte romulasse viimist. Sama turvaliseks osutus ka BMW, kolmandale kohale jäi Lexus, neljandale Saab ja viiendale Alfa Romeo. Selliseks kujunes ka lõppjärjestus.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.