• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 20.10.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

C-klassi Mercedes supertestis võitmatu

Ajakiri AutoBild katsetas nelja kuu vältel viit keskautode liidrit: MB C200, Lexus LS200, Alfa Romeo 156, BMW 320 ja Saab 9-3. Uus C-klassi Mercedes osutus parimaks kõikides katsetes, välja arvatud Saksamaal tehtud ostutestis. Mercedese müüjad ei olnud lihtsalt nii asjatundlikud kui Lexuse müüjad.
Autosid katsetati kõikvõimalikes tingimustes ja oludes. Juhitavuse osas näitasid peale Mercedese häid tulemusi Lexus ja Alfa Romeo. BMW ja Saab kaotasid kriisiolukorras suurel kiirusel juhitavuse, samuti kippusid mõlemad ?käest minema? märja asfaldi katses. Kiirustestis Nürburgringil jagas Alfa Romeo koguni Mercedesega võrdselt esimest-teist kohta, BMW tõusis kolmandaks, Lexus jäi neljandaks, Saab viiendaks.
Järjestus hakkas muutuma aga pärast seda, kui katsetajad võtsid ette 7000kilomeetrise testsõidu läbi Prantsusmaa, Hispaania ja Itaalia, sõites kiirteel, põletavas kuumuses tolmustel teedel, kõrgmägedes miinuskraadide juures jm. Eesmärk oli kontrollida autode kasutamismugavust erinevates tingimustes. Siin tõusis BMW Mercedese järel teiseks, Saab kolmandaks, Lexus jäi neljandaks ja Alfa Romeo viiendaks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reisilt tagasi jõudes pandi proovile autode füüsiline tugevus. Nn parklamüksust, milles autode paremasse tagumisse nurka sõideti tagant sisse seitsmekilomeetrise tunnikiirusega, ei teinud ei MB ega Saab väljagi. Lexusel nihkus tagapamper veidi paigast, BMW-l ja Alfa Romeol said kahjustada aga ka tagapaneel ning pagasiruumi luuk.
Lõpetuseks saatsid testijad umbes 2 miljoni Eesti krooni väärtuses testimaterjali vastu seina. Ja et pilt efektsem saaks, siis mitte vastu siledat seina, vaid seina, mis ulatus vaid auto keskosani. Teisisõnu põrutasid autod täiel kiirusel vasaku esimese nurgaga vastu takistust.
Siin tulid autode erinevused veelgi rohkem esile. Alfa Romeo A-piilar tõstis üles auto katuse, auto põhi deformeerus nii, et juhiistme ülemine osa oli otsapidi uksest väljas, rool ja armatuur nihkusid ligi pool meetrit tahapoole jne. Seevastu nägi Mercedese juhikoht pärast samasugust pauku välja nagu tervel autol. Esiklaas oli ühegi mõrata, auto uks käis kinni-lahti, nagu oleks masin oodanud salongis ostjat, mitte romulasse viimist. Sama turvaliseks osutus ka BMW, kolmandale kohale jäi Lexus, neljandale Saab ja viiendale Alfa Romeo. Selliseks kujunes ka lõppjärjestus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele