Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
C-klassi Mercedes supertestis võitmatu
Ajakiri AutoBild katsetas nelja kuu vältel viit keskautode liidrit: MB C200, Lexus LS200, Alfa Romeo 156, BMW 320 ja Saab 9-3. Uus C-klassi Mercedes osutus parimaks kõikides katsetes, välja arvatud Saksamaal tehtud ostutestis. Mercedese müüjad ei olnud lihtsalt nii asjatundlikud kui Lexuse müüjad.
Autosid katsetati kõikvõimalikes tingimustes ja oludes. Juhitavuse osas näitasid peale Mercedese häid tulemusi Lexus ja Alfa Romeo. BMW ja Saab kaotasid kriisiolukorras suurel kiirusel juhitavuse, samuti kippusid mõlemad ?käest minema? märja asfaldi katses. Kiirustestis Nürburgringil jagas Alfa Romeo koguni Mercedesega võrdselt esimest-teist kohta, BMW tõusis kolmandaks, Lexus jäi neljandaks, Saab viiendaks.
Järjestus hakkas muutuma aga pärast seda, kui katsetajad võtsid ette 7000kilomeetrise testsõidu läbi Prantsusmaa, Hispaania ja Itaalia, sõites kiirteel, põletavas kuumuses tolmustel teedel, kõrgmägedes miinuskraadide juures jm. Eesmärk oli kontrollida autode kasutamismugavust erinevates tingimustes. Siin tõusis BMW Mercedese järel teiseks, Saab kolmandaks, Lexus jäi neljandaks ja Alfa Romeo viiendaks.
Reisilt tagasi jõudes pandi proovile autode füüsiline tugevus. Nn parklamüksust, milles autode paremasse tagumisse nurka sõideti tagant sisse seitsmekilomeetrise tunnikiirusega, ei teinud ei MB ega Saab väljagi. Lexusel nihkus tagapamper veidi paigast, BMW-l ja Alfa Romeol said kahjustada aga ka tagapaneel ning pagasiruumi luuk.
Lõpetuseks saatsid testijad umbes 2 miljoni Eesti krooni väärtuses testimaterjali vastu seina. Ja et pilt efektsem saaks, siis mitte vastu siledat seina, vaid seina, mis ulatus vaid auto keskosani. Teisisõnu põrutasid autod täiel kiirusel vasaku esimese nurgaga vastu takistust.
Siin tulid autode erinevused veelgi rohkem esile. Alfa Romeo A-piilar tõstis üles auto katuse, auto põhi deformeerus nii, et juhiistme ülemine osa oli otsapidi uksest väljas, rool ja armatuur nihkusid ligi pool meetrit tahapoole jne. Seevastu nägi Mercedese juhikoht pärast samasugust pauku välja nagu tervel autol. Esiklaas oli ühegi mõrata, auto uks käis kinni-lahti, nagu oleks masin oodanud salongis ostjat, mitte romulasse viimist. Sama turvaliseks osutus ka BMW, kolmandale kohale jäi Lexus, neljandale Saab ja viiendale Alfa Romeo. Selliseks kujunes ka lõppjärjestus.