Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Laevafirmad võistlevad soodsate graafikutega
Lähinädalail lähevad Tallinnast käiku uued kaubalaevaliinid, mis loovad oma sõidugraafikutega soodsaid võimalusi eksportvedudeks.
Harms toob lähiajal liinile Saksamaa importvedudeks soodsa graafikuga ro-ro-laeva Feedercadet. Bremerhaven?Tallinn?Turu?Bremerhaven liinil sõitev laev hakkab Saksamaalt väljuma reedel ja jõuab Tallinna esmaspäeval. Taoline graafik loob hea võimaluse treilervedudeks Saksamaalt. Haagised jõuavad Saksamaalt Eestisse kuritegevuse ja piiriületuste tõttu ebamugavat Poolat läbimata, transport laevaga toimub nädalavahetusel ja veoaeg ei ole aeglasem, kui treilereid mööda maismaad vedades.
Juba üheksa nädalat on Harmsil töötanud Tallinn?Bremerhaven?Tallinn liinil laev Feederman, mis on ekspordiks sobivate väljumisaegadega. Laev väljub Tallinnast reedeti ja jõuab Bremerhavenisse esmaspäeval.
Ka Eesti Merelaevandus plaanib oma Bremerhaveni liini panna käima samasuguse soodsa graafikuga.
Maailma suurim laevanduskompanii Maersk Sealand alustab reedel Tallinna teenindamist oma laevadega. Oma laevadega teenindamine annab Maerski Saksamaa liinile transpordihindade määramisel suurema paindlikkuse. Varem kasutas Maersk konteinerite Tallinnast vedamiseks Unifeederi laevu.
Maersk Sealand paneb Tallinna liinile kolm laeva, mis varem sõitsid Soome Rauma sadamasse: Maersk Helsinki (mahutavus 950 TEUd*), Sea Nordica (1050 TEUd), Sea Baltica (1050 TEUd).
* TEU on konteinerite mahuühik
Seni Tallinnast Rotterdami ja Antverpeni laevafirma CGM all sõitnud laevad Werder Bremen ja Borussia Dortmund (laevade mahutavused 700?750 TEUd) hakkavad reedest sõitma Belgia laevaoperaatori ESF Euroservice all. Eestis saab laevade agenteerimise eest vastutajaks Melshipi asemel ESTMA.
ESTMA tegevdirektor Teet Tammiste lubab, et konteinerite transpordi hinnatasemed Eestist kaubasaajani laoni Hollandis või Belgias jäävad 17 600?19 200 krooni tasemele. Taoline hinnatase tähendab samaväärset mereveo hinda Hollandi ja Belgia suunal alternatiivse Eesti Mereleavanduse laevatranspordiga.
Autor: Paavo Kollom