Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    SwedTrade nõuab kahjutasu

    SwedTrade?i esindaja, advokaat Marko Paabumetsa sõnul käsitleb SwedTrade?i eilne avaldus väljapressimist. ?Hansa Liisingu esindajad pressisid autojuhte ähvardades Belgias 26 autot välja,? rääkis Paabumets. ?Neil puudus selleks õigus, sest autod ei kuulunud Hansa Liisingule.?
    ?SwedTrade?il jäid Hansa Liisingu ebaseadusliku sekkumise tõttu kokkulepped oma partneri ees Belgias täitmata,? seletas Paabumets. ?Kuna SwedTrade on seetõttu kannatanud kahju, esitasime Hansa Liisingule kahjunõude 14 miljoni krooni ulatuses.?
    SwedTrade?i enda vastu on juba algatatud kaks kriminaalasja. Nädal tagasi esitas Hansa Liising majanduspolitseile avalduse algatada kriminaalasi Tartu veoautokeskusest OÜst Powertruck välja kasvanud SwedTrade?i endiste ja praeguste omanike vastu.
    Septembris algatas Tartu majanduspolitsei kriminaalasja SwedTrade?i käibemaksupettuse asjus.
    Hansa Liisingu emafirma ASi Hansa Capital juhatuse esimehe Mart Toominga sõnul said nad mitmest allikast tõsikindlat informatsiooni, et SwedTrade kavatseb Belgiasse ilma koormata saadetud 26 autot koos haagistega koha peal maha müüa. Seetõttu võeti ette liisitud autode päästmisoperatsioon ning masinad toodi Eestisse tagasi. Toominga andmeil olid autod liisitud läbi Hansa Capitali gruppi kuuluvate ettevõtete. Haagiste lühiajaline rent käis ASi Trailway Rental kaudu, mis kuulub pärast osaluse ostmist Powertruckilt täielikult Hansa Capitalile.
    ?Kui suur transpordiettevõte on viimase kolme-nelja kuu jooksul käinud neli korda käest kätte, siis on see selge kantimine,? põhjendas Tooming vajadust põhjalikult uurida SwedTrade?iga seonduvat. ?Kuigi me olime liisinguvõlglase SwedTrade?i maksekäitumise fookusesse võtnud, tuli ettevõtte kiire kantimine meile siiski üllatusena.?
    Mitme transpordifirma juhi sõnul sattus suurt külmikhaagiste parki omav SwedTrade makseraskustesse seetõttu, et nende põhiline tegevussuund ? kanakoibade vedu Venemaale ? kuivas kokku.
    SwedTrade?i praeguse omaniku Vahur Saare kinnitusel organiseeris ta lepingu, mille kohaselt pidi üks Saksamaa ekspedeerimisfirma hakkama SwedTrade?i autodega Euroopas vedusid tegema. ?Autod pidime Belgias vastavalt lepingutele ette andma,? seletas Saar. ?Lepingu eesmärk oli saada head renditulu ning maksta ära miljonitesse kroonidesse ulatuv liisinguvõlg.?
    Saare sõnul on vahepeal levinud jutt, nagu oleks autod plaanitud Aafrikasse müüa, nonsenss. ?Külmemas kliimas sõitmiseks ette nähtud veokid lähevad juba Kesk-Euroopa mägedes keema,? lisas Saar.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Tiit Kolde: iga idee, mis tõstab turvatunnet, on kuldaväärt
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
USA aktsiaturg rallis Powelli kõne peale
USA aktsiaturg rallis kolmapäeval üle 3% ülespoole, kui Föderaalreservi juht Jerome Powell viitas oma kõnes, et detsembrikuu rahapoliitika istungilt võiks oodata varasemast aeglasemat intressitõstmist. Powell lisas, et inflatsiooniga võitlemine pole veel läbi ning on tõenäoline, et intressid jäävad veel teatud ajaks kõrgele tasemele püsima.
USA aktsiaturg rallis kolmapäeval üle 3% ülespoole, kui Föderaalreservi juht Jerome Powell viitas oma kõnes, et detsembrikuu rahapoliitika istungilt võiks oodata varasemast aeglasemat intressitõstmist. Powell lisas, et inflatsiooniga võitlemine pole veel läbi ning on tõenäoline, et intressid jäävad veel teatud ajaks kõrgele tasemele püsima.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Milrem Robotics saadab Ukrainasse 14 robotsõidukit
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Janek Stalmeister: tarneahela finantseerimise digipööre sünnib Eesti fintech-firmas
Oma varasemas tööelus neli aastat Tallinki juhtinud Janek Stalmeister tegutseb nüüd finantstehnoloogia ettevõttes SupplierPlus ning aitab luua lahendusi tarneahelate finantseerimise digipöördeks nii Eestis kui ka lähiriikides.
Oma varasemas tööelus neli aastat Tallinki juhtinud Janek Stalmeister tegutseb nüüd finantstehnoloogia ettevõttes SupplierPlus ning aitab luua lahendusi tarneahelate finantseerimise digipöördeks nii Eestis kui ka lähiriikides.

Olulisemad lood

Lahkus Tarmeko loonud Olev Nigul
Esmaspäeval, 28. novembril, suri Tartu metsakombinaadi ja Tartu mööblikombinaadi, hilisema Tarmeko grupi pikaaegne juht Olev Nigul, teatas Tartu Postimees.
Esmaspäeval, 28. novembril, suri Tartu metsakombinaadi ja Tartu mööblikombinaadi, hilisema Tarmeko grupi pikaaegne juht Olev Nigul, teatas Tartu Postimees.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.