• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,78
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,78
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • 07.11.00, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lätis ostetakse rohkem luksusautosid kui Eestis

Tänavu esimese kaheksa kuuga müüdi Lätis kolmandiku võrra vähem uusi autosid kui Eestis. Kuid kui Eestis müüdi tänavu esimese kaheksa kuuga 41 luksusklassi sõidukit, siis Lätis osteti neid koguni 105, kirjutab Postimees.
Suzukide ja Seatidega kaupleva Japauto müügidirektori Erkki Otsa sõnul ületavad lätlased eestlasi mitte ainult luksusautode, vaid ka üle poole miljoni krooni maksvate maasturite ja ka suurte keskklassi autode müügiarvu poolest.
Ainuüksi üle miljoni krooni maksvaid Mercedese G500-maastureid müüdi Lätis kaheksa kuuga 24.
Kõigis väiksemates autoklassides on lõunanaabrite mahajäämus aga mäekõrgune.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Japauto tegevjuht Felor Pärnpuu seletas luksusautode suuremat müügiedu Lätis suuremate rahavoogude ristumisega Riias, aga ka mahajäämusega arengus.
'Peale Riia on veel Ventspilsi sadamalinn oma väga suur rahaga, mis ei lähe linnast kunagi välja. Seetõttu on toimunud kihistumine ka äris: keskklassi puudumise tõttu on palju kõrgema klassi ärimehi, kes muu heaolu puudumisel ostavad endale väga luksusliku auto,' rääkis Pärnpuu.
Ta võrdles Lätis toimuvat Eestis seitsme-kaheksa aasta eest valitsenud tendentsidega. Siis müüdi Eestis rohkem luksusautosid kui Lätis.
Tavaline Eesti keskklassi pere võib endale juba lubada näiteks uue Jaapani või Korea auto liisimist, Lätis saabub see aeg Otsa väitel alles paari-kolme aasta pärast.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele