• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.11.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ekspordiagentuur jagab tasuta teavet

Õige ja ajakohase informatsiooni omamine on väga oluline eeldus edukaks majandustegevuseks. Suurt hulka teabest, mida ettevõtjad ekspordi alustamiseks ja arendamiseksvajavad, on võimalik leida Ekspordiagentuuri andmebaasidest.
Kui ettevõtjal on soov alustada eksporti ja ta alles valib sihtturgu või soovib juba konkreetse sihtturu kohta täpsemat informatsiooni, soovitan välisriikide infobaasi. Nimetatud baas on linkide kogum internetis olevatest allikatest riikide kaupa. Iga riigi kohta on linke järgmiste teemadest: üldinfo, majandus, kaubandus, statistika, ettevõtted, kollased leheküljed jm. Infobaas asub aadressil www.export.ee/est/VIB/Infobaas.html.
Ekspordiagentuuris on paberkandjal saadaval ka valik juhistest, kuidas konkreetsele turule siseneda. Näiteks saab Ameerika puhul täpselt teada, kuidas on kõige parem turustada kaupa riigis, kus elatustase on väga kõrge, kaubanduspartneri usaldust näitab eriala- või kaubandusliitu kuulumine ning firma kodulehekülje ja e-posti aadressi olemasolu ja kasutamine suhtlusvahendina on määrava tähtsusega. Lisaks sellele saab näpunäiteid, kuidas uurida Ameerika importööri tausta ning ülevaate impordipoliitikast ja tariifidest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Soovi korral on võimalik tarkvara abil testida ettevõtte ekspordivalmidust. Vastavad allikad on kogutud peamiselt internetist.
Ettevõtja saab enese ekspordi valmidust testida näiteks Kanada ettevõtete informatsioonikeskuse koduleheküljel www.strategis.ic.gc.ca/SSG/sc01304e.html.
Sihtturu esmase kindlaks määramise järel on kasulik sellega turu-uuringutele tuginedes põhjalikumalt tutvuda. Ekspordiagentuuri vahendusel on võimalik:
- tutvuda turu-uuringute andmebaasidega, mis sisaldavad infot avaldatud turu-uuringute ja nende tellimise kohta;
saada kontakte turu-uuringute koostajate kohta;

Artikkel jätkub pärast reklaami

tellida vastavatest andmebaasidest juba olemasolevaid sobivaid uuringuid ja ülevaateid.
Turu-uuringute hind võib väiksemate ettevõtete jaoks liiga kalliks osutuda ? maksumus võib ulatuda sadadesse tuhandetesse kroonidesse. Kulutuste vähendamiseks on soovitav erialaliitude kaudu otsida teisi samast uuringust huvitatud ettevõtjaid.
Enne ekspordi alustamist on oluline koguda informatsiooni ka maksude kohta. Ekspordiagentuurist saab teavet mitmete riikide tollitariifidest. Vastavat infot väljastab Ekspordiagentuur ka e-posti teel. Päringu esitamiseks peab teadma eksporditava toote HS-koodi (rahvusvahelises kaubanduses kasutatavat kaupade kirjeldamise koodi), mille leiab näiteks tolliameti koduleheküljelt (www.customs.ee). Tollitariifide avaldamise teenus on ettevõtetele tasuta.
Pärast sisenemise strateegia välja töötamist on mõttekas uurida järgmisi reklaamikanaleid:

Artikkel jätkub pärast reklaami

- erialaajakirjad (sh rahvusvahelises ajakirjanduses avaldatud artiklid valdkondade kaupa);
nimekiri interneti lehekülgedest, millel on võimalik ettevõtte pakkumisi avaldada;
ettevõtte andmete avaldamine Eesti eksportööride andmebaasis (www.eksport.ee);
importööride nimekirjad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ekspordiagentuuris on võimalik kasutada ka erinevaid kaubandusstatistikat sisaldavaid andmebaase. Sektorspetsiifilise (puidutööstus, masinaehitus, infotehnoloogia, kalatööstus) teabe leidmisel abistavad ettevõtjaid Ekspordiagentuuri projektijuhid.
Välisturu kohta käivat informatsiooni võib küsida ka riikide majandus- ja kaubandusesindajatelt.
Välisministeeriumi koduleheküljel (www.vm.ee) leidub eksportööridele kasulikku teavet järgmistes valdkondades: Eesti majandusdiplomaatide koordinaadid, strateegiliste kaupade ekspordi kontroll, majandusülevaated.
Leidmaks vastuseid spetsiifilistele küsimustele ja soovides tutvuda erinevate allikatega saavutab ettevõtja parimaid tulemusi, kui ta:
- tuleb Ekspordiagentuuri vastavate võimalustega tutvumiseks ise kohale, sest kohapeal saab ettevõtja enese soove kõige paremini selgitada ? õige teabe kättesaamine oleneb sageli päringu esitamise oskusest;
aja kokkuhoiu mõttes püstitab eelnevalt konkreetsed eesmärgid, täpsustab maad ja eksporditavad tooted, mille kohta informatsiooni soovib;

Artikkel jätkub pärast reklaami

on eelnevalt selgitanud eksporditavate toodete HS-koodid (tolliameti koduleheküljelt).
Ekspordiagentuuri infoteenused on ettevõtetele tasuta, välja arvatud juhud, kui tekib vajadus tellida tasulist lisateavet, näiteks turu-uuringuid. Informatsiooni hankimiseks kuluv aeg on päringust olenevalt paar minutit kuni paar päeva.
Autor: Lea Kroonmann

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele